این گوشی جدید موتورولا به دور دست شما می پیچد

موتورولا اخیرا از یک مدل مفهومی گوشی خم شونده رونمایی کرد که از یک نمایشگر FHD+ pOLED استفاده می‌کند و این قابلیت را دارد که به دور دستان شما پیچیده شود.

به گزارش تکناک، قابلیت تطبیق‌پذیری این گوشی به کاربران امکان می‌دهد نمایشگر را بر اساس نیازهای خود به شکل‌های مختلف خم کنند و شکل دهند.

طبق اطلاعیه‌ی مطبوعاتی این شرکت مدل مفهومی گوشی خم شونده می تواند از یک گوشی اندرویدی استاندارد در حالت صاف ( یک صفحه نمایش 6.9 اینچی با سیستم عامل اندروید کامل ) به دور مچ بسته شود. از طرف دیگر، کاربران می توانند آن را در حالت های ایستاده مختلف برای زوایای دید متفاوت قرار دهند.

هنگامی که دستگاه به حالت عمودی قرار داده شود، می‌توان آن را به یک موقعیت ایستاده و خودکار تنظیم کرد، که یک شکل فشرده‌تر از اندروید کامل را بر روی یک نمایشگر 4.6 اینچی ارائه می‌دهد. برای کسانی که در حال حرکت هستند، پیچاندن دستگاه به دور مچ، تجربه اتصالی شبیه به صفحه نمایش خارجی موتورولا ریزر پلاس را فراهم می کند.

اما این نمایشگر خم شونده تنها نوآوری نیست که Motorola (American telecommunications company (1928–2011)) در این گوشی عرضه کرده است. این شرکت همچنین از مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی که در این گوشی ادغام شده است خبر داد. از جمله آنها یک مدل هوش مصنوعی مولد است که به صورت محلی روی دستگاه کار می کند و به کاربران اجازه می دهد تا سبک شخصی خود را به تلفن های خود گسترش دهند.

کاربران می توانند عکسی از لباس خود آپلود کنند یا از آن عکس بگیرند و چندین تصویر منحصر به فرد ایجاد شده توسط هوش مصنوعی ایجاد کنند که می تواند به عنوان تصاویر پس زمینه سفارشی در دستگاه های خود استفاده شود.

قابلیت های هوش مصنوعی این گوشی خم شونده موتورولا در تصاویر زمینه شخصی متوقف نمی‌شود؛ شرکت سه مفهوم هوش مصنوعی دیگر را رونمایی کرد. این ویژگی‌ها شامل مواردی مانند محو کردن اطلاعات حساس، تبدیل رسیدهای چروک‌خورده به اسناد بی‌عیب و نقص و خلاصه‌سازی یادداشت‌ها، ایمیل‌ها و چت‌ها است.

هنوز مشخص نیست که آیا این مدل مفهومی گوشی خم شونده  به بازار عرضه می شود یا نه. اما به نظر می‌رسد که موتورولا در حوزه  گوشی‌های قابل انعطاف مشغول آماده سازی محصولات هیجان انگیزی است.

لنوو همچنین ، در نمایشگاه تکنولوژی لنوو 2023  یک دستیار شخصی جدید MotoAI را که برای گوشی‌های موتورولا ساخته شده است، رونمایی کرد.

دستیار شخصی جدیداً فاش شده MotoAI یک دستیار شخصی است که در حال حاضر توسط لنوو در حال توسعه است. MotoAI که با هدف استفاده در هر دو دستگاه کامپیوترهای شخصی و گوشی‌های هوشمند طراحی شده است.

مهم‌تر از همه، MotoAI لنوو دارای یک پایگاه داده بزرگ است که به طور مداوم به الگوها و استفاده با قابلیت‌های تعامل صدای طبیعی یا متنی تطبیق می‌یابد.

به گفته لنوو، کاربران قادر خواهند بود با دستیار شخصی MotoAI خود تعامل کرده و به سوالات پاسخ دهند، پیام‌ها را پیش‌نویس کنند، وظایف را برنامه‌ریزی کنند و فعالیت‌های دیگری انجام دهند که می‌تواند استفاده از چنین ابزاری با قدرت هوش مصنوعی را درگیر کند.

جنبه جالب دیگر در مورد MotoAI لنوو این است که بر خلاف سایر محصولات مشابه که عملیات مبتنی بر ابر را اجرا می‌کنند، این یکی مدل می‌تواند داده‌ها را پردازش کرده و وظایف را  به صورت محلی بر روی دستگاه اجرا کند، که در زمینه حفظ حریم خصوصی کاربر یک نقطه قوت محصوب میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.