این گروه خونی بیشتر به عفونت‌های رایج مبتلا می‌شوند

طبق مطالعه محققان موسسه کارولینسکا افراد دارای گروه خونی Rh(D) شامل A+، B+، O+ و AB+بیشتر در معرض افزایش خطر ابتلا به عفونت پاروویروس هستند.

طبق مطالعه محققان موسسه کارولینسکا افراد دارای گروه خونی Rh(D) شامل A+، B+، O+ و AB+بیشتر در معرض افزایش خطر ابتلا به عفونت پاروویروس هستند.

به گزارش تکناک، بیماری پنجم، یک بیماری ویروسی ناشی از عفونت پارو ویروس است که بیشتر در کودکان مدرسه ای دیده می شود و با لکه های قرمز روی گونه ها مشخص می شود که می تواند به بازوها و پاها نیز سرایت کند.

در حالی که بزرگسالان نیز می توانند به ویروس آلوده شوند، بسیاری از آنها هیچ علامتی نشان نمی دهند.

در یک مطالعه جدید،محققان اکنون می توانند نشان دهند که خطر ابتلا به این بیماری در صورتی افزایش می یابد که فرد متعلق به گروه خونی آنتی ژن Rhesus D یا آنچه Rh(D) نامیده می شود، باشد.علاوه بر گروه خونی در سیستم AB0، سیستم Rh رایج ترین گروه خونی است.

همه مبتلایان متعلق به گروه خونی Rh(D) بودند

digikala

بیش از 160هزار اهداکننده خون در آلمان بین سال های 2015 تا 2018 برای تشخیص بیماری پاروویروس غربالگری شدند.از بین اهداکنندگان خون، 22 نفر به این ویروس آلوده بودند.همه افراد مبتلا به گروه خونی Rh(D) تعلق داشتند.

راسموس گوستافسون،محقق وابسته در بخش علوم اعصاب بالینی در موسسه کارولینسکا و مدیر پروژه در Octapharma می گوید: این یک یافته مهم است که هنوز توضیح خاصی برای آن داده نشده است و می تواند به این معنی باشد که وجود ژن Rh(D) هنگام ورود ویروس به سلول میزبان مهم است و همچنین ممکن است یک گیرنده سلولی جدید،هنوز برای این ویروس ناشناس باشد.

زنان بیش از مردان در خطر هستند

محققان همچنین متوجه شدند که خطر ابتلا به عفونت در ماه‌های تابستان افزایش می‌یابد.علاوه بر این، زنان و همچنین افراد 31 تا 40 ساله در معرض بیشتر خطر ابتلا به این عفونت هستند.

راسموس گوستافسون می گوید:معمولا در این سن کودکان نوپا به این عفونت مبتلا می شوند.ما قبلاً می دانستیم که کودکان خردسال در دوران پیش دبستانی آلوده می شوند و سپس والدین خود را آلوده می کردند. بنابراین، سن و جنسیت می تواند بازتابی از این واقعیت باشد که زنان بیش از مردان در مشاغل بهداشتی و مراقبت از کودکان کار می کنند.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.