آیا بامبو منبع جدید انرژی های تجدیدپذیر است؟

یک مطالعه جدید تاکید می‌کند که بامبو به دلیل رشد سریع، قدرت جذب دی‌اکسید کربن و پتانسیل تبدیل به بیو اتانول، بیوگاز و سایر محصولات زیست انرژی می تواند منبعی امیدوارکننده برای انرژی های تجدیدپذیر  باشد.

به گزارش تکناک، مطالعه جدیدی که در مجله GCB Bioenergy منتشر شده است به بررسی این موضوع می پردازد که چرا بامبو می تواند یک منبع انرژی تجدید پذیر پایدار و سازگار با محیط زیست با قابلیت جایگزینی سوخت های فسیلی باشد.

نویسندگان این مطالعه به رشد سریع بامبو، مهارت آن در جذب دی اکسید کربن و توانایی آن در کمک به تولید مقادیر قابل توجهی اکسیژن محیطی اشاره می کنند.

آنها فرآیندهای مختلفی مانند تخمیر و پیرولیز را توصیف می کنند که می تواند برای تبدیل مواد خام آن به بیواتانول، بیوگاز و سایر محصولات انرژی زیستی استفاده شود.

در حال حاضر ابزاری برای انتخاب مناسب ترین گونه بامبو برای فرآیندهای مختلف تولید انرژی زیستی موجود است.

ژیووی لیانگ، نویسنده اول این مطالعه، از دانشگاه کشاورزی و علوم زیستی مجارستان، گفت: ما مروری بر روش‌های تبدیل انرژی برای زیست توده بامبو انجام دادیم و دریافتیم که بیواتانول و بیوچار محصولات اولیه به‌دست‌آمده، هستند.

با توجه به تفاوت ترکیب شیمیایی بین انواع بامبو، تحقیقات آینده باید به جمع‌آوری داده‌های کمی گسترده‌تر تمرکز کند تا گونه‌های مناسبی برای کاهش زمان و هزینه پیش تصفیه زیست توده مفید انتخاب شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.