بازی Fortnite به اروپا باز می‌گردد!

شرکت اپیک آماده انتشار بازی Fortnite در اتحادیه اروپا از طریق اپ استور است

شرکت اپیک گیمز، بازی محبوب خود Fortnite را از طریق اپ استور در اتحادیۀ اروپا منتشر می‌کند.

به گزارش تک‌ناک، اپیک گیمز یکی از معدود شرکت‌هایی است که با موفقیت توانست اپل و گوگل، که از قدرتمندترین برندهای اقتصاد دیجیتال هستند را به چالش یکشد. هر چند در دعوا علیه اپل موفقیتی کسب نکرد، امّا غول کوپرتینویی مجبور شد قوانین فروشگاه اپل خود در اتحادیۀ اروپا به شدت تغییر دهد.

همه چیز در ژانویۀ 2024 با اتمام دادگاه عالی به پایان رسید، که این پرونده در درجۀ اول یک پیروزی برای اپل بود، امّا شرکت اپل در اتحادیۀ اروپا مجبور شد تغییرات زیادی برای پیروی از DMA (قانون بازارهای دیجیتال) ایجاد کند.

به طور خاص، DMA می‎‌گوید: توسعه‌دهندگانی که برنامۀ خود را از طریق اپ استور اپل ارائه می‌دهند باید اجازه داشته باشند که مشتریان را از گزینه‌های خرید جایگزین آگاه نمایند، همچنین آنها را به این پیشنهادات هدایت کنند و آن خریدها را بدون کاهش درآمد انجام دهند.

بیشتر بخوانید:

این موضوع باعث باز شدن دری برای یکی از بزرگ‌ترین دشمنان اپل، یعنی Epic Games می‌باشد. این شرکت به تازگی اعلام کرده است که بازی Fortnite و فروشگاه ایپک گیمز را برای فرآیند تأیید به اپل ارسال کرده است.

اگر همه چیز خوب پیش برود، شرکت اپیک، گیمز استور و بازی Fortnite خود را در iOS و اتحادیۀ اروپا در چند ماه آینده راه‌اندازی خواهد کرد. مشکل این است که این «فرآیند محضری» امکان دارد ماه‌ها طول بکشد، نه به این دلیل که شامل یک مرحلۀ بازبینی انسانی توسط اپل نیز می‌شود، بلکه به دلیل خصومتی که بین دو شرکت وجود دارد.

همه چیز با Fortnite شروع شد. در سال 2020، تیم سوئینی، بنیانگذار اپیک گیمز، به NPR گفت که اپ استور اپل و پلی استور گوگل «از آثار خلاقانه بیشتر درآمد کسب می‌کنند تا سازندگان»، این اشارۀ مستقیم به کاهش 30 درصدی درآمدی بود که اپل از هر خرید در اپ استور، کسب می‌کرد.

در همین راستا Epic برای دور زدن پرداخت App Store تغییراتی در Fortnite به وجود آورد، که در پاسخ شرکت اپل نیز این بازی را در App Store مسدود کرد و باعث شکایت Epic و شکایت متقابل اپل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.