برنامه محبوب Apollo به پایان راه رسید

اگر طرفدار Reddit هستید و از یک دستگاه آیفون استفاده می کنید، احتمالاً به نرم‌افزار Apollo برخورد کرده اید زیرا یکی از بهترین برنامه های مرورگر Reddit است.

به گزارش تکناک، متأسفانه، عمر این برنامه محبوب قرار است به پایان برسد و با اعلام تصمیم توسعه دهنده، برنامه در پایان ماه ژوئن بسته خواهد شد. این تصمیم با اندکی تفکر و براساس تغییرات و رویدادهایی در چند ماه اخیر و همچنین رفتار عجیب و غریب Reddit به وجود آمده است که سبب شده است که توسعه دهنده ناچار به توقف کار این برنامه شود.

امروز، کریستین سلیگ خالق برنامه Apollo، در توییتر و Reddit اعلام کرد که این برنامه در تاریخ 30 ژوئن بسته خواهد شد. در حالی که پیام در توییتر کوتاه بود، سلیگ یک پست جزئیات‌دارتر در Reddit منتشر کرد که رویدادهایی که به تصمیم او برای بستن برنامه منجر شده بودند را توضیح می دهد. شروع بستن Apollo در ماه آوریل آغاز شد، هنگامی که Reddit اعلام کرد که قصد دارد به شرکت‌های داخلی و خارجی بابت دسترسی به API خود هزینه بدهد.

در آن زمان، همه چیز به نظر می رسید که با ارتباطات بین Selig و Reddit درباره آینده پلتفرم، Apollo و بسیاری دیگر ، به خوبی پیش می رود. متأسفانه، قیمت‌گذاری چند هفته بعد منتشر شد و سلیگ باید با واقعیتی که هزینه برای دسترسی به API ممکن است برای Apollo قابل تحمل نباشد، روبرو شود.

او در پست Reddit خود، می گوید:  قیمتی که آن‌ها اعلام کرده برای هر هزار تماس API، ۰.۲۴ دلار بود. من سریعاً آن را در برنامه‌ای که ساخته بودم وارد کردم و دیدم که با قیمت فوق العاده بالای توئیتر که ۱۲،۰۰۰ دلار است تفاوت چندانی ندارد و با مصرف کنونی خود، ماهیانه تقریباً دو میلیون دلار و یا بیش از بیست میلیون دلار در سال بها دارد.

با قطع شدن ارتباط بین توسعه‌دهنده و Reddit و ادعاهایی درباره اخاذی و تهدیدات و همچنین رفتار دیگری که می‌تواند به گفته سلیگ باعث نگرانی شود، موجب می شود داستان مسیر عجیبی به خود گیرد. اگرچه سلیگ نگرانی‌هایی درباره این رفتار دارد، اما به نظر نمی‌رسد خیلی نگران باشد، زیرا به صورت عمومی اعلام کرده است که همه چیز از جمله مکالمات تلفنی را به صورت قانونی ثبت و ضبط کرده تا بتواند هر گونه ادعایی که دارد را تأیید کند. پست همچنین گزینه‌های مختلفی مثل افزایش هزینه کاربران یا فروش آن را که سلیگ درباره آنها فکر کرده است، را  بررسی و توضیح می‌دهد، اما در نهایت تصمیمش این است که به برنامه پایان دهد.

البته، داستان های بسیاری درباره این موضوع وجود دارد، اما در پایان، حداقل برای همین حال، Apollo تا ۳۰ ژوئن کار خود را متوقف خواهد کرد. هنوز مدتی تا این اتفاق باقی مانده است و همه چیز همیشه می تواند تغییر کند. اما خوشبختانه، کسانی که برای عضویت در این برنامه هزینه پرداخت کرده‌اند، به زودی گزینه‌هایی در اختیار خواهند داشت و می‌توانند انتخاب کنند که آیا می‌خواهند باز پرداخت را بصورت نسبی دریافت کنند یا اینکه کاملاً از باز پرداخت صرف نظر کرده و به جای آن به سلیگ در مقابل سال‌ها کار سخت برنامه این پول را بدهند.

در حالی که این یک خداحافظی بزرگ با برنامه‌ای است که خیلی‌ها آن را دوست دارند، اما این اولین بار نیست که مشکلات ناشی از تغییر API را می‌بینیم. در اوایل امسال، توئیتر به طور موثر برای سومین بار، با تغییر قوانین توسعه‌دهندگانش، برنامه‌های شخص ثالث را محدود کرده و همچنین از دسترسی به API خودش هزینه‌هایی برای بسیاری از توسعه‌دهندگان و خدمات ایجاد کرده است. اگرچه فصلی از داستان Apollo به نظر می‌رسد به صورت نهایی خاتمه یافته باشد، اما سلیگ می‌گوید که برنامه Pixel Pals او بسیار خوب پیشرفت کرده است و اگر می‌خواهید به او در راه دیگری کمک کنید، می‌توانید همین برنامه جالب را از فروشگاه App Store دانلود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.