با اندروید ۱۴ تلفن هوشمند شما دیگر قدیمی نمی‌شود

اندروید 14

درست مانند هر وسیله دیگری، گوشی های هوشمند نیز قدیمی می شوند اما برخی خبرها حکایت از این دارد که این روند با عرضه اندروید 14 به زودی تغییر خواهد کرد.

به گزارش تکناک، با اینکه برخی تلفن ها قابلیت ارائه خدمات طولانی مدت به کاربر را دارند، برخی دیگر قادر به آن نیستند. طی این مسیر، برخی تلفن‌ها خراب می‌شوند و از کار می‌افتند.

گوشی هایی  که خراب نمی شوند، در نهایت کاربر از آنها خسته می‌شود و آن را کنار می‌گذارد و یک مدل جدید تهیه می‌کند. با توجه وجود برخی داده های مهم در چنین دستگاه‌هایی، اکثر کاربران تصمیم می گیرند آن را حفظ و هنگام نیاز به اطلاعات موجود در آن از آن استفاده کنند.

انقضا گواهی‌های پایه‌ دستگاه موجب مسدود شدن دسترسی به اینترنت در تلفن‌های هوشمند و رایانه‌های قدیمی می‌شود.

مراجعه به تلفن های قدیمی و اطلاع از انقضا گواهی اینترنت آنها بسیار ناامید‌کننده است. این مساله‌ای است که تا به امروز برخی تلفن های هوشمند قدیمی با آن درگیر بوده‌اند.

حال با وجود روش عجیب اندروید برای رسیدگی به چنین مشکلی، از طرف دیگر گوگل قصد برطرف‌کردن کلی این موارد برای همه را با نسخه بعدی اندروید، یعنی اندروید 14، دارد.

یک ویرایشگر فنی به نام میشل رحمان در یک کد متن باز اندروید، متوجه فرایند گوگل در بررسی یک مدل اصلی با امکان به‌روزرسانی خودکار گواهی‌های پایه‌ شد.

گواهی‌های پایه اندروید 14 از فروشگاه گوگل پلی به روز خواهند شد

تاکنون، بروزرسانی گواهی پایه با بروزرسانی اصلی سیستم ارائه می شد. بنابراین در صورت عدم وجود امکان به‌روزرسانی دستگاه، احتمال انقضا گواهی‌های پایه نیز با گذشت زمان وجود دارد.

با رفع این مشکل، گواهی‌های پایه به‌عنوان بخشی از خدمات تلفن همراه گوگل می‌توانند به‌طور خودکار به‌روزرسانی شوند. با این گزینه اینترنت دستگاه همیشه کار خواهد کرد و البته می توان به هر وب سایتی بدون توجه به قدیمی بودن دستگاه متصل شد.

گواهی‌های پایه نیز بر اساس اعتماد ساخته شده اند. هر وب‌سایت با استفاده از آنها به طور ایمن به دستگاه تلفن همراه متصل می‌شود. این بدان معناست که هنگام انقضا گواهی‌های پایه، اتصال امن به وب‌سایت‌ها و سایر برنامه‌ها غیرممکن می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.