این موتور پهپاد ها را به سرعت مافوق صوت می رساند

استارتاپ ولونترا مستقر در اوهایو، توانست با موفقیت آزمایش رم جت 5 ماخی مافوق صوت خود را انجام دهد. این موتور به زودی می تواند پهپادها را به سرعت مافوق صوت برساند.

به گزارش تکناک، این آزمایش ها در داخل تونل باد دانشگاه پوردو انجام شد و موتور به عنوان اولین در نوع خود توصیف شده است. موتور باورنکردنی توسعه یافته می تواند نیروی رانش را با بیش از پنج برابر سرعت صوت، که بیشتر از 5 ماخ است، آزاد کند.

این موتور قوی، کوچک و بسیار سرکش است. رابرت کین مدیر عامل ولونترا، گفت: ما آن را از طریق یک تونل باد در دانشگاه پردو با سرعتی بیش از 4.5 ماخ و در ارتفاع شبیه سازی شده 30 متری آزمایش کردیم و نتایج موفقیت آمیز بود.

موتور کوچک اما قدرتمند است

قطر این موتور 28 سانتی متر و طول آن 1.5 متر است. به گفته ولونترا، هزینه یک واحد از این موتورکه با نام Bronco شناخته میشود کمتر از 200 هزار دلار خواهد بود. همانطور که توسط جوئل دارین، مدیر ارشد فناوری ولونترا بیان شده است این شرکت از اسپیس ایکس الهام گرفته است و با اولویت های اصلی مقرون به صرفه بودن و توسعه سریع تأسیس شده است.

به گفته این شرکت، ما نمی‌خواهیم سرمایه‌گذاران به ما اعتماد کنند و پول زیادی به ما بدهند وبعد از ده سال بررسی کنیم که آیا ایده ما کار می‌کند یا خیر؟ ما می خواهیم در هر مرحله محصولات واقعی تولید کنیم که فناوری مورد نیاز ما را توسعه دهد. دارین توضیح داد که این برنامه کوچک به ما امکان می دهد محصولی را با کسری از هزینه ابعاد کامل پروژه توسعه دهیم که مردم میخواهند آن را بخرند.

دارین اشاره کرد که انجام آزمایش‌های گسترده سیستم پیشرانه مافوق صوت در تأسیسات تونل باد در مقیاس کامل می‌تواند به 50هزار دلار در ساعت برسد. او می‌گوید: ما برای دو تا سه ماه آزمایش 300 هزار دلار می‌پردازیم. توسعه بسیار ارزان‌تر است، اما درس‌هایی که یاد می‌گیریم می‌توانند برای کاربردهای بزرگ‌تر مقیاس شوند.

ولونترا قصد دارد سیستم پیشرانه مافوق صوت Bronco را در پهپادهای جمع و جور بگنجاند و آنها را قادر سازد برای اهداف تجاری و نظامی به سرعت های مافوق صوت برسند. علاوه بر این، این شرکت قصد خود را برای ساخت یک هواپیمای فضایی بدون سرنشین برای ارائه خدمات به عنوان سکوی پرتاب ماهواره بیان کرده است.

کین گفت: ما در شش ماه گذشته اندازه شرکت خود را بیش از دو برابر افزایش داده‌ایم و دانشمندان و مهندسان ما سیستم پیشرانه مافوق صوت ولونترا را توسعه داده اند. این پیشرفت ها باعث شده فناوری ما در بازار ایالات متحده پیشرو باشد و با رقبای مافوق صوت روسی و چینی رقابت کند.

می تواند به سرعت 5 ماخ برسد

فناوری پس سوز امکان سرعت بالای بیش از 2 ماخ را بدون افزایش درگ فراهم می کند. این سرعت در حالت رم جت به بیش از 5 ماخ افزایش می یابد. به گفته جوئل دارین، مدیر ارشد فناوری ولونترا، سیستم محرکه آنها پیشرفته است و قابلیت ها و برنامه های پیشرفته ای را ارائه می دهد که قبلا هرگز امکان پذیر نبود.

سیستم پیشرانه Bronco نیروی محرکه هواپیمای مافوق صوت ولونترا را تأمین خواهد کرد. این نمونه اولیه قرار است هواپیمای فضایی ولونترا را متحول کند و سفر در مدار پایین زمین را کارآمدتر و قابل اعتمادتر کند.

به گفته دارین، گام بعدی ولونترا ارتقای عملکرد Bronco با تمرکز بر جنبه هایی مانند رانش، بردار رانش و دوام است و در نهایت این شرکت هدف انجام اولین پرواز خود با هواپیمای فضایی بدون سرنشین ونوس را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.