برندگان مسابقه معماری AMP 2022 معرفی شدند

با اعلام هیئت داوران برندگان مسابقه معماری AMP یا Architecture MasterPrize در سال 2022 معرفی شدند.

به گزارش تک ناک، مسابقه معماری AMP  فرصتی عالی برای بررسی طیف گسترده ای از پروژه ها از سراسر جهان ارائه می دهد.

از پروژه‌های لنداسکیپ گرفته تا برج‌ها و خانه‌های گران‌قیمت. برجسته ترین پروژه های  سال 2022 یک دفتر کار به شکل تپه‌های شنی ، موزه‌ای که بالای آن سقف موج‌دار غیرمعمول قرار دارد، و یک نیروگاه سابق که به دفتر مرکزی شرکت تبدیل شده است را شامل می شود.

گروه فرمانی ،برگزار کننده مسابقه این رویداد را برای برای کمک به ارتقاء و قدردانی و نمایش چشمگیرترین طراحی معماری جهان پایه گذاری کرده است.

در بیانیه مطبوعاتی AMP توضیح داده شده است: برندگان جوایز از طریق یک فرآیند رای گیری چند مرحله ای توسط هیئت داوران از معماران، دانشگاهیان و کارشناسان مشهور صنعت انتخاب شدند. انتخاب‌های آن‌ها برخی از بهترین طراحی، برتری و خلاقیت را در معماری، دانشگاه و در این زمینه به نمایش می‌گذارد.

هیئت داوران علاوه بر طراحی های بصری خیره کننده طرح ها، تحت تاثیر این قرار گرفتند که چگونه آثار برنده جایزه تعادل شگفت انگیزی از فرم و عملکرد را نشان می دهند. توانایی های نشان داده شده از طریق آثار امسال مطمئناً الهام بخش نسل بعدی معماران خواهد بود. این آثار در آینده منعکس خواهد شد، زیرا همچنین نشان دهنده تمرکز روزافزون بر پایداری است.

ما چند نمونه را انتخاب کرده‌ایم که نظر ما را به خود جلب کرده است.

یکی از پروژه های برجسته، ساختمان مرکزی Beeah طراحی شده توسط Zaha Hadid است. برنده رده معماری تجاری، ساختمان اداری براق کلاسیک حدید با منحنی های جسورانه و فرم پیچیده اش است که از تپه های شنی در منطقه ای بیابانی در عربستان سعودی الهام گرفته شده است.

این ساختمان دارای ویژگی های پایداری قابل توجهی است. علاوه بر تمرکز بر تهویه طبیعی و نور، تا حدی با استفاده از مواد بازیافتی ساخته شد. سیستم خنک کننده کارآمدی با انرژی تجدید پذیر  به تنظیم دمای داخلی کمک می کند و یک سیستم تصفیه در محل فاضلاب را فیلتر می کند، در حالی که تمام نیروی مورد نیاز از یک مزرعه خورشیدی بزرگ در اطراف بنا تامین می شود.

خانه موسیقی مجارستان، توسط معماران سو فوجیموتو، برنده جایزه طراحی معماری (architecture : both the process and product of planning, designing and construction) سال شد. این پروژه به گونه ای طراحی شده است که با ارتفاعی که عمدا و با دقت زیر ارتفاع درختان اطراف است جای خود را در میان منطقه جنگلی پارک شهر بوداپست باز کرده است.

با اعلام هیئت داوران برندگان مسابقه معماری AMP یا Architecture MasterPrize در سال 2022 معرفی شدند.

این بنا دارای سقفی شبیه یک پنکیک سوراخ بزرگ است که  تا حدی از امواج صوتی الهام گرفته شده است و تقریباً 100 سوراخ در اندازه های مختلف دارد. برخی از سوراخ ها برای درختانی هستند که از میان آنها رشد می کنند، در حالی که برخی دیگر برای افزایش نور طبیعی در داخل موزه موسیقی ایجاد شده اند. دکوراسیون داخلی مناظر اطراف را با سقف کاذب پیچیده تزئین شده با هزاران برگ درخت تکرار می کند.

دفتر مرکزی M Moser Associates در شهر Dyson سنگاپور برنده جایزه طراحی داخلی سال شد. این بنا یادآوری توسعه مجدد نیروگاه Battersea البته در مقیاس کوچکتر است. این پروژه شامل تغییر کاربری یک نیروگاه 100 ساله در ایالت-شهر به مرکز جدید جهانی Dyson بود.

فضای داخلی غار برای تقویت همکاری ترتیب داده شده است. این مرکز در اطراف سالن چهار طبقه توربین قرار دارد که توسط یک پلکان بزرگ مشخص شده است و به عنوان یک مرکز گردش عمل می کند و تمام قسمت های ساختمان را به هم متصل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.