این دستگاه مانع زیاد حرف زدن شما می شود

دانشمندان یک سیستم پوشیدنی آزمایشی طراحی کرده اند که با هشدار دادن به کاربران در هنگام نزدیک شدن به آستانه صوتی خود، از این اتفاق جلوگیری می کند.

دانشمندان یک سیستم پوشیدنی آزمایشی طراحی کرده اند که با هشدار دادن به کاربران در هنگام نزدیک شدن به آستانه صوتی خود، از این اتفاق جلوگیری می کند.

به گزارش تکناک، افرادی مانند خوانندگان، سخنرانان عمومی و معلمان در معرض خطر آسیب رساندن به تارهای صوتی خود در اثر صحبت کردن بیش از حد هستند و این سیستم می تواند برای آنها مفید باشد.

این فناوری پوشیدنی توسط تیمی از دانشمندان مواد، مهندسان زیست‌پزشکی، خوانندگان اپرا و یک آسیب‌شناس گفتار و زبان به سرپرستی پروفسور جان آ. راجرز از دانشگاه نورث وسترن ساخته شده است.

این سیستم شامل دو دستگاه است: یک حسگر که به پوست روی جناغ سینه فرد پوشنده می‌چسبد و یک واحد بازخورد لمسی که روی مچ دست او بسته می‌شود. هر دو به صورت بی سیم از طریق بلوتوث به یک برنامه در گوشی هوشمند کاربر متصل می شوند.

حسگر به طور مداوم ارتعاشات تارهای صوتی کاربر را تشخیص می‌دهد اما نه صدای خارجی و خوانش‌های خود را به برنامه منتقل می‌کند. سپس الگوریتم‌های مبتنی بر یادگیری ماشینی، داده‌ها را پردازش می‌کنند و فرکانس، حجم، دامنه و مدت تمام صداهای کاربر را به همراه زمان‌هایی از روز که در آن رخ می‌دهند، مشخص می‌کنند. همچنین الگوریتم ها بیش از 95 درصد در تمایز بین آواز خواندن و صحبت کردن دقیق هستند.

اگر برنامه تشخیص دهد که شخص به طور خطرناکی به آستانه خاصی که قبلاً برای خود تعیین کرده بود نزدیک می شود، با ایجاد لرزش واحد بازخورد لمسی به او هشدار می دهد. سپس کاربر می‌داند که برای مدتی باید سکوت کند یا در نهایت کمی ساکت شود تا به تارهای صوتی خود استراحت دهد. فقط حتی یک استراحت 15 تا 20 دقیقه ممکن است کافی باشد.

نمایشگر روی برنامه، اطلاعات بیشتری در مورد فعالیت صوتی کاربر به همراه توصیه هایی برای استراحت مناسب ارائه می دهد. مهمتر از همه برای افرادی که از حفظ حریم خصوصی آگاه هستند، سیستم آنچه را که کاربر می گوید ضبط نمی کند.

ترزا برانکاچیو، مدرس نورث وسترن و کارشناس صدا که این مطالعه را رهبری می‌کرد، گفت: خوانندگان باتجربه کلاسیک تمایل بیشتری به استفاده از آواز خود دارند زیرا آنها زندگی کرده اند و یاد گرفته اند. اما برخی از افراد اغلب متوجه نمی شوند که زیاد صحبت کردن چقدر به آن فشار می آورد. ما می خواهیم به آنها آگاهی بیشتری بدهیم تا از آسیب جلوگیری کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.