بهانه جویی‌های مضحک خالق پوشالی بیت کوین تمامی ندارد

برنامه نویس استرالیایی که ادعا می کند خالق بیت کوین است، بهانه ای فوق العاده باورپذیر برای اینکه چرا نمی تواند آن را ثابت کند، دارد.

برنامه نویس استرالیایی که ادعا می کند خالق بیت کوین است، بهانه ای فوق العاده باورپذیر برای اینکه چرا نمی تواند آن را ثابت کند، دارد.

به گزارش تک ناک، در جریان دادرسی سرسام آور یک محاکمه افترا در نروژ، کریگ رایت، دانشمند برنامه نویس ، ادعا کرد که ” هارد دیسکی که حاوی “برش های کلیدی” که ثابت می کند که او خالق بیت کوین است نه ساتوشی ناکوموتو است، با پا لگد کرده است.

همانطور که وبلاگ کریپتو اشاره می کند، در اوایل این هفته رایت در جریان رسیدگی یکی از دو پرونده افترای همزمان برنامه نویس بدنام استرالیایی علیه یک کاربر ناشناس توییتر که او را “کلاهبردار” خطاب کرده است اعتراف کرد که تصادفا مدارک اثبات اختراع توییتر توسط خودش را از بین برده است.
البته اثبات ادعای او مبنی بر ایجاد بیت کوین بدون کلیدهایی که مدعی است از بین برده است، “بسیار دشوارتر” خواهد بود.
رایت به وکیل شاکی نروژی مگنوس گرانات، که بیشتر با حساب توییتری خود، Hodlnaut شناخته می‌شود، گفت: «نمی‌خواستم با این استدلال‌ها بیان کنم که شما به کلید نیاز دارید. “بله، می توان گفت که این یک ریسک است، اما فکر می کنم این مهم ترین کاری است که در زندگی ام انجام داده ام.”.

digikala

در حالی که این پرونده از نظر معنوی حول ادعای طولانی مدت رایت – و احتمالا مشکوک – که او خالق بیت کوین است، متمرکز است، جزئیات به نوعی بسیار درهم و برهم است. پرونده نروژی چیزی شبیه به دعوای متقابل برای پرونده دیگری است که رایت و هودلنات در بریتانیا درگیر آن هستند و کاربر نروژی توییتر شاکی پرونده در کشور خود و متهم پرونده در بریتانیا است.

در اصل، رایت از گرانات شکایت می کند که آنقدر در مورد او در فضای مجازی صحبت کرده است که ظاهراً منجر به تهدید او به مرگ شده است. به گفته هودلنات، ، این خالق خودخوانده بیت کوین بوده است که آغازگر دعوا بوده است.
رایت علاوه بر محاکمه‌های دوئلی تهمت ، مشکلات حقوقی دیگری را نیز در تلاش شش ساله‌اش برای اثبات اینکه ناکوموتو است، دیده است. یکی از این پرونده ها از یک مورد در فلوریدا در سال گذشته است که در آن خانواده دیوید کلیمن فقید، مرد دیگری که ادعا می کرد بیت کوین را با برنامه نویس استرالیایی ایجاد کرده است، اصرار داشتند که آن را ثابت کند تا بتوانند به مخزن قابل توجه رمزارز خالق بیت کوین دسترسی پیدا کنند. اگرچه خانواده کلیمن آن شکایت را از دست دادند، پدرش دوباره از طریق دادگاه استیناف ایالات متحده پرونده را به جریان انداخته است.
با توجه به اینکه رایت از زمانی که اولین بار در سال 2016 این ادعاها را آغاز کرد، او شش سال فرصت داشته تا ثابت کند که ناکاموتو است. البته بعید به نظر می رسد که او این کار را در پرونده های نروژی یا بریتانیایی انجام دهد.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.