این پهپاد کوچک استاد زیر آب ماندن است

شرکت سوئیسی Hydromea به تازگی اعلام کرده است که با Unplugged، که یک شرکت پیشرو نروژی در فناوری شارژ القایی است، همکاری کرده تا پهپاد زیردریایی سابق به نام EXRAY را اصلاح کنند.

به گزارش تکناک، این به خودی خود هیجان انگیز است، اما مشارکت جدید نیز حدود 2 میلیون یورو بودجه دریافت کرده است. شرکای این پروژه اکنون برای ایجاد یک سیستم پهپاد مطمئن و دائمی کار خواهند کرد که در ابتدا بر بخش پرورش آبزیان متمرکز است.

این فناوری به گونه‌ای ساخته می‌شود که وظیفه داده‌ برداری روزانه را هنگام ماه‌ها غوطه‌وری در آب انجام دهد و به پرورش دهندگان اجازه می‌دهد تا از راه دور به نظارت کامل بر وضعیت عملیات خود دسترسی داشته باشند.

ایگور مارتین، مدیرعامل Hydromea، توضیح داد: با توجه به حرکت مداوم به سمت اتوماسیون در بهره برداری از انرژی دریایی و پیش بینی نرخ رشد سالانه دو رقمی در اقتصاد مبتنی بر اقیانوس که شامل بخش های انرژی های تجدیدپذیر فراساحلی و آبزی پروری میشود، تقاضا برای نظارت بر وضعیت دارایی های زیر آب در دهه آینده به شکل فزاینده ای افزایش خواهد شد.

او اضافه کرد: فناوری های فعلی تا حد زیادی در اطراف بخش های دفاعی و نفت و گاز دریایی توسعه یافته اند که می توانند ابعاد و هزینه سیستم های پیچیده را تامین کنند. با این حال، اقتصاد بخش‌های نوظهور آینده به گونه‌ای است که به راه‌حل‌های نظارت مستمر قوی، کم‌هزینه و کوچک‌شده نیاز دارند. ما مشتاقیم که تخصص خود را در رباتیک قابل حمل و فناوری ارتباطات زیر آب با تخصص بی‌رقیب شرکت Unplugged در فناوری القایی زیر آب، ترکیب کرده و به رفع این مشکل کمک کنیم.

توماس مایر افزود: ما در حال حاضر یک تامین کننده قطعات شارژ القایی پیشرو برای شرکت های بزرگ تولید کننده خودروهای زیرآبی خودران (AUV)هستیم. توماس مایر، مدیر اجرایی Unplugged افزود: از طریق این مشارکت با Hydromea، ما به تقاضای رو به رشد فعالیت پهپادهای زیر آب پاسخ می دهیم.

او ادامه داد: چنین پلتفرمی امکان جمع آوری و انتقال داده ها، ایجاد پیوندهای ارتباطی مشترک بین حسگرها، زیرساخت ها و وسایل نقلیه بزرگتر را فراهم می کند. همه اینها در یک عملیات مداوم از راه دور و بدون درگیر شدن یک کشتی سطحی است. این امر راه‌های جدیدی را برای تفکر در مورد نظارت بر وضعیت دارایی زیر آب باز خواهد کرد.

فناوری‌های موجود عمدتاً برای بخش‌های دفاعی و فراساحلی نفت و گاز توسعه یافته‌اند، زیرا منابع لازم برای پشتیبانی از سیستم‌های پیچیده و پرهزینه را دارند. با این حال، رشد اقتصادی در سایر بخش های فراساحلی و زیر آب، استفاده از فناوری‌های نظارتی که ویژگی های استمرار،دوام، و قیمت مناسب را دارند، ضروری می‌کند.

توماس مایر، مدیر اجرایی Unplugged گفت: ما در حال حاضر یک تامین کننده پیشرو در زمینه قطعات شارژ القایی هستیم و با تولید کنندگان وسایل نقلیه خودران زیر آب همکاری میکنیم. وی افزود: ما نیاز روزافزون فعالیت پهباد های زیر آبی را از طریق ارائه پلتفرمی که شرایط فعالیت این وسیله ها را به طور طولانی و مستقل زیر آب فراهم میکند را با همکاری شرکت Hydromea ایجاد خواهیم کرد.

این پهپاد جدید (خواه یک نوع EXRAY باشد یا نباشد) جمع آوری و انتقال داده ها را ممکن می کند و کانال های ارتباطی مشترک بین سنسورها، زیرساخت ها و وسایل نقلیه بزرگتر ایجاد می کند. همه اینها را می توان به طور مداوم از راه دور بدون استفاده از یک قایق سطحی انجام داد. این دستاورد ها دیدگاه‌ تازه‌ای در مورد نظارت بر وضعیت دارایی‌ها ایجاد می‌کند و نشان‌دهنده پیشرفت قابل‌توجهی در این حوزه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.