این خانه محیط زیستی در چند روز ساخته می شود

شرکت کانادایی مسکن CABN اخیراً خانه محیط زیستی مدولار  70 متر مربعی خود را با انتشار صفر کربن رونمایی کرده است که می تواند در عرض چند روز مونتاژ و ظرف چند هفته تکمیل شود.

به گزارش تکناک، چیزی که این خانه پیش ساخته را از سایرین متمایز می کند، بهره وری انرژی آن است که تنها از 20 درصد انرژی مصرف شده توسط یک خانه سنتی استفاده می کند.

این راه حل ابتکاری زمانی ارائه می شود که CABN همکاری خود را با شهرک آگوستا برای ایجاد یک مجتمع 67 واحدی خارج از شبکه و با انتشار صفر کربن در شرق انتاریو اعلام می کند. بنیانگذار و مدیر عامل CABN، جکسون وایات، بر نیاز به بازنگری در صنعت مسکن و یافتن راه حل های پایدار تأکید می کند.

وایات گفت: در CABN، افزایش چالش‌هایی مثل کمبود کارگران ماهر و تغییرات در زنجیره تأمین باعث شد که مجبور به تجدید نظر درباره وضعیت مشکلات و راهکارهای آن شویم. برای ما، این به این معناست که به جای حل خطی مشکلات، باید به جستجوی راهکارهای نوین باشیم و یک مدل شبکه‌ای از خانه‌های پایدار و با صفر انتشار کربن را معرفی کنیم. استفاده از استراتژی‌های ساختمانی سریع و از پیش ساخته، می‌تواند حمایتی برای جوامع سراسر آمریکای شمالی باشد.

وایات، که یک کارآفرین سریالی در صنایع پایدار است، قبلاً شرکت Greenlid را تأسیس کرده بود. این شرکت جایگزین‌های تجزیه پذیر را برای پلاستیک‌های یک‌بار مصرف توسعه داد. او اکنون از شور و اشتیاق زیست‌محیطی و تخصص تولید خود برای تغییر شکل صنعت مسکن از طریق خانه‌های کربن صفر CABN استفاده کرده است.

به عنوان بخشی از مجتمع 67 واحدی خارج از شبکه، CABN مجموعه ای از خانه های پایدار را ایجاد کرده است که با پلان های یک، دو، سه یا چهار خوابه در دسترس خواهد بود.

هر مدل با استفاده از الوار متقاطع دارای گواهی FSC پیش ساخته می شود و مواردی مانند تولید ضایعات بی خطر و تصفیه آب را در طراحی خود گنجانده است. فناوری خانه‌های هوشمند نیز در خانه‌ها ادغام شده است و به ساکنان این امکان را می‌دهد تا بر سیستم‌های آب و زباله خود نظارت کنند.

هر خانه دارای یک طراحی معماری مدرن زیبا است که با پوشش های چوبی داخلی خنک، پنجره های پانوراما بزرگ، زیبایی شناسی مینیمال و کفپوش ساخته شده از چوب پنبه تجدید پذیر، پر شده است. پنجره های گسترده اجازه می دهد تا نور طبیعی فراوانی در سراسر فضای داخلی فیلتر شود و فضایی روشن و دنج ایجاد کند.

خانه‌های CABN برای عملکرد بهینه انرژی و گرمایش طراحی شده‌اند و بدون در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی، راحتی ثابت را تضمین می‌کنند. بنابراین طراحی ساختمان شامل پنل های خورشیدی روی برآمدگی های سقف و سیستم های سایه بان خورشیدی است که به طور موثر از نوسانات شدید دما جلوگیری می کند و مصرف انرژی را در طول سال مدیریت می کند. CABN با در نظر گرفتن دقیق عناصری مانند شیب سقف و قرارگیری پنجره در رابطه با جهت خورشید، یک طراحی پایدار کل نگر ایجاد کرده است.

پلان نمونه نمایشی خانه یک خوابه SON.DER شامل یک نشیمن، یک ناهار خوری روباز و یک آشپزخانه مدرن. است. سالن نشیمن بزرگ با بخاری هیزمی گرم میشود و یک تراس چوبی ۲۴ متر مربع محیط خانه را در بر میگیرد. یک سالن استراحت در فضای باز و یک سایه بان برای محافظت از نور خورشید نیز وجود دارد. این خانه همچنین دارای سقف‌هایی با ارتفاع بالا، اتاق خواب زیر شیروانی مرتفع که مشرف به فضای نشیمن، انباری داخلی، کمد، درهای کشویی برای صرفه‌جویی در فضا و حمام مدرن است.

CABN می گوید: این خانه 230 متر مربعی اولین مورد از این سری خانه ها است، که به خوبی آزمایش شده و از همه انتظارات ما برای مونتاژ و طراحی فراتر رفته است. مواد آزمایشی خانه های CABN کنار گذاشته شده است و ساخت اصلی ساختمان در ظهر روز سه‌شنبه آغاز شد. تا پایان پنجشنبه، ساختمان با پنجره‌ها و سایر موارد کامل شد.

برای تجهیز نمونه خانه نمایشی، CABN با EQ3، که یک خرده‌فروش کانادایی است و به دلیل تعهد خود به کیفیت و پایداری شهرت دارد، همکاری کرده است.

EQ3 می‌گوید: ما با CABN شریک شده‌ایم زیرا این برند صنعت ساختمان سازی را به سمت مسئولیت‌پذیری در محیط‌زیست و سرمایه‌گذاری در فرآیندهای نوآورانه برای اطمینان از ردپای سبک‌تر کربن برای سیاره ما سوق میدهد.

خانه نمایشی SON.DER CABN اکنون برای بازدید عموم باز است و نگاهی اجمالی به آینده مسکن پایدار و دست یافتنی دارد. قیمت مدل SON.DER از حدود 225,350 دلار آمریکا شروع می شود. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.