با قابلیت های پردازنده های جدید AMD آشنا شوید

پردازنده های جدید ، Ryzen Z1 وRyzen Z1 Extreme  ،برای دستگاه های بازی دستی ساخته شده اند و این شرکت به تازگی پردازنده‌های Ryzen Z1 و Ryzen Z1 Extreme را معرفی کرده است.

به گزارش تکناک، هر دو این پردازنده‌ها برای دستگاه‌های بازی دستی طراحی شده‌اند AMD. همچنین اعلام کرده است که دستگاه ASUS ROG Ally با یکی از پردازنده‌های سری Ryzen Z1 Extreme عرضه خواهد شد.

تا به حال،ASUS  فقط به یک پردازشگر AMD Ryzen APU با گرافیک RDNA 3 طراحی شده برای دستگاه بازی دستی خود اشاره کرده بود.
پردازنده Ryzen Z1 Extreme دارای ۸ هسته، ۱۶ رشته و ۱۲ واحد پردازش AMD RDNA 3 است. همچنین این پردازنده با عملکرد گرافیکی ۸٫۶ ترافلاپ ارائه می‌شود. برای مقایسه، دستگاه Steam Deck فقط با ۱٫۶ ترافلاپ عملکرد گرافیکی به بازیکنان خدمات می‌دهد.
پردازنده Ryzen Z1 دارای ۶ هسته، ۱۲ رشته و ۴ واحد پردازش AMD RDNA 3 است. هر دوی این پردازنده‌ها با معماری Zen 4 شرکت AMD ساخته شده‌اند.

هر دوی پردازنده‌های سری RyzenZ1 با اتصال USB4 و حافظه LPDDR5 و LPDDR5X سازگاری دارند. این پردازنده‌ها با قدرت پردازش گرافیکی ۲٫۸ ترافلاپ عمل می‌کنند.

این پردازنده‌ها برای کار با ویندوز ۱۱ و سایر سیستم عامل‌ها طراحی شده‌اند.  AMD تاکید کرده است که دستگاه‌هایی که از پردازنده‌های سری RyzenZ1 استفاده می‌کنند، به کتابخانه کامل برنامه‌ها و بازی‌های ویندوز ۱۱ دسترسی خواهند داشت. این کتابخانه شامل بازی‌های Xbox Game Pass Ultimate و PC Game Pass  می‌باشد.

روآن سونز رییس بخش ایکس باکس می گوید: با Xbox Game Pass Ultimate ما صدها بازی را به دستگاه های جدید می آوریم، از جمله بازی های دستی در حال حرکت، و از دیدن سرمایه گذاری AMD در پردازنده های جدید برای رشد این دسته از دستگاه ها هیجان زده هستیم.

امکان بهینه‌سازی گیم پلی با نرم‌افزار AMD Adrenalin Edition ویژگی‌هایی از جمله AMD Radeon Super Resolution، Radeon Chill، Radeon Image Sharpening و AMD Link را شامل می‌شود.

دستگاه ASUS ROG Ally اولین دستگاهی خواهد بود که با پردازنده سری Ryzen Z1  عرضه می‌شود.  ASUS در تاریخ ۱۱ مهرماه ۲۰۲۳ اطلاعات بیشتری راجع به قیمت و دسترسی دستگاه ROG Ally منتشر خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.