این صفحه نمایش به شکل خودکار پاک می‌شود

صفحه نمایش خود تمیز کننده

شرکت جنرال موتورز در حال کار بر روی یک صفحه نمایش خود تمیز شونده است که می تواند اثر انگشت را ناپدید کند.

به گزارش تکناک، امروزه اکثر تلفن های هوشمند دو صفحه شیشه ای (اغلب با یک قاب فلزی براق بین آنها) دارند که یکی از آن ها محافظ دیگری است.

خیلی تعجب آور است که این طراحی تاکنون جواب داده است و تا زمانی که شما گوشی را لمس نکنید،متوجه وجود آن نمی شوید چون این محافظ ها بسیار عالی و ظریف به نظر می رسند.

گوشی های هوشمند به آهنرباهای اثر انگشت تبدیل شده اند. محافظ صفحه هایی که روکش مات دارند، نسبت به بقیه بهتر عمل می‌کنند، اما تقریباً همه گوشی‌های هوشمند در سال 2023 حتی پس از کوتاه‌ترین کارها، چرب می‌شوند. سازندگان گوشی های هوشمند تا به حال درمورد این موضوع کارهایی نیز انجام داده اند.

جنرال موتورز در روش جدید خود ، یک پوشش نامرئی در ساختار صفحه نمایش لمسی اجرا می شود. این پوشش تحت تأثیر اشعه ماوراء بنفش، واکنش شیمیایی خاصی را ایجاد می کند که متعاقباً باقیمانده طبیعی را که باعث تشکیل اثر انگشت می شود، تجزیه می کند.

به طور خلاصه ، وقتی صفحه نمایش درمقابل نور UV قرار بگیرد، همه لکه ها ناپدید می شوند. همچنین لازم به ذکر است که این روش خیلی پیشرفته است و پیاده سازی پیکسل های ویژه ای را در پنل پیش بینی می کند که در صورت لزوم می توانند نور UV را ساطع کنند.

با تبدیل شدن تلفن های هوشمند به بخشی از زندگی روزمره ما، جالب است که مدت زیادی طول کشیده است تا چنین شکلی از فناوری در نظر گرفته شود. شکی نیست که برای کار کردن در گوشی‌های هوشمند نیز باید این روند را تنظیم کرد، اما خیلی جالب است که شرکت جنرال موتورز در وهله اول این موضوع را به عنوان یک مشکل در نظر می‌گیرد نه شرکت های سازنده تلفن های همراه !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.