بروزرسانی دوربین گوگل دسترسی به برنامه Lens را سخت کرد

برای استفاده از برنامه Lens  در برنامه دوربین پیکسل، بهتر است به سوایپ کردن عادت کنید چرا که در آخرین بروزرسانی این دسترسی تا حدی سخت شده است.

به گزارش تک ناک، گوگل آپدیت دوربین بزرگی برای گوشی های عالی خود منتشر کرده‌است و در حالی که پیش‌تر ویژگی های جدید زیادی در پیکسل های قدیمی و پیکسل ۷ پرو گوگل مشاهده شده بود، یک مورد وجود دارد که فقط با شروع استفاده از برنامه جدید به روز شده در زندگی روزمره متوجه آن خواهید شد.

دوربین نسخه 8.7.250 میانبر نگه‌داشتن طولانی برای فعال کردن برنامه Lens را حذف و در عوض آن را به میانبری برای قفل کردن فوکوس و نوردهی تبدیل کرده‌است.

می‌توان تأیید کرد که این میانبر در همه تلفن‌های پیکسل با دریافت ‌بروزرسانی دوربین جدید، حذف شده است. وقتی viewfinder را طولانی فشار دهید، یک پیام عجیب دریافت خواهید کرد که به شما می‌گوید «برنامه Lens Google به قسمت Modes منتقل شده است».

Modes یکی از بخش‌ها در پایین است که می‌توان در آن اسکرول کرد. برنامه Lens در انتهای سمت راست آن قرار دارد، بنابراین برای دسترسی به آن باید از Video و Cinematic عبور و سپس روی میانبر برنامه Lens در کنار Panorama و Photo Sphere، آن را انتخاب کرد. با این کار رابط استاندارد Lens باز می شود و برای شروع جستجوی تصویر خود باید یک بار دیگر روی دکمه شاتر در آن زد.

 

با توجه به رایج شدن میانبرهای برنامه Lens  در Pixel Launcher و چندین برنامه گوگل، از دست دادن این میانبر ممکن است دیگر مشکل بزرگی نباشد. با این حال، در گذشته سریع‌ترین و راحت‌ترین راه برای دسترسی به Lens  بود. و تنها دوبار کلیک روی دکمه پاور و سپس فشار طولانی viewfinder نیاز بود. برای دسترسی به برنامه Lens  در Pixel Launcher ، ابتدا باید قفل گوشی را باز و روند بیشتری به این فرآیند اضافه کرد.

حتی با وجود این کاهش عملکرد، پیکسل‌ها یکی از بهترین گزینه‌ها برای عکاسی با موبایل باقی خواهند ماند، بنابراین حتماً نحوه استفاده از برنامه دوربین گوگل پیکسل را یاد بگیرید و از آن بهترین استفاده را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.