برنامه گوگل برای ارتقاء امنیت داده ها در پلی استور

توسعه دهندگان برنامه در پلی استور، باید گزینه حذف داده را برای فراهم کردن امکان حذف حساب‌ها و داده مورد نظر کاربران تعبیه کنند.

گوگل در یک اعلامیه رسمی در وبلاگ خود اعلام کرده است که قصد دارد برای ارتقا امنیت داده ها در پلی استور دست به اقداماتی بزند.

به گزارش تکناک، با توجه به این اعلامیه، توسعه دهندگان برنامه های موجود در پلی استور، باید گزینه حذف داده ها  را برای فراهم کردن امکان حذف حساب‌ها و پاک کردن داده‌های مورد نظر کاربران تعبیه کنند. این گزینه حذف حساب و پاک کردن داده باید در داخل برنامه یا خارج از آن و از طریق نسخه وب پلی استور در دسترس باشد.

برنامه‌نویسان موظف به رعایت تغییرات امنیتی تا تاریخ 31 مه 2024 هستند. گوگل با ارائه گزینه حذف حساب یا داده از طریق وب، تضمین می‌کند که کاربران می‌توانند داده‌های خود را حذف کنند، حتی اگر برنامه روی دستگاهشان نصب نباشد. کاربرانی که برنامه را از دستگاه خود حذف کرده‌اند و دیگر از آن استفاده نمی‌کنند، می‌توانند از قابلیت حذف داده پلی استور استفاده کنند.

توسعه دهندگان برنامه باید سوالات جدید حذف داده ها را تا 7 دسامبر ارسال کنند

برنامه‌نویسان ملزم به قرار دادن فرم درخواست حذف داده ها در صفحه فهرست برنامه در Google Play Store هستند. گوگل همچنین، در وبلاگ رسمی خود، اعلام کرده است که اطلاعات حذف داده‌ها در یک مکان بسیار حساس‌تر در صفحه Google Play Store قرار خواهد گرفت. همچنین، یک نشان جدید برای حذف اطلاعات داده‌ها در بخش ایمنی داده‌ها (data safety) برنامه اضافه خواهد شد.

گوگل همچنین اشاره‌ای کرده که ویژگی ایمنی داده‌ها باعث تسلط بیشتر کاربران بر کنترل بهتر داده‌های اشتراکی با برنامه‌ها خواهد شد. این فرآیند با درخواست از توسعه دهندگان برای ارسال سؤالات جدید حذف داده‌ها در فرم ایمنی داده در برنامه‌های خود تا تاریخ 7 دسامبر آغاز شده است. در پایان سال آینده، کاربران Google Play تغییراتی از جمله نمایش گزینه حذف داده را در فهرست برنامه‌های خود در فروشگاه Play مشاهده خواهند کرد.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.