بلژیکی‌ها‌ بزرگترین مزرعه بادی جهان را می‌سازند

طبق بیانیه مطبوعاتی شرکت بلژیکی یان دی نول ،کشتی نصب توربین بادی عظیم ولتر (WTIV) در راه است تا به ساخت بزرگترین مزرعه بادی جهان،کمک کند.

طبق بیانیه مطبوعاتی شرکت بلژیکی یان دی نول ،کشتی نصب توربین بادی عظیم ولتر (WTIV) در راه است تا به ساخت بزرگترین مزرعه بادی جهان، Dogger Bank با توان 3.6 گیگاوات در دریای شمال بریتانیا کمک کند.

به گزارش تکناک، در بیانیه این شرکت آمده است: این کشتی دومین و بزرگ‌ترین کشتی جک‌آپ در ناوگان یان دی نول خواهد بود و می‌تواند از صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر برای ساخت نیروگاه‌های بادی فراساحلی نسل بعدی حمایت کند.

ساخت مزرعه بادی

ولتر برای حمل، بلند کردن و نصب تمام عناصر لازم برای توربین های بادی دریایی ساخته شده است. این کشتی دارای یک جرثقیل اصلی با ظرفیت بیش از 3هزار تن و چهار پایه غول پیکر 130 متری برای پشتیبانی از کشتی برای دستیابی به شرایط کاری پایدار در عمق بی‌نظیر آب تا 80 متر و با بلند کردن بار تا وزن 16هزار تن است.

فیلیپ هاتسه، مدیر بخش دریایی در گروه یان دی نول گفت: ولتر ما را قادر می‌سازد در آب‌های عمیق‌تر کار کنیم و به ارتفاعات بالاتر از قبل برسیم. افزودن ولتر به ناوگان، مجموعه کاملی از کشتی‌ها را برای اجرای تعداد فزاینده ای از پروژه‌های بزرگ بادی دریایی بین‌المللی به ما می‌دهد.

دیدگاه آینده‌نگر ما در مورد روندهای بازار و تصمیم‌گیری سریع برای سرمایه‌گذاری در این مجموعه از کشتی‌های نصب نسل بعدی، هیچ آسیبی به ما وارد نکرده است. ولتر تمام مشخصات لازم برای مقابله با چالش‌های آینده در انرژی‌های تجدیدپذیر فراساحلی را دارند.

ما به خاطر انتخاب هایی که در سال 2019 انجام دادیم شناخته شده ایم و به این موضوع افتخار می کنیم. اکنون مشتاقانه منتظر ادامه سفر خود در کنار رهبران صنعت انرژی از طریق مشارکت خود در رشد انرژی های تجدیدپذیر و انتقال آنها در سراسر جهان هستیم.

طبق بیانیه مطبوعاتی شرکت بلژیکی یان دی نول ،کشتی نصب توربین بادی عظیم ولتر (WTIV) در راه است تا به ساخت بزرگترین مزرعه بادی جهان،کمک کند.

اولین ماموریت مهم

ولتر اولین ماموریت خود را در سال 2020، تنها یک سال پس از آنکه سفارش ساخت خود را گرفته بود دریافت کرد. هدف این پروژه رهبری ساخت نیروگاه بادی دریایی 3.6 گیگاواتی Dogger Bank در بریتانیا، بزرگترین مزرعه بادی فراساحلی جهان بود.

این مأموریت شامل حمل و نقل عظیم کشتی و نصب در مجموع 277 توربین GE Haliade-X تا 14 مگاوات خواهد بود. مزرعه بادی حاصل، انرژی کافی برای تامین برق 6 میلیون خانه در سال تولید خواهد کرد.

استیو ویلسون، مدیر پروژه Dogger Bank گفت: ما به یان دی نول بابت راه اندازی موفقیت آمیز کشتی بی نظیر ولتر، تبریک می گوییم. این کشتی نصب کننده چشمگیر، نقش مهمی در ساخت هر سه فاز مزرعه بادی Dogger Bank خواهد داشت. این کشتی  هنگامی که وارد خدمت می شود، یک راه حل مهندسی نوآورانه برای چالش های رو به رشد مزارع بادی ارائه خواهد کرد.

یان دی نول با تمرکز بر آلاینده های زیست محیطی، ولتر را به یک سیستم فیلتر اگزوز دوگانه بسیار پیشرفته مجهز کرده است که تا 99 درصد از نانوذرات را با استفاده از فیلتر ذرات دیزلی (DPF) حذف کند و انتشار NOx و سایر آلاینده ها را با استفاده یک سیستم کاهش کاتالیزوری انتخابی (SCR) به سطوح مطابق با مقررات مرحله V اتحادیه اروپا برساند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.