باتری خودروهای برقی چقدر عمر می کنند؟

صنعت خودرو های الکتریکی با نگرانی‌های عمده‌ای مانند نگرانی شارژ، برد محدود و هزینه‌های بالای تعویض باتری مواجه است.

به گزارش تکناک، بسیاری از مردم در مورد هزینه تعویض باتری خودروهای الکتریکی می پرسند واین سوال را مطرح می کنند که باتری ماشین های الکتریکی چقدر عمر می کنند؟

برای بررسی بیشتر این موضوع، Recurrent Auto یک مطالعه تحقیقاتی بر روی 15هزار خودروی الکتریکی انجام داد و وضعیت باتری های آنها را بررسی کرد. نتایج شگفت‌انگیز بود: تنها 1.5درصد از خودروها بدون احتساب فراخوان باتری خود را به دلیل مشکلات یا نقص تعویض کرده بودند.

در میان مدل هایی که بیشتر مورد جایگزینی قرار گرفتند، تسلا مدل S و نیسان لیف بودند. هر دوی آنها بیش از 12 سال پیش تولید شدند. با وجود تعداد زیاد این مدل‌های فروخته شده، نرخ پایین تعویض باتری آنها قابل توجه است.

این تحقیق همچنین نشان می دهد که تعویض باتری به دلیل فرسودگی و پارگی پس از چندین سال اتفاق می افتد و تخریب آهسته و مداوم است. این بدان معناست که باتری‌ها پس از 8 سال یا 150هزار کیلومتر دوره گارانتی برخی از سازندگان، به طور ناگهانی از بین نمی‌روند.

اما در مورد کسانی که مکرراً از شارژ سریع استفاده می کنند چه می توان گفت؟ در حالی که Recurrent Auto هنوز پایگاه داده بزرگی در اختیار ندارد، آنها در حال نظارت بر تخریب باتری دو خودرو هستند که به طور مرتب تحت این نوع شارژ قرار می گیرند. در حال حاضر هیچ مشکل قابل توجهی در مورد هیوندای آیونیک 5 یا فورد موستانگ Mach-E گزارش نشده است. زمان نشان خواهد داد که شارژ سریع چقدر روی باتری ها تأثیر می گذارد. اما داده‌های کنونی نشان می‌دهد که خطر خرج کردن هزاران یورو برای تعویض باتری یک احتمال دور است. این موضوع توسط صاحبان اولین تسلا مدل S که میلیون ها کیلومتر را بدون نیاز به تعویض باتری خود طی کرده اند، تایید می شود.

به طور کلی، در حالی که نگرانی‌هایی در مورد صنعت خودروهای الکتریکی وجود دارد، به نظر نمی‌رسد که هزینه‌های تعویض باتری موضوع گسترده‌ای باشد. تحقیقات Recurrent Auto نشان می دهد که تعویض باتری به دلیل فرسودگی پس از چندین سال اتفاق می افتد و تخریب کند و پیوسته است. علاوه بر این، به نظر می رسد خطر تعویض باتری پس از شارژ سریع مکرر حداقل باشد. به طور کلی، چشم انداز صنعت خودروهای الکتریکی مثبت به نظر می رسد.

تکامل صنعت خودروهای الکتریکی

خودروهای برقی از دهه 1800 وجود داشته اند. با این حال، دهه 1990 بود که آنها شروع به جلب توجه کردند. اولین خودروی الکتریکی مدرن، جنرال موتورز EV1، در سال 1996 معرفی شد. پس از آن تویوتا پریوس، اولین خودروی هیبریدی تولید انبوه بود.

در اوایل دهه 2000، تسلا موتورز شروع به تولید خودروهای الکتریکی کرد که می توانستند از نظر عملکرد و برد با خودروهای بنزینی رقابت کنند. دیگر خودروسازان نیز به زودی از این روند پیروی کردند و صنعت خودروهای الکتریکی به سرعت شروع به رشد کرد.

یکی از مزیت های اصلی خودروهای برقی این است که آلایندگی آنها صفر است. این برای محیط زیست مفید است و می تواند به کاهش آلودگی هوا کمک کند. مزیت دیگر این است که کارکرد آنها نسبت به خودروهای بنزینی ارزان‌تر است.

با این حال، خودروهای برقی دارای معایبی نیز هستند. یکی از بزرگترین آنها محدوده پیمایش آنها است. خودروهای برقی تنها با یک بار شارژ می توانند تا حد معینی پیش بروند و این می تواند برای افرادی که نیاز به رانندگی مسافت طولانی دارند مشکل ساز باشد. مسئله دیگر قیمت باتری است.

باتری های خودروهای الکتریکی گران هستند و هر چند سال یکبار باید تعویض شوند. این می تواند هزینه قابل توجهی برای دارندگان خودروهای برقی باشد. علاوه بر این، باتری ها از مواد کمیاب و گران قیمت ساخته شده اند. اگر تقاضا برای خودروهای برقی به رشد خود ادامه دهد، کمبود این مواد می تواند مشکل ساز شود.

راه حل هایی برای این مشکلات وجود دارد. یکی بهبود فناوری باتری های خودرو های الکتریکی به گونه ای که عمر طولانی تری و تولید ارزان تری داشته باشند. دیگری توسعه مواد جدیدی است که می توانند در باتری ها استفاده شوند.

همچنین امکان استفاده از منابع انرژی جایگزین برای خودروهای برقی وجود دارد. به عنوان مثال، سلول های سوختی هیدروژنی می توانند برای تامین انرژی خودروهای الکتریکی مورد استفاده قرار گیرند. این امر به طور کلی نیاز به باتری را از بین می برد.

یکی از راه حل های بالقوه برای مشکل باتری، توسعه اقتصاد چرخشی برای باتری های خودروهای الکتریکی است. این بدان معناست که به جای دور انداختن ساده باتری‌های قدیمی، مردم می‌توانند آنها را بازیافت کرده و دوباره استفاده کنند. آنها می توانند مواد موجود در باتری ها را استخراج کرده و از آنها برای ساخت باتری های جدید یا محصولات دیگر استفاده کنند. این امر باعث کاهش تقاضا برای باتری های جدید و همچنین کاهش اثرات زیست محیطی دفع باتری های قدیمی می شود.

یکی دیگر از چالش های پیش روی صنعت خودروهای الکتریکی، زیرساخت های شارژ باتری خودرو های الکتریکی است. در حالی که سازندگان در حال ساخت ایستگاه های شارژ بیشتری هستند، اما هنوز هم این زیر ساخت ها نیازهای همه دارندگان خودروهای برقی را برآورده نمی کنند. این می تواند مانعی برای افرادی باشد که می خواهند یک ماشین الکتریکی بخرند اما نگران توانایی خود در شارژ کردن آن در صورت نیاز هستند. دولت ها و شرکت های خصوصی باید برای ساخت ایستگاه های شارژ بیشتر سرمایه گذاری کنند. تا خودروهای برقی به گزینه ای مناسب تر برای افراد بیشتری تبدیل شوند. علاوه بر این، پیشرفت‌ها در فناوری باتری که امکان شارژ سریع‌تر را فراهم می‌کند نیز می‌تواند به کاهش این مشکل کمک کند.

در خاتمه، صنعت خودروهای الکتریکی از زمان آغاز به کار خود، مسیر طولانی را طی کرده است. در حالی که هنوز چالش هایی برای غلبه بر آن وجود دارد، آینده برای خودرو های الکتریکی روشن به نظر می رسد. با توسعه و نوآوری مداوم، خودروهای الکتریکی می توانند در آینده نزدیک به یک امر عادی تبدیل شوند. با این حال، ممکن است نیاز به تغییر فناوری باتری یا کشف منابع انرژی جایگزین در آینده برای غلبه بر برخی از محدودیت‌های فناوری باتری فعلی وجود داشته باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.