این 5 ویژگی جالب به زودی به ویندوز 11 می آید

 بروزرسانی ویندوز 11  قرار است با ویژگی‌های جدیدی مانند نورپردازی پویا، بهبود Windows Ink، پشتیبانی از Passkeys، فرمت‌های آرشیوی بیشتر و بهبود پشتیبان گیری عرضه شود.

به گزارش تکناک، با ورود به نیمه دوم سال ۲۰۲۳، به زمان عرضه بروزرسانی ویژگی‌های بعدی سیستم عامل ویندوز ۱۱ نزدیک می شویم. این بروزرسانی که در حال حاضر با نام نسخه 23H2 شناخته می‌شود، شامل چندین ویژگی مهم و بسیار مورد انتظار خواهد بود.

انتشار هفتگی پیش‌نمایش‌های جدید ویندوز ۱۱باعث می شود که ویژگی‌ها و تغییرات بزرگ را از دست دهیم. بنابراین، در ادامه پنج ویژگی بزرگی که باید در بروزرسانی بعدی سیستم‌عامل معرفی شوند را بررسی می‌کنیم.

همه‌ی موارد زیر در آخرین پیش‌نمایش‌های ویندوز ۱۱ Dev قابل آزمایش هستند. اگر چیزی شما را به انتقال از نسخه پایدار به کانال Dev ترغیب می‌کند، به خاطر داشته باشید که پیش‌نمایش‌ها پشتیبانی نمی‌شوند و مستعد خطا هستند. همچنین، برخی از تغییرات به‌طور تدریجی عرضه می‌شوند و برای فعالسازی دستی نیاز به بلیت شانس یا استفاده از برنامه ViVeTool دارند.

با توجه به همه هشدارها، پنج ویژگی مورد علاقه‌ ما که به همراه والپیپر اضافی، به زودی در ویندوز ۱۱ عرضه خواهند شد، در ادامه آمده است.

نورپردازی پویا (Dynamic Lighting)

مدیریت لوازم جانبی RGB رنگارنگ کامپیوتر شما به دلیل ویژگی نورپردازی پویا به‌سادگی انجام خواهد شد. این ویژگی بخشی جدید از تنظیمات است که برای مدیریت نورهای RGB موجود در ماوس و صفحه کلید بدون نصب نرم‌افزار اضافی که اغلب سنگین، پر از خطا و زشت هستند، ارائه شده است.

نورپردازی پویا از استاندارد HID LampArray باز استفاده می‌کند تا سیستم بتواند تعداد زیادی از دستگاه‌های جانبی را کنترل کند.

نورپردازی پویا در بخش سفارشی‌سازی قرار دارد و به شما امکان می‌دهد تا براحتی درخشندگی، رنگ‌ها، افکت‌های نوری، کنترل ادغام با برنامه‌های سازگار و … را تغییر دهید. لیست کنونی ماوس‌ها و صفحه کلیدهای پشتیبانی شده محدود است، اما مایکروسافت قول گسترش آن با دستگاه‌های ساخت شرکت‌های دیگر را می‌دهد.

بهبود Windows Ink

این یک ویژگی برای افرادی است که لپتاپ یا تبلت ویندوزی با پشتیبانی از قلم دیجیتال دارند. یکی از ساختارهای Dev اخیر، چندین بهبود مهم در Windows Ink را معرفی کرد که به شما اجازه می‌دهد با استفاده از قلم دیجیتال خود به هر فیلد متنی تایپ کنید. فقط قلم خود را بگیرید و شروع به نوشتن در جعبه متنی کنید. علاوه بر این، می‌توانید با خط کشیدن بر روی یک نماد یا کلمه، آن را پاک کنید.

توجه داشته باشید که انگلیسی ایالات متحده در حال حاضر تنها زبان پشتیبانی شده است.

پشتیبانی از Passkeys

با توجه به معرفی ویندوز هلو در سال ۲۰۱۵، مایکروسافت استاندارد جدیدی بدون رمز عبور برای سیستم عامل خود بکار گرفته است. بروزرسانی ویندوز ۱۱ آینده، پشتیبانی از پس‌کلیدها را به همراه خود خواهد داشت، جایگزینی امن‌تر و آسان‌تر برای رمزهای عبور. شما می‌توانید پس‌کلیدها را در کامپیوتر ویندوز ۱۱ خود ایجاد، ذخیره و استفاده کنید و با استفاده از ویندوز هلو به وب سایت‌ها و برنامه‌ها وارد شوید.

 

پشتیبانی محلی از فرمت‌های فایل‌های آرشیوی بیشتر

ویندوز ۱۱ به‌زودی نیاز به نرم‌افزار فشرده‌سازی شخص ثالث را با امکان باز کردن و استخراج پرونده‌های ذخیره شده در فرمت‌های فشرده بیشتر، از بین خواهد برد. علاوه بر پشتیبانی فعلی از فرمت ZIP، فایل اکسپلورر قادر خواهد بود به فرمت‌های tar، tar gz، tar bz2، tar zst، tar xz، tgz، tbz2، tzst، txz، rar، 7z و سایر فرمت‌ها پردازش کند.

قطعا، اگر شما به طور مکرر با فایل‌های فشرده سازی شده کار می‌کنید،هنوز به فایل نرم‌افزار WinRAR یا نرم‌افزارهای مشابه نیاز خواهید داشت. با این حال، برای اکثر کاربران عادی که فقط باید گاهی اوقات یک دسته فایل RAR را باز کنند، بروزرسانی ویندوز ۱۱ آینده فرصتی عالی برای جدا شدن از نرم‌افزارهای فشرده‌سازی شخص ثالث خواهد بود.

بهبود پشتیبان گیری و بازیابی

ویندوز دارای یک برنامه سیستم جدید با نام Windows Backup می‌شود. این برنامه به کاربران یک روش سریع و آسان برای پشتیبان گیری از کامپیوترهای فعلی خود برای آرامش خاطر یا انتقال محتوا به دستگاه‌های دیگر ارائه می‌دهد. این برنامه قادر است پوشه‌ها، برنامه‌ها، تنظیمات، اعتبارات و حتی پین شما را به یاد بسپارد، بنابراین برنامه‌هایی که استفاده می‌کنید، در جایی که آنها را رها کرده‌اید باقی می‌مانند.

لازم به ذکر است که پشتیبانی از برنامه نه فقط با برنامه‌های فروشگاه مایکروسافت انجام می‌شود، وقتی که شما روی پین بازیابی شده کلیک می‌کنید، ویندوز ۱۱ به شما گزینه دانلود برنامه از سایت رسمی آن را ارائه می‌دهد. البته بازیابی کامپیوتر یا انتقال به دستگاه دیگر شاید کاری نباشد که شما به طور مکرر انجام دهید، اما این تجربه بهبود یافته، به شما امکان می‌دهد تا با دستگاه خود با سرعت بیشتری شروع کنید، این نکته بسیار مهم است.

بهبود Snap Layouts

A GIF showing improved Snap Layouts in Windows 11

ویندوز ۱۱ ابزارهای فوق‌العاده‌ای برای مدیریت پنجره دارد که ترتیب برنامه‌ها در مانیتور شما را تبدیل به تجربه‌ای لذت‌بخش می‌کند. با ورود نسخه 23H2 در اواخر امسال، Snap Layouts (آن پنجره کوچکی که هنگام نگه داشتن ماکزیمایز یا کشیدن پنجره به بالای صفحه ظاهر می‌شود) به شما اجازه می‌دهد بلافاصله چند برنامه را در کنار هم قرار دهید.

سیستم عامل سعی می‌کند پیش‌بینی کند کدام برنامه‌ها را ممکن است بخواهید کنار هم استفاده کنید و با یک کلیک به شما پیشنهاد می‌دهد که آنها را در کنار هم قرار دهید.

این شش ویژگی تنها بخش کوچکی است از آنچه مایکروسافت برای بروزرسانی ویندوز آینده آماده کرده است. علاوه بر قابلیت‌های جدید، این شرکت در حال بازگرداندن ویژگی‌های گم شده گذشته نیز است، مانند حالت never combine و برچسب‌ها در نوار وظیفه. Copilot ویندوز نیز یکی دیگر از ویژگی‌های بزرگ است که باید توانایی هوش مصنوعی را به روی دسکتاپ شما بیاورد. از آنجا که ما چند ماه دیگر تا رونمایی عمومی داریم، می‌توانید انتظار داشته باشید که مایکروسافت تغییرات و بهبودهای بیشتری را معرفی کند.

کدام ویژگی جدید ویندوز ۱۱ بیشتر شما را هیجان زده کرده است؟ نظر خود را در بخش نظرات با دیگران به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.