برندگان مسابقه فوتومیکروگرافی نیکون 2022 معرفی شدند

نیکون برندگان مسابقه فوتومیکروگرافی خود موسوم به دنیای کوچک را در سال 2022 را معرفی کرد که شاخص ترین آن تصاویری بدیع از یک خزنده عجیب وغریب است.

به گزارش تک ناک، هدف این مسابقه برجسته کردن تصاویر خیره کننده دانشمندان، هنرمندان و عکاسان از همه تجربیات با پیشینه های مختلف از سراسر است.

اریک فلم، مدیر روابط عمومی نیکون در این ارتباط گفت: تصویر فتومیکروسکوپی خیره‌کننده از دست جنینی یک مارمولک به نام فلسوما گراندیس، از گریگوری تیمین دانشجوی سوئیسی در دانشگاه ژنو و همکارش، مایکل میلینکویچ برنده مسابقه فوتومیکروگرافی دنیای کوچک نیکون در سال 2022 است .

وی در توضیح این تصویر گفت: فلسوما گراندیس یک حیوان خانگی عجیب و غریب محبوب است، شاید به این دلیل که کمی شبیه طلسم گاکو متحرک مورد علاقه شرکت Geico است. طول بزرگسالان آن حدود 25 سانتیمتر است و به دلیل رنگ بدن سبز روشن خود که با نوار قرمزی که از سوراخ بینی تا چشم می‌گذرد، شناخته می‌شوند. آنها می توانند کره چشم خود را لیس بزنند (راهی برای تمیز نگه داشتن چشم ها زیرا این موجودات فاقد پلک هستند). و البته، آن‌ها آن پدهای چسبی معروف را روی پاها و دست‌های خود دارند ( ایده‌آل برای چسبیدن به سطوح صاف عمودی ) که از نظر فیزیکدانان بسیار جذاب است.

اولین گام در گرفتن این عکس برنده، آماده سازی نمونه برای عکاسی با استفاده از رنگ آمیزی کامل فلورسنتی بافت بود. یک دست جنین مارمولک در واقع یک نمونه بسیار بزرگ (حدود 3 میلی متر) برای عکاسی میکروسکوپی با وضوح بالا محصوب می شود. بنابراین تیمین به سختی صدها تصویر ( 300 قطعه که هر کدام شامل 250 بخش نوری بود ) را با استفاده از تکنیک چسباندن تصویر با هم ادغام کرد تا تصویر نهایی را ایجاد کند. این بخش های فیروزه ای اعصاب دست جنینی را برجسته می کنند، در حالی که رنگ های دیگر استخوان ها، تاندون ها، رباط ها، پوست و سلول های خونی را برجسته می کنند.

دنیای کوچک نیکون به عنوان یک  انجمن پیشرو برای نمایش زیبایی و پیچیدگی زندگی از دید میکروسکوپ نوری در نظر گرفته می شود. شرکت در مسابقه فوتومیکرووگرافی برای هر کسی که به میکروسکوپ و عکاسی علاقه دارد آزاد است. مسابقه ویدیویی تحت عنوان Small World In Motion شامل هر فیلم یا عکس دیجیتالی تایم لپس گرفته شده از طریق میکروسکوپ می شود.

رقابت دنیای کوچک نیکون برای اولین بار در سال 1975 به عنوان روشی برای شناسایی و تحسین تلاش های افرادی که با عکاسی از طریق میکروسکوپ نوری درگیر هستند آغاز شد. از آن زمان، دنیای کوچک به ویترینی پیشرو برای عکاسان میکروگراف از گسترده ترین رشته های علمی تبدیل شده است.

در سال 2011، نیکون اعلام کرد که شروع به پذیرش فیلم‌هایی که از طریق میکروسکوپ گرفته شده‌اند، به عنوان یک دسته جدید در سی و هفتمین مسابقه سالانه عکاسی جهان کوچک نیکون خواهد بود. این دسته بندی جدید با عنوان دنیای کوچک در حرکت، هر فیلم یا عکاسی دیجیتالی تایم لپس گرفته شده از طریق میکروسکوپ را در بر می گیرد و رشته ای جدید و متمایز را به رقابت اضافه می کند.

در اینجا 10 برنده برتر باقی مانده مسابقه امسال آمده است. می‌توانید فهرست کامل برندگان را  اینجا مشاهده کنید.در مجموع 89 عکس از هزاران تصویر ارسالی از سراسر جهان انتخاب شد.

کالب داوسون از موسسه تحقیقات پزشکی والتر و الیزا هال در ملبورن، استرالیا: "بافت پستان نشان می دهد که سلول های میواپیتلیال انقباضی در اطراف آلوئول های تولید کننده شیر پیچیده شده است."
کالب داوسون از موسسه تحقیقات پزشکی والتر و الیزا هال در ملبورن، استرالیا: “بافت پستان نشان می دهد که سلول های میواپیتلیال انقباضی در اطراف آلوئول های تولید کننده شیر پیچیده شده است.”
Satu Paavonsalo و Sinem Karaman، دانشگاه هلسینکی، فنلاند: "شبکه های عروق خونی در روده موش بالغ."
Satu Paavonsalo و Sinem Karaman، دانشگاه هلسینکی، فنلاند: “شبکه های عروق خونی در روده موش بالغ.”
اندرو پوسلت، دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو: "عنکبوت با پاهای دراز زیرزمین/بابا (Pholcus phalangioides)"
اندرو پوسلت، دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو: “عنکبوت بابا لنگ دراز (Pholcus phalangioides)”
/ آلیسون پولاک، سن آنسلمو، کالیفرنیا: (لامپرودرما)
/ آلیسون پولاک، سن آنسلمو، کالیفرنیا: (لامپرودرما)
Ole Bielfeldt، Macrofying Cologne، آلمان: "ذرات نسوخته کربن که با شکسته شدن زنجیره هیدروکربنی موم شمع آزاد می شوند."
Ole Bielfeldt، Macrofying Cologne، آلمان: “ذرات نسوخته کربن که با شکسته شدن زنجیره هیدروکربنی موم شمع آزاد می شوند.”
Jianqun Gao و Glenda Halliday، دانشگاه سیدنی، استرالیا: "نرون های انسانی مشتق شده از سلول های بنیادی عصبی."
Jianqun Gao و Glenda Halliday، دانشگاه سیدنی، استرالیا: “نرون های انسانی مشتق شده از سلول های بنیادی عصبی.”
/ Nathanaël Prunet، دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل: "نوک در حال رشد یک جلبک قرمز."
/ Nathanaël Prunet، دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل: “نوک در حال رشد یک جلبک قرمز.”
Marek Sutkowski، دانشگاه صنعتی ورشو، لهستان: "مخلوط کریستال مایع (Smectic Felix 015)."
Marek Sutkowski، دانشگاه صنعتی ورشو، لهستان: “مخلوط کریستال مایع (Smectic Felix 015).”
Murat Öztürk، آنکارا، ترکیه: "مگس زیر چانه یک سوسک ببر."
Murat Öztürk، آنکارا، ترکیه: “مگس زیر چانه یک سوسک ببر.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.