این ساختمان عجیب فرازمینی ها را به چین می آورد

شرکت معماری OPEN Architecture که به طراحی پروژه‌های خارق‌العاده مانند نیایشگاه صدا و برج خورشیدی ساعت آفتابی معروف است، قرار است سبک معماری خود را با طراحی ساختمان عجیب شبیه به یک کریستال فضایی ادامه دهد.

به گزارش تکناک، این ساختمان کریستالی شبیه به یک شی فرازمینی است که توسط این شرکت در پارکی فرود آمده است. این ساختمان میزبان موزه‌ای با موضوع فضا و مناطق نمایشگاهی در داخل آن خواهد بود.

کریستال فضایی یکی از دو ساختمان جدید است که توسط OPEN Architecture برای یک سایت ساحلی در یانتای چین طراحی شده است و بر روی تپه ای در میان چند درخت قرار خواهد گرفت. نمای بیرونی سیاه و چشمگیر آن از شیشه فتوولتائیک تشکیل شده است که بسیار شبیه به پنل های خورشیدی عمل می کند و بسته به شرایط به کاهش 50 درصدی برق مورد استفاده از شبکه کمک می کند. این سازه همچنین دارای سیستم جمع آوری آب باران خواهد بود.

بازدیدکنندگان از طریق ورودی کنسولی به یک دهلیز بزرگ چند وجهی که با نور طبیعی نورگیرهای بالا روشن شده است حرکت خواهند کرد. از اینجا، یک سطح شیب دار به سمت بالا حرکت می کند و به چندین منطقه نمایشگاهی با موضوع فضا در طبقه های بالا متصل می شود. در نهایت، در بالای کریستال فضایی یک تراس در فضای باز وجود خواهد داشت که به مناظر عالی از خط ساحلی اطراف اشراف دارد.

OPEN Architecture توضیح داد: از میان شکاف‌های بین درختان، بازدیدکنندگان نگاهی اجمالی به یک شی سیاه غیرمعمول می‌اندازند که در شیب یک نقطه چمن‌زار قرار دارد. محور طولانی ساختمان که با درخششی عرفانی (شیشه فتوولتائیک) پوشانده شده است، به سمت اقیانوس و آسمان است و ظاهراً برای جهش از زمین به سمت فضا آماده می شود. ورودی اصلی در ضلع جنوبی واقع شده است و طرح های ساختمان دورتر از این نقطه قرار دارند. تئاتر چند منظوره جعبه سیاه و کافه را می توان از یک ورودی جانبی مجزا نیز در دسترس قرار داد که در صورت بسته بودن موزه، آنها را در دسترس عموم قرار می دهد.

پروژه دوم با نام میدان دریا، نزدیکتر به آب واقع خواهد شد. این پروژه از پایه های یک اسکله ماهیگیری فرسوده استفاده کرد و ساختمان جدیدی را ایجاد می کند که بر فراز یک منطقه باز شناور است. این ساختمان از شیشه و گرانیت محلی ساخته خواهد شد و مکانی برای تجمع مردم برای برنامه های فرهنگی و اوقات فراغت در مکان هایی چون کتابخانه، رستوران، کافی شاپ سالن همایش و بازار خواهد بود.

در کنار ساختمان اصلی، یک میدان عمومی سنگفرش شده برای میزبانی جشن های دهکده ماهیگیری سنتی قرار خواهد گرفت.

هر دو پروژه کریستال فضایی و میدان دریا در حال حاضر به خوبی در حال انجام هستند و انتظار می رود تا سال 2026 تکمیل شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.