این هواپیمای eVTOL هیدروژنی، حمل و نقل هوایی را متحول می کند

eVTOL هیدروژنی: انقلابی در صنعت حمل و نقل و حمل و نقل هوایی

جدیدترین هواپیمای eVTOL (برخاست و فرود عمودی) هیدروژنی جهان، با نوآوری و فناوری پیشرفتۀ خود، انقلابی در صنعت حمل و نقل هوایی ایجاد خواهد کرد.

به گزارش تک‌ناک، این هواپیما با قابلیت‌های متعددی که ارائه می‌کند، گامی بلند به سوی آینده‌ای پاک، سریع و کارآمد در حمل و نقل هوایی خواهد بود.

شرکت نوپای سوئیسی Sirius Aviation، با همکاری BMW Designworks و گروه Sauber، از برنامۀ خود برای رونمایی از دو نسخه هواپیمای هیدروژنی الکتریکی عمودپرواز (VTOL) در ماه ژانویه خبر داد، که با 28 فن مجرایی قدرتمند و سیستم پیشرانۀ سلول سوختی هیدروژنی، نویدبخش انقلابی در حمل و نقل هوایی است.

این شرکت در نمایشگاه MOVE در لندن، رونمایی جهانی از نمای بیرونی و داخلی این هواپیما با نام Sirius Jet را انجام داد و از این هواپیما به عنوان نسخه‌های مدرن و ظریف از جت‌های تجاری لوکس یاد کرد.

طراحی Sirius Jet در ظاهر تفاوتی با نمونه‌های قبلی ندارد. این هواپیمای VTOL دارای دم V شکل و 28 فن مجرا است که در بال‌ها و دماغه‌های آن تعبیه شده است. این فن‌ها می‌توانند برای بلند شدن عمودی به سمت بالا و سپس برای پرواز افقی به جلو خم شوند. هر فن توسط یک موتور مجزا به حرکت در می‌آید و سرعت حرکت این هواپیما 320 مایل در ساعت (515 کیلومتر در ساعت) تخمین زده شده است.

این ویژگی eVTOL را به گزینه‌ای ایدئال برای پرواز در مناطق مسکونی و شلوغ تبدیل می‌کند.

eVTOL

 

قابلیت پرواز در ارتفاع 21000 فوتی (6400 متری) از دیگر ویژگی‌های این هواپیما است. مسافران در این ارتفاع پروازی به راحتی می‌تواند از مناظر خیره‌کنندۀ آسمان لذت ببرند و به نقاط دوردست سفر کنند.

ایمنی سرنشینان، هدف اصلی طراحان هواپیمای eVTOL بوده است. به همین منظور، یک سیستم چتر نجات اضطراری در آن تعبیه شده است که در صورت بروز مشکل فنی، به طور خودکار فعال می‌شود. این سیستم، امنیت پرواز را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهد.

طرح اصلی شرکت سازنده بر روی توسعۀ پیشرانۀ هیدروژنی-الکتریکی این هواپیما بوده است. 70 درصد از این سیستم پیشرفته با موفقیت آزمایش شده و به سطح فناوری 7 رسیده است. این موضوع، نشان‌دهندۀ پیشرفت چشمگیر این شرکت در زمینۀ فناوری هیدروژن و نوآوری در صنعت حمل و نقل هوایی است.

با تکمیل مراحل توسعه، eVTOL هیدروژنی-الکتریکی، انقلابی در صنعت حمل و نقل هوایی ایجاد خواهد کرد و تجربه‌های جدید و بی‌نظیر از پرواز را برای مسافران دیجیتالی فراهم می‌کند.

قلب تپندۀ eVTOL، مخزن هیدروژن در بدنۀ عقبی آن است. این هیدروژن، پشته پیل سوختی را تغذیه می‌کند که وظیفۀ تولید برق را بر عهده دارد. برق تولیدی توسط پیل سوختی، نه تنها موتورها را به طور مستقیم به حرکت در می‌آورد، بلکه بانک‌های باتری اصلی را نیز شارژ می‌کند.

این باتری‌ها، نیروی لازم برای چرخش فن‌های 300 میلی‌متری اختصاصی eVTOL را تأمین می‌کنند.

امّا نکتۀ قابل توجه، وجود یک باتری تقویت‌کنندۀ دیگر است. این باتری فقط 90 ثانیه در هر چرخه پرواز می‌کند و در طول پرواز مجدد شارژ می‌شود.

ترکیب این سیستم‌های پیشرفته، به مدل لوکس بوشینس با ظرفیت حمل سه سرنشین، بردی معادل 1150 مایل (1850 کیلومتر) در هر بار پرواز اعطا می‌کند.

پنل‌های کنترل به گونه‌ای طراحی شده‌اند که دسترسی به تمام ابزارها و اطلاعات مورد نیاز را به راحتی فراهم می‌کنند. دید وسیع و بدون مانع از جلو و طرفین، به خلبان تسلط کاملی بر محیط اطراف می‌دهد.

eVTOL هیدروژنی

در کنار صندلی خلبان، دو صندلی مجلل برای میهمانان تعبیه شده است، که دارای فضایی راحت و جادار هستند.

نمایش «پرتال نور» اطلاعات پرواز، مانند: افق مصنوعی، زمان پرواز و صفحه پرواز را به طور دقیق به نمایش می‌گذارد.

میزهای کناری تعبیه شده در کنار هر صندلی، مجهز به جا لیوانی، محفظۀ نگهداری وسایل، چراغ مطالعه و سینی شارژ است تا آسایش را در طول سفر تضمین کنند.

علاوه بر این، قبل از فرود، افراد با عطری دل‌انگیز پذیرایی می‌شوند تا طراوت و شادابی خود را برای سفر بعدی حفظ کنند.

شرکت Sirius Aviation برنامه‌های خود را برای تولید انبوه هواپیمای eVTOL هیدروژنی درسال 2028 اعلام کرد. این هدف جاه‌طلبانه، با وجود چالش‌های پیش‌روی دریافت مجوزهای لازم و سرمایه‌گذاری کلان مورد نیاز، نشان از عزم راسخ این شرکت برای انقلاب در حمل و نقل هوایی است.

با وجود سیستم نظارتی و نیاز به سرمایه‌گذاری قابل توجه، شرکت Sirius Aviation مصمم به پیشبرد این پروژه است. این شرکت در حال حاضر به دنبال توسعۀ نمونه‌های اولیۀ eVTOL و نسل بعدی آن می‌باشد که به عنوان “SUV پرنده” شناخته می‌شوند.

این “SUV پرنده” برای پروازهای تفریحی و گشت و گذار طراحی شده است و قابلیت‌های منحصر به فرد برای فرود روی آب را دارد. این ویژگی eVTOL را برای کاربردهای مختلف، از جمله حمل و نقل هوایی لوکس، گشت دریایی و امدادرسانی، مناسب می‌کند.

شرکت Sirius Aviation با ارائه eVTOL هیدروژنی نوآورانه، به دنبال ایجاد تحولی در شیوۀ سفر ما در آینده می‌باشد. این شرکت امیدوار است که با غلبه بر چالش‌های موجود، این هواپیما به یک واقعیت ملموس در سراسر جهان تبدیل شود.

Adventure Jet، هیجان را به سطحی دیگری ارتقا می‌دهد. این جت پرندۀ جدید، که طراحی مشابه CEO Jet دارد، با ویژگی‌های بیشتر برای سفرهای هوایی شما تجهیز شده است.

  • پانتون‌های بادی، سازگاری و پایداری بیشتر را در شرایط جوی متفاوت ارائه می‌کنند.
  • دوربین‌های چشم شاهین، دید خوبی را برای رصد محیط اطراف به شما می‌دهند.
  • چراغ‌های جست‌وجو، پرواز در شب یا در شرایط کم نور را آسان‌تر می‌کنند.
  • پوشش فن‌های مجرایی در برابر گرد و غبار و آلاینده‌ها محافظت می‌کند.
  • علاوه بر این، Adventure Jet دارای یک سقف قفسه‌ای برای حمل بار و ابزارهای خارج از شبکه و اتصالات خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.