بزرگترین باکتری جهان با چشم غیرمسلح قابل مشاهده است

رکورد بزرگترین باکتری شناخته شده برای علم شکسته شد.

به گزارش تک ناک نشریه Thiomargarita magnifica که به تازگی کشف کرده این باکتری 50 برابر بزرگتر از رکورد قبلی است و البته این تمام ماجرا نیست!

Thiomargarita magnifica که برای اولین بار در باتلاق حرا در گوادالوپ، هند غربی کشف شده بسیاری از فرضیات در مورد میکروب ها را نقض می کندو به یک دلیل در گروه میکروب ها قرار نمی گیرد.

ژان ماری ولاند، میکروبیولوژیست دریایی در یک کنفرانس مطبوعاتی به خبرنگاران گفت ما در حال گزارش یک گونه جدید از یک باکتری غول پیکر هستیم که  دارای رشته هایی به طول 20 هزار میکرومتر است. او گفت: “آنها تاکنون بزرگترین باکتری شناخته شده تا به امروز هستند.

 

طول متوسط ​​یک سلول منفرد حدود یک سانتی متر است.” T. magnifica به اندازه و شکل مژه است ، در عین حال که یک سلول باکتریایی است.

Thiomargarita magnifica واقعا بزرگ است!

توصیف اندازه این باکتری مشکل است. اما راهی برای پی بردن به آن وجود دارد. اگر شما به اندازه یک باکتری معمولی بودید، در قیاس با T. magnifica به مانند برخورد با فردی به بلندی قله اورست است. مطمئناً فردی به این قد با همه نوع مشکل مواجه می شود. آیا قلب آنها می تواند خون را چند مایلی تا سرشان پمپاژکند؟ آیا مچ پاهای آنها می توانست این همه وزن را تحمل کند؟

محققان سوالات مشابهی در مورد انواع دیگر باکتری های “غول پیکر” مطرح کرده اند. به نظر می رسد که T. magnifica می تواند پاسخ هایی ارائه دهد.

در مقاله مرتبط منتشر شده در کنار تحقیقات جدید، پترا آن لوین زیست شناس سلولی توضیح می دهد که “در سلول های بزرگ، انتشار مولکول ها احتمالا یک چالش اصلی است.

” سلول های یوکاریوتی اندامک هایی برای سرعت بخشیدن به کارهای مهمی مانند ارسال پیام و جابجایی مواد را برعهده دارند، اما باکتری ها این ابزار را ندارند. او می نویسد که این کشف “به حل این معما کمک می کند که چه عواملی اندازه سلول را محدود می کنند.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.