بازار رقابت IOS و اندروید داغ‌تر می‌شود

طبق گزارش Statista، سهم بازار iOS در فصل پایانی 2022 در حال افزایش است و علت اصلی آن عرضه موفقیت‌آمیز آیفون 14 پرو مکس است.

طبق گزارش Statista، سهم بازار iOS در فصل پایانی 2022 در حال افزایش است و علت اصلی آن عرضه موفقیت‌آمیز آیفون 14 پرو مکس است.

به گزارش تکناک، بر اساس این تحلیل iOS هنوز در پایان سال مورد توجه قرار دارد و از سوی دیگر اندروید با وجود ثبات بازار گوشی های هوشمند در حال از دست دادن جایگاه خود است.

اندروید به دلایلی سیستم عامل غالب تلفن همراه است، و واضح ترین دلیل آن تعداد دستگاه‌های پوشش دهنده می‌باشد. در حالی که iOS به دستگاه های اپل محدود می شود، اندروید اساساً در هر مورد دیگری در بخش موبایل اجرا می شود.

با وجود تسلط موجود، به نظر می رسد اندروید در پایان سال 2022 با کاهش سرعت و در عین حال، iOS با ترقی رو به رو است.

همانطور که گفته شد، iOS هنوز کیلومترها با تسلط موجود در بازار توسط اندروید فاصله دارد و به نظر نمی‌رسد تا زمان محدودیت این سیستم عامل به دستگاه‌های اپل، این اتفاق بیفتد. سهم بازار iOS همچنان زیر 30 درصد در حالی که اندروید بالای 70 درصد است. بررسی‌ها نشان‌دهنده وجود چند رقیب در نقاط مختلف است. اما باز هم مبارزه واقعی تنها میان اندروید و iOS است. مایکروسافت سعی کرد گزینه سوم را با ویندوزفون ایجاد کند اما موفق نشد. در حال حاضر، هواوی با HarmonyOS اگرچه هنوز مبتنی بر اندروید است، سعی در یافتن راه خود دارد.

طبق این گزارش، آیفون 14 پرو و پرو مکس کاربران را به دنیای iOS سوق می دهند. این گوشی های جدید اولین تغییر قابل توجه طی سال ها را به همراه آوردند. آنها با صفحه نمایش همیشه روشن و همچنین وجود جزیره پویا موجب احیای ناچ و آوردن معنای جدیدی به حفره صفحه نمایش شدند. همچنین، اپل iOS 16.2 و iPadOS 16.2 را با ویژگی ها و اصلاحات جدید عرضه کرده است.

تغییرات بیشتری نیز در راه است و طبق گزارش‌های اخیر، iOS 17 ممکن است به کاربران امکان بارگذاری و نصب جانبی برنامه‌ها را بدهد. ما کنجکاو هستیم ببینیم اوضاع در سال 2023 چگونه پیش خواهد رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.