بهترین پلاگین های ChatGPT برای افزایش بهره وری

وقتی جهان برای اولین بار با ChatGPT آشنا شد، قابلیت های بی‌پایان این ربات چت‌ مبتنی بر هوش مصنوعی مشهود شد. اما طولی نکشید که همه به محدودیت‌های آن پی بردند.

به گزارش تکناک، احتمالا شما هم شنیده باشید که ChatGPT فقط درباره رویدادهای قبل از سال 2021 اطلاعات دارد و قادر به جستجو در اینترنت برای به روزرسانی اطلاعات نیست. در همین حال، رقبای آن مانند Bing Chat و Google Bard سعی کرده‌اند تا کمبودهای ChatGPT را پر کنند. با عرضه ویژگی افزونه ChatGPT، حالا ما می‌توانیم بسیاری از محدودیت‌های این ربات چت‌ را رفع کنیم و آن را توانمندتر کنیم.

پلاگین ها در حال حاضر یک ویژگی ارزش افزوده هستند که از نسخه رایگان ChatGPT حذف شده اند. بنابراین به عبارت دیگر، برای بهره مندی از این افزونه ها، باید اشتراک ChatGPT Plus تهیه کنید. این اشتراک به شما امکان دسترسی به مدل زبان پیشرفته GPT-4 را می دهد که کیفیت پاسخ ها را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد.

علاوه بر این، شما فقط می توانید تعداد محدودی از افزونه ها را به طور همزمان فعال کنید. این مسئله به این دلیل است که ChatGPT سعی می کند در صورت وجود از چندین افزونه استفاده کند.

پلاگین رسمی ChatGPT Browsing  

OpenAI افزونه Browsing را به عنوان یک مدل آزمایشی هوش مصنوعی توصیف می کند که می داند چه زمانی و چگونه اینترنت را مرور کند. چرا این افزونه مهم است؟ زیرا همانطور که قبلاً اشاره شد، مدل زبان اصلی ChatGPT بر روی داده های سال 2021 و قبل از آن آموزش داده شده است. این بدان معنی است که این ربات چت از هیچ رویداد جدیدی اطلاعی ندارد. اگر ChatGPT را ترغیب کنید تا در مورد مسائل جدید و در واقع بعد از سال 2021 صحبت کند، توهم ایجاد می کند یا با اطلاعات ساختگی پاسخ می دهد.

پلاگین رسمی Browsing به منظور مقابله با محدودیت دانش ChatGPT در سال 2021 عرضه شد. این افزونه به ChatGPT اجازه می دهد تا اطلاعات جدیدی را از صفحات وب در اینترنت دریافت کند. از بسیاری جهات این پلاگین شبیه نحوه استفاده من و شما از موتور جستجوی گوگل است.

برای استفاده از افزونه Browsing نیازی به تماس با ChatGPT ندارید. به سادگی آن را فعال کنید و ربات چت در صورت نیاز به طور خودکار اطلاعات خارجی را جستجو می کند.

VoxScript

آیا تا به حال به یک ویدیوی طولانی در یوتیوب برخورد کرده اید که نتوانید به طور کامل آن را تماشا کنید؟ VoxScript می تواند در این زمینه کمک کند. این افزونه محتوای چند ساعته که اکثر مردم نمی توانند ببینند را خلاصه می کند. توانایی های این افزونه به همین جا ختم نمی‌شود؛ هنگامی که VoxScript خلاصه‌ای را ایجاد کرد، می‌توانید سؤالات بعدی را نیز بپرسید یا حتی آن را با افزونه دیگری ترکیب کنید تا اطلاعاتی که در ویدیو وجود ندارد را دریافت کنید.

VoxScript به ویژگی رونوشت یوتیوب متکی است، که ممکن است برای هر ویدیویی در دسترس نباشد. بیشتر محتوای انگلیسی زبان در یوتیوب معمولاً دارای زیرنویس‌هایی هستند که به صورت خودکار تولید می‌شوند.

Wolfram

به عنوان یک مدل زبانی، ChatGPT در کارهای خلاقانه مانند نوشتن یک مقاله یا ایمیل فوق العاده عمل می کند. در مقابل، این هوش مصنوعی برای کارهایی که نیاز به استدلال منطقی دارند، تقریباً عملکرد جالبی ندارد. بنابراین ممکن است متوجه شوید که وقتی این ربات چت وقتی با یک مسئله ریاضی، معما یا سؤال علمی مواجه می شود، به درستی پاسخ نمی دهد. پلاگین Wolfram یکی از بهترین راه‌ها برای رفع این محدودیت رایج ChatGPT است، زیرا به این ربات چت اجازه می‌دهد مسائل فیزیک، معادلات ریاضی و حتی رسم نمودارها و ارقام را مستقیماً در رابط ChatGPT انجام دهد.

Instacart

برنامه ریزی وعده غذایی می تواند زمان زیادی ببرد و به تلاش زیادی نیاز دارد، بنابراین خیلی خوب است که در این زمینه از هوش مصنوعی کمک بگیریم. این کار در حال حاضر با Vanilla ChatGPT امکان پذیر است، اما در حالت کلی افزونه ها به ما اجازه می دهند تا ایده های خود را یک قدم جلوتر ببریم. برای مثال، با افزونه Instacart، می‌توانیم از ربات چت خود بخواهیم که نه تنها وعده‌های غذایی ما را برنامه‌ریزی کند، بلکه همه مواد را نیز خریداری کند.

Speak

قبلاً به این نتیجه رسیده‌ایم که ChatGPT می‌تواند متن را به تنهایی از یک زبان به زبان دیگر ترجمه کند. پلاگین Speak این قابلیت ها را یک قدم جلوتر می برد و اساساً یک معلم زبان را به ترکیب هوش مصنوعی اضافه می کند. همانطور که تصویر نشان می دهد، این افزونه به ربات چت این امکان را می دهد تا در مورد نحوه صحبت کردن به زبان های دیگر توصیه های عمیق ارائه دهد. Speak به عنوان یک برنامه Android در دسترس است، بنابراین شما با نصب آن، اساساً یک روش مکالمه برای تعامل از طریق ChatGPT به دست می آورید.

GetYourGuide

همانطور که نام این افزونه نشان می‌دهد، GetYourGuide به شما امکان می‌دهد سفرهای خود را با لینک‌های جذاب به مکان‌هایی که در حال سفر به آنجا هستید، برنامه‌ریزی کنید. همچنین می‌توانید پاسخ‌ها را بر اساس عواملی مانند قیمت و فاصله دقیق کنید، مثلا می‌توانید بپرسید “اماکن تاریخی که با بودجه 20 دلار می‌توانم بازدید کنم را به من نشان بده.”

علاوه بر GetYourGuide، تعدادی دیگر از وب سایت های مرتبط با سفر نیز افزونه های ChatGPT خود را توسعه داده اند. برای مثال Expedia و Kayak به شما امکان می‌دهند پروازها و هتل‌ها را با لینک هایی پیدا کنید که مستقیماً شما را به صفحه رزرو مناسب می‌برد.

Show Me

ChatGPT می تواند متن تولید کند و حتی تصاویر را با کمک برخی از افزونه ها نمایش دهد، اما اگر به جای آن بخواهید داده ها را تجسم کنید، چه؟ برای این کار می توانید از Show Me استفاده کنید، که می‌تواند دنباله‌های طولانی را در قالب نمودار، نمودار و سایر انواع تجسم نمایش دهد. برای مثال، در تصویر بالا، پلاگین Trip.com یک برنامه سفر را برای ایجاد یک نمودار به Show Me می‌دهد. نتیجه نهایی بسیار خواناتر از یک سند طولانی است.

نکات مهم:

امروزه با وجود صدها افزونه موجود برای ChatGPT، آوردن همه آنها در یک فهرست غیرممکن است. با این وجود، در زیر چند پلاگین دیگر برای شما آورده ایم که فکر می کنیم شایسته توجه شما هستند:

  • OpenTable: به رزرو شام در نزدیکترین رستوران نیاز دارید اما نمی خواهید ده ها لیست را در Google Maps جستجو کنید؟ افزونه OpenTable بسته به معیارهایی که شما ذکر می کنید، می تواند یک رستوران برای شما انتخاب کند و همچنین در صورت ارائه تاریخ و زمان، میز را برای شما رزرو می کند.
  • ChatWithPDF: افزونهChatWithPDF می تواند کار سخت خواندن PDF های کامل را از بین ببرد و به شما این امکان را می دهد که آنها را خلاصه کنید و بر اساس محتوای آنها حتی سؤالات خود را بپرسید.
  • Speechki: با افزونه Speechki، می‌توانید هر قطعه متنی را به یک کلیپ صوتی تبدیل کنید.
  • Chess: با این افزونه بدون هیچ تقلبی شطرنج بازی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.