نارضایتی کاربران آیفون از باگ جدید اینستاگرام

اینستاگرام به کاربران امکان ثبت بهتر عکس ها و ضبط فیلم ها به صورت مستقیم از برنامه را می دهد. با این حال، این ویژگی در حال حاضر برای برخی از کاربران با مشکل روبرو است.

به گزارش تکناک،  بر اساس گزارش‌های متعدد یک باگ اینستاگرام باعث بزرگنمایی اغراق‌آمیز هنگام ضبط استوری شده است. اما خوشبختانه، راه حلی برای آن وجود دارد.

طبق گزارش‌های چندین کاربر در آخرین نسخه آیفون برنامه Instagram ، قابلیت بزرگنمایی هنگام ضبط استوری دچار مشکل است. به طور معمول، کاربران می توانند در حالی که دکمه ضبط را نگه داشته اند، انگشت خود را برای بزرگنمایی به سمت بالا و برای کوچک نمایی، به سمت پایین بکشند. با این حال، باگ موجود باعث می‌شود هنگام کشیدن انگشت خود به سمت بالا، حداکثر سطح بزرگنمایی اتفاق بیفتد.

البته این باگ باعث آزار کاربرانی شده است که سعی در ضبط استوری با استفاده از اپلیکیشن Instagram را دارند.

هنوز مشخص نیست که آیا این باگ همه کاربران iOS را تحت تاثیر قرار می دهد یا خیر، اما یکی از وبسایت های تخصصی توانست آن را در چندین مدل آیفون دارای iOS 16 و iOS 17 بتا مشاهده کند. با این حال، این باگ در گوشی‌های اندرویدی مشاهده نشده‌است، که نشان می‌دهد این مشکل مربوط به برنامه iOS است.

متأسفانه، متا هنوز وجود این اشکال را تأیید نکرده است. اما راه حلی برای مقابله با این مشکل تا زمانی که به طور رسمی رفع نشود وجود دارد.

راه حل

کاربران می‌توانند به‌جای کشیدن انگشت به بالا و پایین، با استفاده از ژست pinch، تصاویر را بزرگ‌نمایی کنند. هنگام استفاده از ژست pinch، بزرگنمایی مطابق انتظار عمل می کند. برای آسان‌تر کردن کارها، می‌توان «Hands-Free Mode» را در دوربین Instagram فعال کرد تا هنگام زوم، نیاز به استفاده از دکمه ضبط نباشد.

از آنجایی که اپل به کاربران اجازه نمی دهد برنامه نصب شده از طریق اپ استور را دانگرید کنند، کاربران باید منتظر انتشار نسخه جدیدی از برنامه Instagram در اپ استور بمانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.