این 6 علامت می گوید وقت عوض کردن گوشی است

مهم نیست که آیا شما یک دستگاه پرچمدار یا یک دستگاه میان رده خریداری می کنید. اگر گوشی دارای کیفیت ساخت بالا و سخت افزار قابل اعتماد باشد، باید به مدت چند سال بدون مشکل اجرا شود.

به گزارش تکناک، اما با گذر زمان، شما متوجه چندین مشکل در استفاده از آن خواهید شد. در نهایت، گوشی کاملاً غیرقابل استفاده خواهد شد. باید قبل از آن نقطه گوشی اندروید خود را ارتقاء دهید.

اما سوال اینجاست که چگونه بفهمیم گوشی اندرویدی غیرقابل استفاده می‌شود؟ خوب، علائم خاصی وجود دارد که دقیقاً همین را نشان می دهد. آیا می خواهید بدانید این نشانه ها چیست؟ در زیر همه چیز را در مورد آنها خواهید یافت.

  1. باتری تلفن Android شما به سرعت خالی می شود

بطور متوسط، پس از شارژ کامل باید بین پنج تا هشت ساعت زمان استفاده از گوشی با صفحه روشن (SOT) داشته باشید. اما پس از چند سال استفاده از گوشی، باتری آن تحلیل رفته و ظرفیت کلی خود را از دست می دهد. و در یک نقطه، ظرفیت کل کمتر از نصف می شود.

این اجتناب ناپذیر است و در حالی که می‌توانید با مراقبت از باتری گوشی اندروید، فرآیند را کند کنید این کاهش ظرفیت عمدتا برای شیمی باتری های لیتیوم یون است. اجزای شیمیایی با گذشت زمان شروع به فرسودگی می‌کنند و باعث می‌شود که توانایی کمتری در نگهداری شارژ داشته باشند.

با این وجود، وقتی باتری گوشی اندرویدی شما بیش از حد ضعیف شود، به سختی دو ساعت SOT دریافت خواهید کرد و در این شرایط شما مجبورید کنار شارژر تلفن باشید یا یک پاوربانک برای خود داشته باشید.

اکنون، تعویض باتری گوشی نیز ممکن است. اما شما فقط زمانی باید این تصمیم را بگیرید که علائم دیگری که در زیر آمده است را ندیده باشید. اگر این علائم همچنین وجود داشته باشند، باید گوشی اندروید خود را ارتقاء دهید.

  1. تلفن اندرویدی خیلی کند کار می کند

حتی اگر شما یک گوشی اندروید پرچمدار داشته باشید، عملکرد آن با استفاده مداوم کاهش خواهد یافت. این چیزی نیست که شما بتوانید کنترل کنید یا آن را به تاخیر بندازید. این فقط به این دلیل است که برنامه ها و سیستم عامل ها با در نظر گرفتن سخت افزار جدید توسعه یافته اند. آنها بهینه سازی هایی برای جدیدترین سیستم ها دارند.

علاوه بر این، سازندگان از سخت افزار بهتر و سریع تری برای گوشی های اندرویدی جدید استفاده می کنند. به عنوان مثال، شما در پرچمداران مدرن RAM بیشتر و هسته های سریع تری دریافت می کنید و نسخه های جدیدتر برنامه ها و سیستم عامل ها می توانند به درستی از سخت افزار بهتر و سریع تری استفاده کنند.

این دلیل دیگری است که دستگاه های جدید، به طور قابل توجهی بهتر از نسل قبلی خود عمل می کنند. با این حال، وقتی متوجه می‌شوید که باید گوشی اندروید خود را ارتقاء دهی که برای انجام یک کار ساده مانند ارسال یک توییت یا ایمیل، چندین دقیقه زمان صرف می کنید.

به همین ترتیب، اگر یک گیمر هستید، باید یک گوشی جدید بخرید زمانی که بازی های مورد علاقه به کندی در دستگاه اجرا می‌شوند. البته پیش از اینکه اعتراض کنید، بله، امکان دارد با برخی تغییرات گوشی اندروید خود را سریع‌تر کنید. اما اگر گوشی شما خیلی قدیمی است، استفاده از یک دستگاه جدید با منابع بیشتر بهتر است.

  1. تلفن اندرویدی دریافت به‌روزرسانی‌ها را متوقف کرده است

بروزرسانی های اندروید نیز یک نشانه مهم است که به شما می‌گوید زمان ارتقای گوشی شما فرا رسیده است. در حال حاضر، گوشی ها تا چهار سال بروزرسانی اندروید ارائه می دهند. اما گوشی های اندرویدی که در سال گذشته عرضه شده اند، حداکثر دو تا سه سال بروزرسانی می‌گیرند. با این حال، به روز رسانی اصلی اندروید حتی نگرانی اصلی نیست. این به روز رسانی های امنیتی است که بیشتر نگران کننده است.

مسئله این است که هر روز، یک آسیب‌پذیری جدید در سیستم عامل موبایل پدیدار می‌شود. و این آسیب‌پذیری‌ها از طریق بروزرسانی‌های امنیتی رفع می‌شوند. بنابراین، وقتی گوشی اندروید قدیمی شما دیگر بروزرسانی‌های امنیتی اندرویدی را دریافت نمی‌کند، به این معنی است که هنگامی که یک تهدید امنیتی جدی شناسایی می‌شود، اطلاعات شخصی شما در معرض خطر قرار می‌گیرد.

به طور خلاصه، زمانی که گوشی اندرویدتان دریافت به‌روزرسانی‌های امنیتی را متوقف کرد، باید آن را ارتقا دهید.

  1. برنامه‌های جدید با دستگاه شما ناسازگار هستند

بطور کلی، توسعه دهندگان می‌خواهند برنامه های خود را با تعداد بیشتری از دستگاه‌ها سازگار کنند. با این حال، در برخی موارد، برنامه ها نیاز به برخی از ویژگی ها و قابلیت هایی دارند که فقط در نسخه های جدید اندروید موجود است. علاوه بر این، برخی از برنامه ها نسبت به سایرین نیازمند منابع بیشتری هستند. در هر دو مورد، گوشی های جدیدتر بهترند..

و این مسئله فقط مربوط به برنامه ها نیست. شما متوجه خواهید شد که گوشی های اندروید قدیمی، پشتیبانی از بازی های جدیدتر را ندارند. بنابراین، اگر متوجه شدید که برنامه های روزانه شما دیگر روی گوشی اندرویدی شما اجرا نمی شوند، باید در نظر داشته باشید که بهتر است آن را ارتقاء دهید.

  1. برنامه‌ها عملکرد ضعیفی را ارائه می‌دهند

گاهی اوقات پشتیبانی برای برنامه ها در دستگاه‌های قدیمی وجود دارد. با این حال، آنها نمی توانند یک تجربه کلی را به شما ارائه دهند. به عنوان مثال، ممکن است برنامه ها همان لحظه که آنها را باز کردید، خراب شوند. این بیشتر به منابع موجود در تلفن Android شما مربوط می شود و این یک مشکل بزرگ است.

همچنین ممکن است ببینید که برنامه ها به دلیل عدم وجود فضای ذخیره سازی کافی در گوشی اندروید، خراب شوند. گوشی های جدید امروزی با فضای ذخیره سازی بیشتری ارائه می‌شوند تا این مشکل را حل کنند.

  1. به عملکرد دوربین بهتری نیاز دارید

عملکرد دوربین گوشی های اندروید اخیراً به شدت پیشرفت کرده است. به عنوان مثال، Samsung Galaxy S23 Ultra، Xiaomi 13 Ultra و Pixel 7 Pro را در نظر بگیرید. با این گوشی ها، حتی نیازی به حمل تجهیزات دوربین حرفه‌ای نخواهید داشت.

با این حال، اگر عکاسی برای شما مهم است و از عملکرد گوشی فعلی خود راضی نیستید، اکنون بهترین زمان برای ارتقا به گوشی جدید است و اگر بودجه شما محدود است، گوشی پرچمدار سال گذشته یک گزینه عالی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.