این ماده طبیعی موجود در قهوه ماهیچه‌ها را جوان نگه می دارد

یک کنسرسیوم تحقیقاتی به رهبری موسسه تحقیقاتی Nestlé Research در سوئیس و دانشکده پزشکی یونگ لو لین و دانشگاه ملی سنگاپور (NUS Medicine) اخیراً کشف کرده‌اند که مولکول طبیعی تریگونلین موجود در قهوه، شنبلیله و همچنین بدن انسان می‌تواند به بهبود سلامت و عملکرد عضلات کمک کند.

به گزارش تکناک ،در یک همکاری بین‌المللی بین دانشگاه‌های ساوتهمپتون، دانشگاه ملبورن، دانشگاه تهران، دانشگاه آلابامای جنوبی، دانشگاه تویاما و دانشگاه کپنهاگ، این تحقیق بر اساس یک مطالعه مشترک قبلی است که مکانیسم‌های جدید سارکوپنی انسانی را توصیف می‌کرد.

سارکوپنی وضعیتی است که در آن تغییرات سلولی که در طول پیری اتفاق می‌افتد، به تدریج ماهیچه‌های بدن را ضعیف می‌کند و منجر به از دست دادن سریع توده عضلانی، قدرت و کاهش استقلال فیزیکی می‌شود.

یکی از مشکلات مهم در طول سارکوپنی این است که کوفاکتور سلولی NAD+ در طول پیری کاهش می‌یابد، در حالی که میتوکندری‌ها که نیروگاه‌های انرژی در سلول‌های ما هستند، انرژی کمتری تولید می‌کنند. محققان متوجه شدند که سطوح تریگونلین در افراد مسن مبتلا به سارکوپنی کمتر است. ارائه این مولکول در نمونه‌های آزمایشگاهی منجر به افزایش سطح  NAD+، افزایش فعالیت میتوکندری و کمک به حفظ عملکرد عضلانی در طول پیری شد.

رویکردهای تغذیه‌ای برای مبارزه با پیری

سطوح NAD+ را می‌توان با پیش‌سازهای مختلف غذایی مانند اسید آمینه ضروری L- تریپتوفان (L-Trp) و ویتامین B3 مانند اسید نیکوتینیک (NA)، نیکوتین آمید (NAM)، ریبوزید نیکوتین آمید (NR) و نیکوتین آمید مونونوکلئوتید (NMN) افزایش داد.

پروفسور وینچنزو سورنتینو از برنامه تحقیقاتی ترجمه سلامت طول عمر در NUS Medicine  افزود: یافته‌های ما با کشف تریگونلین به‌عنوان یک پیش‌ساز جدید NAD+، درک فعلی متابولیسم NAD+ را گسترش می‌دهد و پتانسیل ایجاد مداخلات گوناگون با ویتامین‌های تولیدکننده NAD را برای تاثیر بر هر دو برنامه‌های کاربردی برای داشتن یک طول عمر سالم و بیماری‌های مرتبط با سن، افزایش می‌دهد.

تغذیه و فعالیت بدنی توصیه‌های مهمی در سبک زندگی برای حفظ سلامت عضلات در دوران پیری است. محققان این مطالعه می‌گویند: ما خرسندیم که از طریق تحقیقات مشترک کشف کردیم که یک مولکول طبیعی موجود در مواد غذایی، با علائم سلولی پیری ارتباط برقرار می‌کند. فواید تریگونلین بر متابولیسم سلولی و سلامت عضلات در طول پیری، کاربردهای امیدوارکننده‌ای را ایجاد می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.