برخورد غیرمنتظره یک طوفان خورشیدی با زمین در 17 مرداد

یک جریان طوفان خورشیدی به طورغیرمنتظره ای با سرعت 372 مایل برثانیه با زمین برخورد کرد.

به گزارش تک ناک، تعداد زیادی از دانشمندان فعالیت خورشیدی را رصد می کنند واز ادامه شگفتی های این ستاره خبر می دهند.هر طوفان ژئومغناطیسی می تواند 600 بار در هر چرخه خورشیدی رخ دهد و در این شرایط کنترل زمینی ممکن است نیاز به تغییر جهت ماهواره ها پس از چنین رویدادی داشته باشد.

Spaceweather گزارش داده است که یک جریان باد خورشیدی که ستاره شناسان آن را پیش بینی نکرده بودند، در 7 آگوست(17 مردادماه)  با سرعت 372 مایل (600 کیلومتر) در ثانیه به سیاره زمین برخورد کرده است.

در ماه های گذشته، شاهد رشد لکه‌های خورشیدی به اندازه سه برابر زمین بوده‌ایم و شعله‌های خورشیدی با سرعتی عظیم به سمت سیاره ما حرکت می‌کنند. در طول سال ها، دانشمندان خورشیدی به درک بهتری از نحوه وقوع این رویدادها دست یافته اند. با این حال، گاهی اوقات، خورشید مانند 7 آگوست ما را غافلگیر می کند.

باد خورشیدی غیرمنتظره ای که تبدیل به طوفان شد

از آنجایی که دانشمندان دائماً سطح خورشید را رصد میکنند اطلاعات نسبتاً خوبی در مورد اینکه کدام بادهای خورشیدی به سمت ما می روند و کدام نه، دارند.

بر اساس داده‌ها، آنها همچنین می‌توانند قدرت طوفان‌های ژئومغناطیسی ناشی از این بادهای خورشیدی را پیش‌بینی کنند، که در آن ذرات پرانرژی توسط خورشید به بیرون پرتاب می‌شوند.

با این حال، در 7 آگوست، رصدخانه دقیق آب و هوای فضایی ناسا (DSCOVR) متوجه بادهای خورشیدی با سرعت کم شد. با گذشت زمان طی همان روز، سرعت بادهای خورشیدی به طور قابل توجهی افزایش یافت و از 372 مایل (600 کیلومتر) در ثانیه فراتر رفت. نتیجه این بادهای خورشیدی پرسرعت، یک طوفان ژئومغناطیسی نسبتاً قوی بود.

چنین طوفانی می تواند منجر به هشدارهای ولتاژ در سیستم های قدرت در عرض های جغرافیایی بالا شود. وب سایت SWPC بیان می کند که وقتی طوفانی با چنین بزرگی ای برای مدتی طولانی ادامه یابد این قابلیت را دارد که به ترانسفورماتورها آسیب برساند.

گرچه که ممکن است خاموشی های رادیویی کامل در طول چنین رویدادی وجود نداشته باشد، اما ارتباطات رادیویی با فرکانس بالا می تواند در عرض های جغرافیایی بالا محو شود. نکته خوبی که از این رویداد حاصل می شود این است که شفق های قطبی را می توان به پایین ترین سطح  حتی در نیویورک و آیداهو نیز دید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.