این سویه جدید کرونا باعث التهاب چشم می شود

سویه جدید کرونا به نام Arcturus از طریق چشم پخش می شود. کارشناسان بهداشت معتقدند که این سویه می تواند باعث التهاب چشم شود و سریع تر از انواع قبلی پخش می شود.

سویه جدید کرونا به نام Arcturus از طریق چشم پخش می شود. کارشناسان بهداشت معتقدند که این سویه می تواند باعث التهاب چشم شود و سریع تر از انواع قبلی پخش می شود.

به گزارش تکناک، به گفته اداره بهداشت عمومی شهر لس آنجلس (LACDPH)، یک سویه جدید کرونا به نام Arcturus (XBB.1.16) ، می تواند باعث ورم و التهاب چشم در بیماران شود. این سویه جدید در حال حاضر مسئول 10 درصد از کل موارد ویروس کرونا در ایالات متحده است.

مقامات بهداشتی لس آنجلس می‌گویند: داده‌های مشاهده‌ شده نشان می‌دهد که افراد آلوده به این سویه جدید کرونا Arcturus بیشتر احتمال دارد التهاب چشم را به عنوان علامت عفونت کرونا همراه با علائم شایع کرونا مانند تب، سرفه و تنگی نفس تجربه کنند.

Arcturus در حال حاضر توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان “سویه شایع” برچسب گذاری شده است، به این معنی که بسیاری از افراد را مبتلا می کند اما “سویه ای نگران کننده” نیست.

با این حال، از آنجایی که اطلاعات زیادی در مورد این سویه در دسترس نیست، مقامات بهداشتی موارد مبتلا به این سویه را به دقت زیر نظر دارند تا ببینند آیا می تواند منجر به علائم شدیدتر شود یا خیر.

التهاب چشم ناشی از کرونا را نباید نادیده گرفت

جالب اینجاست که قبلاً بین یک تا سه درصد از کل بیماران مبتلا به کرونا، التهاب چشم را تجربه کرده بودند. بنابراین، این اولین بار نیست که التهاب چشم به عنوان یک علامت شایع در کروناویروس ظاهر می شود. در واقع، سازمان جهانی بهداشت در حال حاضر التهاب چشم را نشانه کرونا می داند.

با این حال، جدا از هرچیزی، آنچه که التهاب چشم را به یک علامت واقعا بد تبدیل می کند این است که ظریف ترین اندام بدن را تحت تاثیر قرار می دهد و اگر نادیده گرفته شود، می تواند به قرنیه چشم آسیب برساندو در واقع قرنیه بخشی است که از عفونت جلوگیری می کند و اجازه ورود نور را به داخل چشم می دهد.

مقامات بهداشتی می گویند که افزایش فعلی موارد التهاب چشم در لس آنجلس را می توان با فصل آلرژی در کالیفرنیا مرتبط دانست. آنها هشدار می دهند که در هرصورت ساکنان باید توجه داشته باشند که خارش، آبریزش یا قرمزی چشم ها ممکن است نشانه کرونا باشد و این علائم را نباید به سادگی به دلیل وجود گرده گل یا آلرژی های فصلی نادیده گرفت. اگر فردی آسیب پذیرتر باشد، بیشتر ممکن است در معرض حالت شدید کرونا قرار گیرد.

در اوایل سال جاری، موارد سویه جدید کرونا Arcturus در هند گزارش شد. اگرچه این ویروس منجر به علائم شدید یا بستری شدن در بیمارستان نشد، اما خیلی سریع گسترش یافت. به عنوان مثال، از آوریل 2023، این سویه افراد را در بیش از 30 کشور در سراسر جهان آلوده کرده بود.

سویه جدید کرونا دارای جهشی است که می تواند باعث مشکلات سلامتی شدید در بیماران مسن و افراد با بیماری های زمینه شود.

پزشکان به چنین افرادی توصیه می کنند که برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری، اقدامات احتیاطی بیشتری انجام دهند از جمله: زدن ماسک دولایه، شستن مکرر دست ها، اجتناب از دست زدن به چشم ها و صورت ، ماندن در خانه هنگام بیماری و انجام آزمایش.

آیا واکسن های موجود می توانند ما را از شر سویه جدید نجات دهند؟

در ماه‌های آینده، Arcturus ،سویه جدید کرونا احتمالاً میزان ابتلا را در سراسر ایالات متحده افزایش می دهد  بنابراین ممکن است شاهد افزایش بیماران چشم صورتی نیز باشیم. با این حال، همانطور که قبلا ذکر شد، تاکنون این سویه منجر به هیچ بیماری جدی در بیماران در سراسر جهان نشده است. با این حال، آنچه واقعاً نگران کننده است، افزایش مداوم انواع سویه های جدید کووید است.

اتفاقاتی که در گذشته رخ داده اند، ثابت کرده اند که داشتن اطلاعات صحیح در زمان مناسب می تواند نقش مهمی در نجات جان انسان ها و جلوگیری از گسترش بیماری ها داشته باشد. امیدواریم که راجع به این سویه جدید هم بتوانیم به بینش هایی مناسب و کارآمد دسترسی پیدا کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.