با ویژگی های امنیتی جدید iOS 17 آشنا شوید   

در اوایل ماه جاری، اپل به روزرسانی نسخه بتا iOS 17 را با پیشرفت‌ها و ویژگی‌های جدید ارائه کرد.

به گزارش تکناک، یکی از تمرکزهای اصلی این به روزرسانی بر روی بهبود امنیت آیفون ها است. ویژگی‌های مبتنی بر ایمنی زیادی در iOS 17 وجود دارد. این ویژگی‌ها دستگاه و داده‌های شما را در هنگام سفر ایمن نگه می‌دارند و از دیدن تصاویری که نمی‌خواهید ببینید، جلوگیری می‌کنند.

در این به روزرسانی ویژگی های دیگری نیز وجود دارد که کاملاً بر ایمنی شما متمرکز است. در این مطلب ما همه ویژگی های این به روزرسانی جدید را برای شما آورده ایم.

  1. هشدارهای محتوای حساس

هشدارهای جدید محتوای حساس شما را از دیدن محتوایی که نمی‌خواهید ببینید یا برای شما مناسب نیست، محافظت می‌کند. در این به روزرسانی فایل‌ها، ویدیوها و تصاویر دریافتی را بررسی می شود و اگر حاوی برهنگی و خشونت باشند، مسدود می شوند.

بدیهی است که این ویژگی اختیاری است. انتخاب هشدار محتوای حساس را می توان برای تصاویر در پیام ها، AirDrop، پوسترهای تماس برای برنامه تلفن، پیام های FaceTime و برنامه های شخص ثالث فعال کرد. توجه به این نکته مهم است که این ویژگی با ویژگی‌های ایمنی ارتباطات برای کودکان فرق دارد. این ویژگی برای افراد در هر سنی طراحی شده است.

پس از فعال کردن این ویژگی، تمام محتوای حساس ناخواسته به طور پیش فرض مسدود می شوند. با ضربه زدن بر روی دکمه “نمایش” می توان آن ها را مشاهده کرد. این ویژگی را می توان مستقیماً از قسمت تنظیمات فعال کرد.

  • تنظیمات را باز کنید.
  • به قسمت حریم خصوصی و امنیت بروید.
  • بر روی گزینه Sensitive Content Warning کلیک کنید.
  • گزینه Sensitive Content Warning Toggle را فعال کنید.

همچنین می‌توانید این ویژگی را تغییر دهید تا مشخص کنید کجا محتوا را فیلتر کند. می توانید آن را برای سرویس های خاصی از جمله AirDrop، Messages و Video Messages فعال کنید. تشخیص تصاویر در دستگاه انجام می شود و منابع ایمنی وجود دارد که می توان به آنها دسترسی داشت.

  1. پیام های چک IN

ویژگی ایمنی بعدی در iOS 17، Messages Check-In نام دارد. این قابلیتی است که به شما امکان می دهد وقتی به جایی می روید به دیگران اطلاع دهید. بنابراین آنها می توانند شما را ردیابی کنند و مطمئن شوند که با خیال راحت به آن مکان خواهید رسید.

این ویژگی به شما امکان می دهد مقصد و زمان مورد انتظار رسیدن خود را با یکی از دوستان یا اعضای خانواده به اشتراک بگذارید. به لطف این ویژگی اگر در زمان مناسب اعلام حضور نکنید، افراد می‌توانند به گوشی شما دسترسی پیدا کنند تا ببینند چه خبر است و در مواقع اضطراری به مکان شما دسترسی پیدا کنند. در زیر نحوه فعال کردن این ویژگی آمده است:

  • برنامه Messages را باز کنید.
  • مکالمه را با شخصی که می‌خواهید از Check In استفاده کنید باز کنید.
  • روی دکمه “+” در کنار نوار ورودی متن ضربه بزنید.
  • روی More ضربه بزنید.
  • روی Check-In ضربه بزنید.
  • روی Continue ضربه بزنید.
  • برای شروع این ویژگی، دستورات را دنبال کنید.

فردی که جزئیات را با او به اشتراک گذاشته اید از مقصد و زمان تقریبی سفر شما مطلع می شود. پس از رسیدن به مقصد، اعلان هایی برای او ارسال می شود. اگر به موقع نرسید، کاربر با یک هشدار مطلع می شود.

همچنین این ویژگی از تنظیماتی برای جلوگیری از هشدارهای اشتباه پشتیبانی می کند. اگر هنگامی که به سمت مقصد خود می روید مشکلی پیش بیاید، از شما خواسته می شود به کاربر اطلاع دهید و 15 دقیقه فرصت دارید تا در آیفون خود این کار را انجام دهید. فقط اگر پاسخ ندهید، دستگاه هشداری را برای دوست یا عضو خانواده شما ارسال می کند. این ویژگی مستلزم آن است که هر دو طرف از iOS 17 استفاده کنند. ضمنا می توان تعیین کرد که چه مقدار از داده های خود را می خواهید به اشتراک بگذارید.

  1. ایمنی ارتباطات

ویژگی بعدی امنیت ارتباطات است. این ویژگی سال گذشته معرفی شد و یک ویژگی انتخابی است که به کودکان در هنگام ارسال یا دریافت عکس‌های حاوی برهنگی  و خشونت هشدار می‌دهد. این ویژگی عکس های برهنه و حساس را محو می کند و منابع مفیدی را در اختیار کودکان قرار می دهد. هنگامی که iOS 17 در دسترس عموم قرار گیرد، این ویژگی در کشورهای بیشتری نسبت به قبل در دسترس خواهد بود. این ویژگی به طور پیش‌فرض برای کودکان زیر 13 سال که در Apple ID خود سن خود را ذکر کرده اند و بخشی از گروه اشتراک‌گذاری خانواده هستند، فعال می‌شود. همچنین والدین می توانند این ویژگی را برای نوجوانان نیز فعال کنند. این ویژگی به AirDrop، System Photo Picker، FaceTime Messages و Third Party Apps نیز گسترش خواهد یافت.

  1. نقشه های آفلاین

با iOS 17، نقشه ها در نهایت به صورت آفلاین کار خواهند کرد. این یک به روز رسانی طولانی مدت و بسیار مورد استقبال خواهد بود.

به لطف این ویژگی حتی اگر اینترنت گوشی یا Wi-Fi هم نداشته باشید، به اطلاعات و جهت‌های گام به گام منطقه‌ای که در آن هستید، دسترسی پیدا می‌کنید. این ویژگی امنیتی فوق العاده را شامل می شود زیرا به شما امکان می دهد به طور مداوم مکان خود را ردیابی کنید حتی اگر در مناطق دور افتاده هستید. البته در نظر داشت باشید که شما باید نقشه‌ها را از قبل دانلود کنید و می‌توانید روی یک مکان خاص کلیک کنید تا مناطق متمایز را دانلود کنید.

می توانید منطقه ای را که می خواهید ذخیره کنید، انتخاب کنید و حتی چندین ناحیه را می توان با یک بار دانلود، دانلود کرد. امکان مدیریت نقشه های دانلود شده از طریق برنامه Maps در بخش “نقشه های آفلاین” از طریق تنظیمات وجود دارد. نقشه ها را می توان به روز کرد، حذف کرد، تغییر نام داد و اندازه آن را تغییر داد. می‌توانید به‌روزرسانی‌های خودکار را فعال کنید و گزینه‌ای را برای استفاده از نقشه‌های آفلاین حتی زمانی که اتصال به اینترنت وجود دارد، فعال کنید.

  1. یادآوری داروها

آخرین ویژگی در این فهرست، یادآوری های دارویی مهم است. این ویژگی در برنامه Health وجود دارد و اگر 30 دقیقه پس از اولین اعلان، دارویی را به‌عنوان مصرف‌شده علامت‌گذاری نکرده باشید، گوشی یک یادآوری برای شما ارسال می‌کند.

 

اپل این ویژگی را با افزودن ویژگی هشدارهای حیاتی برای داروهای مهم بهبود می بخشد. بنابراین حتی اگر آیفون قفل شده یا در حالت فوکوس باشد، این اعلان روی صفحه قفل و پخش صدا ظاهر می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.