همه آنچه باید از بشقاب پرنده جدید شرکت “Zeva” بدانید

بشقاب پرنده جدید شرکت "Zeva" بدانید

شرکت Zeva در حال حرکت به سمت نمونه اولیه نسخه نسل دوم از نوع کاملا متفاوت خود در eVTOL (پرنده عمود پرواز الکتریکی) است. Z2 یک بشقاب پرنده با دم خوابیده است که با سرعت بالا با یک سرنشین پرواز می کند، اما در طراحی مدل جدید تغییرات عملی ایجاد شده است.

به گزارش تک ناک، رویکرد زیوا (Zeva ) ممکن است از منظر مسافر کمی ترسناک به نظر برسد، در واقع، تجربه پرواز با شکم به‌پایین، به سبک سوپرمن، مطمئناً برای همه محبوب نخواهد بود، اما یک هدف عملی پشت آن نهفته است. این طرح دم نشسته یکی از معدود eVTOL های کوچک تک سرنشین است که قادر به انجام پرواز افقی سریع و کارآمد است و این کار را بدون هیچ گونه پیچیدگی سیستم های محرکه کج انجام می دهد.


این پرنده با چهار ملخ به صورت عمودی بالا می رود و مانند یک پهپاد شناور می شود و مانور می دهد. برای حرکت به جلو به سمت جلو تیلت می‌شود و با افزایش سرعت، بیشتر و بیشتر به جلو متمایل می‌شود تا زمانی که کپسول بدنه بال‌شکل آن به اندازه‌ای بالا برود که هواپیما بتواند به سمت جلو حرکت کند.
مدل پرواز Zeva به آن قابلیت رسیدن به حداکثر سرعت 257 کیلومتر در ساعت می‌دهد یعنی بسیار سریع‌تر از هر eVTOL دیگری بدون سیستم‌های محرکه کج‌شده یا نوعی تنظیم آسانسور و کروز. باتری زیوا با شارژ کامل و ظرفیت 35 کیلووات ساعتی، امکان پرواز با برد نسبتاً قابل توجهی در حدود بیش از 80 کیلومتر یا حدود دو دقیقه پرواز شناور و 20 دقیقه پرواز کروز را به آن می دهد.

بشقاب پرنده جدید شرکت "Zeva" بدانید
این رویکرد طراحی منحصر به فرد مزایای جالب دیگری نیز دارد. می توانید تعداد زیادی از آنها را در یک فضای کوچک پارک کنید، می توانید تعدادی از آن را را در یک کانتینر حمل و نقل قرار دهید، می توانید از زمین بلند شده و بر روی یک قطعه کوچک صاف فرود بیایید و از نظر تئوری می توانید آنها را در کناره های آسمان خراش ها “اسکای داک” کنید.
Zeva اولین نمونه اولیه خود را از اوایل ژانویه سال میلادی جاری به پرواز درآورده است و این شرکت اکنون بر روی نمونه اولیه دوم متمرکز شده است که به مرحله تولید نزدیک است.
استفان تی بیتس، مدیرعامل Zeva در یک گفتگوی ویدیویی گفت: طرح اصلی Zero برای شرکت در مسابقه goFly در نظر گرفته شده بود. بنابراین بسیار محدود بود. بعد ما از خود پرسیدیم که واقعاً می‌خواهیم با چه محصولی به سمت تولید برویم و تاکنون با چه مسائلی مواجه شده‌ایم؟”

وی ادامه داد: یکی از مسائل بدیهی این است است که سیستم فرود زوا مناسب نیست و ما می توانیم با چرخاندن پایه های بزرگتر کارایی بسیار بیشتری داشته باشیم. ما تصمیم گرفتیم پایه های موتور را با سیستم فرود ترکیب کنیم و سیستم فرود و موتورها را دورتر پخش کنیم. حال می توانیم پایه های بزرگتر را تاب دهیم، کارایی بیشتری داشته باشیم و همچنین سکوی بسیار پایدارتری برای فرود روی زمین داشته باشیم. این به ورود و خروج نیز کمک می‌کند؛ با محصول قبلی، باز و بسته کردن دریچه و ورود و خروج یک نفر بسیار تنگ است.

digikala

بشقاب پرنده جدید شرکت "Zeva" بدانید
تی بیتس می‌گوید Z2 از ولتاژ متفاوتی استفاده می‌کند تا سیم‌کشی داخلی سبک شود و کارایی کمی افزایش یابد. اگرچه این پروژه هنوز در مراحل اولیه است.
او می خندد ودر ادامه می گید: ما یک طرح CAD داریم که به اندازه کافی خوب است که بتوانیم با آن رندرهایی بسازیم. ما برخی از کارهای مهندسی را روی پایه ها انجام داده ایم.
در واقع، در طول تابستان محلی، تی بیتس عمدتاً روی جمع‌آوری سرمایه متمرکز شده است، نه تنها برای ساخت و آزمایش Z2، بلکه برای قرار دادن دستگاه در تولید سری محدود. او می گوید که او در حال پیشرفت به سمت هدف 15 میلیون دلاری است، با چند قرارداد دولتی و نظامی ایالات متحده در مسیر تولید که رویکرد منحصر به فرد زوا را تأیید می کند.
این شرکت احتمالاً eVTOL تولیدی را به‌عنوان یک هواپیمای آزمایشی به فروش خواهد رساند که می‌تواند امکان استفاده از آن را برای کارهای خدمات اضطراری خاص و همچنین اپراتورهای خصوصی فراهم کند.

Tibbits گفت: «این مطمئناً حداقل در ابتدا بسیاری از تشریفات FAA را کاهش می‌دهد. » هدف ما این است که هرچه سریع‌تر به بازار برسیم و به مردم اجازه دهیم هرچه زودتر آنها را به پرواز درآورند. وقتی هم ما و هم FAA آماده باشیم، روی گرفتن گواهینامه پرواز خود کار کنید.”

digikala
این نوشته در هوافضا ارسال شده و با ، برچسب گذاری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.