بهترین مک استودیو برای ویرایش ویدیو کدام است؟

مک استودیو قدرتمندترین لپ تاپ اپل برای ویرایش ویدیوهای کاربران است اما سوال اصلی اینجاست که کدام یک از مدل ها برای ویرایش ویدیو مناسب است؟ 

به گزارش تکناک،مک استودیو (2023) یک گزینه بسیار مناسب برای ویرایش ویدیو است، که در مقایسه با برخی از بهترین مک های دیگر بازار، بسیار برتر عمل می‌کند. این دستگاه نه تنها مانند مک بوک داغ نمی کند، بلکه بهره‌وری بیشتری دارد. علاوه بر این ویژگی، مک استودیو با CPU و GPU بسیار قدرتمندی ارائه می‌شود. این سیستم با پردازنده‌های Apple M2 Max و M2 Ultra، بالاترین سطح قدرت را به ارمغان می‌آورد.

شما می توانید مدل M2 Max را با حداکثر پردازنده 12 هسته ای و یک پردازنده گرافیکی 38 هسته ای پیکربندی کنید. در مدل M2 Ultra، می توانید آن را تا یک پردازشگر  24 هسته ای و یک پردازشگر گرافیکی 76 هسته ای پیکربندی کنید. اما سوال اصلی اینجاست که کدام یک از این مدل ها برای ویرایش ویدیو مناسب است؟ با ما با همراه باشید.

بهترین مک استودیو برای ویرایش ویدیو کدام است؟

از نظر فنی، هر یک از این مدل‌های مک استودیو برای ویرایش ویدیو به شکلی مناسب هستند. با این حال این انتخاب بستگی به نوع ویرایشی دارد که انجام می دهید. اگر فقط یک ویرایشگر ویدیوی معمولی هستید که با فیلم‌های 4K یا 1080p برای یک کانال YouTube سروکار دارید، مدل پایه مک استودیو با تراشه M2 Max برای شما مناسب است. مدل پایه با یک CPU 12 هسته ای، GPU 38 هسته ای و حافظه یکپارچه 64GB قابلیت کدگذاری فوتیج در کیفیت 4K و 1080p را دارد. این قابلیت به دلیل طراحی سخت‌افزار و تراشه توسط خود کمپانی اپل است و دسکتاپ‌های ویندوز که CPU و GPU آن‌ها از تولیدکنندگان مختلف استفاده می‌کنند، ممکن است نسبت به این سیستم قدرت چندان بالایی نداشته باشند. این ساماندهی بسیار خوب برای حداکثر عملکرد و بهره‌ور بودن طراحی شده است. شما اجزای قدرتمند زیادی را روی یک تراشه خواهید داشت و نیازی به تهیه قطعات جداگانه نیست.

افرادی که ممکن است به طور جدی تری به ویرایش ویدیو علاقه مند باشند، شاید برای تولید یک ویدیو حرفه ای یا هر کسی که با محتوای 8K را سر و کار دارد، ممکن است بخواهد مک استودیو رده بالاتری را با تراشه M2 Ultra و CPU 24 هسته ای و پردازنده گرافیکی 76 هسته ای با 192 گیگابایت حافظه یکپارچه، در نظر بگیرد. کمپانی اپل به طور خاص اشاره کرد که این مدل می تواند تا 22 استریم ویدیو با وضوح 8K PRO را مدیریت کند. همچنین M2 Ultra دارای قدرت 192 گیگابایت حافظه یکپارچه است که در مدل استاندارد M2 Max نمی توانید آن را دریافت کنید.

در زیر نکاتی را برای شما آورده ایم که اپل در مورد عملکرد ویرایش ویدیوی این سیستم ها به اشتراک گذاشته است:

  • در مقایسه با iMac 27 اینچی مبتنی بر اینتل با Radeon Pro 5700 XT، Mac Studio M2 Ultra دارای عملکرد رندر 8K در Final Cut Pro 5 برابر سریعتر است.
  • در مقایسه با iMac 27 اینچی مبتنی بر اینتل، مک استودیو با M2 Max عملکرد 3.4 برابر سریع‌تر خواننده 8K در Final Cut Pro دارد.
  • عملکرد مک استودیو با M2 Max  25 درصد سریعتر از Mac Studio با M1 Max هنگام کدنویسی در Xcode و 50 درصد سریعتر هنگام رندر در Adobe After Effects است.
  • عملکرد GPU 30 درصد سریعتر است و عملکرد CPU در M2 Ultra در مقایسه با M1 Ultra تا 20درصد سریعتر است.

پاسخ به این سوال که کدام مک استودیو برای نوع ویرایش ویدیو برای شما بهترین است، دشوار است زیرا همه چیز به نیازهای شما بستگی دارد. برای ویرایش اولیه ویدیو برای vlogging، YouTube و هر گونه تولید ویدیویی که شامل ویرایش ویدیوی 4K و 1080p باشد، مدل M2 Max عالی خواهد بود، اما برای هر چیزی فراتر از آن، یعنی جایی که باید فیلم‌های8K  را مدیریت کنید، مدل رده بالاتر M2 Ultra عملکرد بهتری خواهد داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.