بروزرسانی جدید OneDrive 3.0  با ویژگی های متنوع

پس از چند هفته انتظار، مایکروسافت یک به‌روزرسانی اساسی جدید برای سرویس ذخیره و به اشتراک گذاری فایل ابری خود به نام OneDrive 3.0 برای کاربران Microsoft 365 منتشر کرده است.

به گزارش تکناک، به‌روزرسانی جدید OneDrive 3.0 شامل برخی از عناصر طراحی جدید همراه با بسیاری از ویژگی‌های جدید است.

وبلاگ رسمی OneDrive بازبینی جامعی از آنچه با به‌روزرسانی 3.0 برای کاربران در راه است دارد. یکی از اهداف اصلی این به‌روزرسانی، آسان‌تر کردن فرآیند یافتن فایل‌های ذخیره شده برای کاربران است. این موضوع باعث شده است که مایکروسافت تغییراتی در صفحه اصلی OneDrive در وب ایجاد کند.

مایکروسافت اعلام کرد: تجربه OneDrive Home جدید زمان یافتن فایل‌های شما را کاهش می‌دهد تا بتوانید وقت خود را بیشتر برای انجام کارهای دیگر استفاده کنید. بخش جدید “For you” از پیشنهاد‌های فایل مبتنی بر هوش مصنوعی برای نمایش فایل‌های شخصی‌سازی شده برای شما استفاده می‌کند و مرتبط‌ترین محتوا را در بالای OneDrive شما قرار می‌دهد. همچنین، سازماندهی غنی و مبتنی بر متن، مانند نمایش فایل‌های اخیر، به اشتراک گذاشته شده، مورد علاقه و فایل‌های مربوط به جلسات را نیز اضافه کرده‌ایم.

مایکروسافت همچنین یک صفحه جدید به اشتراک گذاشته شده(Shared) در OneDrive اضافه کرده است، جایی که کاربران می‌توانند ببینند کدام فایل‌ها توسط کدام افراد و چگونه به اشتراک گذاشته شده‌اند. همچنین یک صفحه نمایش جدید People نیز وجود دارد، جایی که می‌توانید فایل‌هایی که با افراد به اشتراک گذاشته شده‌اند را مشاهده کنید. صفحات جدید دیگری نیز در OneDrive وجود دارند که شامل مشاهده فایل‌هایی است که در جلسات مختلف به اشتراک گذاشته شده‌اند، همراه با فیلتر کردن فایل‌ها بر اساس نوع خاص آنها.

همچنین می‌توانید ظاهر فایل‌های OneDrive خود را با رنگ‌های مختلف در رابط کاربری سفارشی کنید و همچنین با برچسب‌گذاری فایل‌های خاص که می‌خواهید به آنها برگردید، آنها را به عنوان مورد علاقه‌ها علامت‌گذاری کنید. تمامی این ویژگی‌ها در حال حاضر برای مشتریان Microsoft 365 برای کاربران کاری و تحصیلی قابل استفاده است.

مایکروسافت همچنین در ماه‌های آینده برنامه‌های دیگری برای OneDrive دارد. این برنامه‌ها شامل قابلیت باز کردن فایل ذخیره شده در OneDrive، در برنامه دسکتاپ مورد علاقه‌تان است. مایکروسافت همچنین در حال کار بر روی یک نمای چندرسانه‌ای جدید است که در آن می‌توانید تمام عکس‌ها و ویدیوهای ذخیره شده خود را در یک صفحه مشاهده کنید. همچنین، قابلیت “Add new” وجود خواهد داشت که شما می‌توانید به سادگی یک سند جدید را در داخل OneDrive ایجاد کنید.

مایکروسافت همچنین در نسخه 3.0 OneDrive قصد دارد در ماه دسامبر، دستیار هوش مصنوعی مولد خود یعنی Copilot را برای مشتریان Microsoft 365 در OneDrive اضافه کند و این امکان را به کاربران می‌دهد تا بدون نیاز به باز کردن و مشاهده فایل‌ها، فایل‌های مورد نیاز خود را پیدا کنند و حتی خلاصه آنها را بخوانند.

تعداد زیادی ویژگی جدید و آتی OneDrive 3.0 وجود دارد که ما به آنها اشاره نکردیم، بنابراین حتماً برای دریافت اطلاعات تکمیلی به وبلاگ رسمی OneDrive بروید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.