اروپا برای بازنویسی قوانین اینترنت آماده می‌شود

هفته آینده، بازنویسی قوانین اینترنت در اروپا اجرایی می شود که اینترنت را برای همیشه تغییر می دهد و غول فناوری بودن را بسیار دشوارتر می کند.

هفته آینده، قانونی در اروپا اجرا می شود که اینترنت را برای همیشه تغییر می دهد و غول فناوری بودن را بسیار دشوارتر می کند.

به گزارش تکناک، در یکم نوامبر، قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا به اجرا گذاشته می‌شود و فرآیندی را آغاز می‌کند که انتظار می‌رود آمازون، گوگل و متا را وادار کند تا پلتفرم‌های خود را در سال 2023 بازتر و قابل قابل همکاری  ترکند. این قانون می‌تواند تغییرات عمده‌ای را در کارهایی که مردم می‌توانند با دستگاه‌ها و برنامه‌های خود انجام دهند، به وجود آورد و تاکید میکند که اروپا قوانین نظارتی بر شرکتهای فناوری بسیار فعالانه تر از امریکا تنظیم کرده است.

جرارد دو گراف، یکی از مقامات کهنه کار اتحادیه اروپا که در اوایل سال جاری به تصویب DMA کمک کرد، می گوید: ما انتظار داریم که عواقب آن قابل توجه باشد. ماه گذشته، او مدیر دفتر جدید اتحادیه اروپا در سانفرانسیسکو شد که تا حدی برای توضیح عواقب این قانون برای شرکت‌های بزرگ فناوری تاسیس شد. دی گراف می گوید که آنها مجبور خواهند شد حصار های خود را پایین بیاورند.

دی گراف در یک اتاق کنفرانس می گوید:  اگر آیفون دارید، باید بتوانید برنامه‌ها را نه تنها از اپ استور، بلکه از فروشگاه‌های برنامه دیگر یا از اینترنت دانلود کنید DMA به پلتفرم‌های مسلط نیاز دارد تا رقبای کوچک‌تر را وارد بازی کنند و همچنین می‌تواند واتس‌اپ متا را وادار کند که پیام‌هایی را از برنامه‌های رقیب مانند سیگنال یا تلگرام دریافت کند یا از ترجیح دادن برنامه‌ها و سرویس‌های آمازون، اپل و گوگل بر برنامه های دیگر جلوگیری کند.

اگرچه بازنویسی قوانین اینترنت هفته آینده اجرایی می شود، اما پلتفرم های فناوری ملزم به اجرای فوری قوانین نیستند. اتحادیه اروپا ابتدا باید تصمیم بگیرد که کدام شرکت‌ها به اندازه کافی بزرگ و ریشه‌دار هستند تا تحت سخت‌ترین قوانین به عنوان «دروازه‌بان» طبقه‌بندی شوند. دی گراف انتظار دارد که حدود 12 شرکت در آن گروه حضور داشته باشند که در بهار آینده معرفی خواهند شد. سپس آن دروازه بانان شش ماه فرصت خواهند داشت تا این قوانین را اجرا کنند.

digikala

دی گراف موجی از شکایت ها را پیش بینی کرده است که قوانین جدید اروپا را برای Big Tech به چالش می کشد، اما می گوید که او در کالیفرنیا است تا برای  غول های سیلیکون ولی روشن کند که قوانین تغییر کرده اند. او می‌گوید اتحادیه اروپا قبلاً از طریق تحقیقات ضد انحصار جریمه‌های بزرگی را علیه گوگل، اپل و دیگران وضع کرده است، مکانیزمی که بار اثبات را بر دوش بوروکرات‌ها قرار می‌دهد. . دی گراف می گوید: پیام کلیدی این است که مذاکرات به پایان رسیده است، ما در مرحله اجرای قوانین هستیم. “شاید شما آن را دوست نداشته باشید، اما باید آن را اجرا کنید.”

مانند قانون حفظ حریم خصوصی دیجیتال اتحادیه اروپا، GDPR، انتظار می رود بازنویسی قوانین اینترنت در اروپا منجر به تغییراتی در نحوه خدمت رسانی پلتفرم های فناوری به مردم فراتر از 400 میلیون کاربر اینترنت اتحادیه اروپا شود، زیرا برخی از جزئیات انطباق به راحتی در سطح جهانی پیاده سازی خواهد شد.

شرکت‌های فناوری همچنین به زودی باید با دومین قانون فراگیر اتحادیه اروپا، قانون خدمات دیجیتال دست و پنجه نرم کنند، که مستلزم ارزیابی ریسک برخی از الگوریتم‌ها و افشای تصمیم‌گیری خودکار است و می‌تواند اپلیکیشن‌های اجتماعی مانند TikTok را مجبور کند که داده‌های خود را در معرض نظارت خارجی قرار دهند. این قانون همچنین به صورت مرحله‌ای اجرا می‌شود و انتظار می‌رود بزرگ‌ترین پلتفرم‌های آنلاین در اواسط سال ۲۰۲۴ از این قانون پیروی کنند. اتحادیه اروپا همچنین در حال بررسی قوانین خاصی برای هوش مصنوعی است که می تواند برخی موارد استفاده از این فناوری را ممنوع کند.

گراف استدلال می‌کند که بازنویسی قوانین اینترنت  با قوانین سخت‌تر برای غول‌های فناوری نه تنها برای کمک به محافظت از مردم و سایر مشاغل در برابر اقدامات ناعادلانه، بلکه برای اینکه جامعه از مزایای کامل فناوری بهره مند شود، مورد نیاز است. او از منشور غیر الزام آور حقوق هوش مصنوعی که اخیراً توسط کاخ سفید منتشر شده انتقاد کرده است و می گوید که فقدان مقررات محکم می تواند اعتماد عمومی به فناوری را تضعیف کند. او می‌گوید: شاید شهروندان ما اعتمادشان را به هوش مصنوعی از دست بدهند، زیرا معتقدند این کار باعث تبعیض علیه آنها می‌شود و به نتایجی منجر می‌شود که برای زندگی‌شان مضر است، آنها از هوش مصنوعی اجتناب خواهند کرد و هرگز موفق نخواهد شد.

دفتر جدید اتحادیه اروپا پس از اقدامات اخیر این اتحادیه و ایالات متحده برای همکاری بیشتر در زمینه سیاست فناوری افتتاح شد. دی گراف می گوید هر دو طرف علاقه مند به یافتن راه هایی برای رفع کمبود تراشه و راه هایی هستند که دولت های مستبد می توانند از فناوری و اینترنت استفاده کنند.

او همچنین در حال برنامه ریزی سفری به ساکرامنتو برای ملاقات با قانونگذاران ایالتی کالیفرنیا است که به گفته او در مقابله با فناوری بزرگ پیشگام بوده اند. آنها ماه گذشته لایحه‌ای را تصویب کردند که به تنظیمات پیش‌فرض حریم خصوصی برای کودکان و کنترل نحوه استفاده شرکت‌ها از داده‌هایی که درباره کودکان جمع‌آوری می‌کنند نیاز داشت. کنگره ایالات متحده در سال‌های اخیر قوانین نسبتا کمی را تصویب کرده است که صنعت فناوری را تحت تأثیر قرار می‌دهد، به غیر از قانون 52 میلیارد دلاری تراشه‌ها و علم در حمایت از تولید نیمه‌رسانا در ماه جولای.

مارلنا ویسنیاک، که کار در زمینه فناوری را در گروه آزادی‌های مدنی مرکز اروپایی قانون غیرانتفاعی رهبری می‌کند، حضور جدید اتحادیه اروپا در حیاط خلوت صنعت فناوری را به‌عنوان مدرکی جدید برای شکل‌دهی سیاست‌های فناوری در سطح جهانی می‌داند. او می‌گوید دگراف باید از بخشی از این قدرت برای بهره بردن از افراد وابسته به پلتفرم‌های فناوری بزرگ خارج از ایالات متحده و اتحادیه اروپا استفاده کند، افرادی که به ندرت در دیپلماسی فناوری نمایندگی می‌شوند.

ویسنیاک همچنین امیدوار است که نمایندگان دیجیتال اتحادیه اروپا بتوانند از افتادن در تله‌هایی که برنامه‌های برخی از تازه‌واردان قبلی به سیلیکون ولی، مکانی با مدیران، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران بسیار بیشتر از کارشناسان سیاست‌گذاری، پرهیز کنند. او می‌گوید: امیدوارم سیاست‌گذاران اتحادیه اروپا از هیاهوی فناوری مبهوت نشوند و بتوانند درست تصمیم بگیرند.

 

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.