بهترین کارت گرافیک برای ارتقاء سیستم کدام است؟

کارت گرافیک RX 7900 XT شرکت AMD با قیمت مناسب و کارایی قابل قبول یکی از اصلی تری گزینه ها برای ارتقاء سیستم های قدیمی شما خواهد بود.

کارت گرافیک RX 7900 XT شرکت AMD با قیمت مناسب و کارایی قابل قبول یکی از اصلی تری گزینه ها برای ارتقاء سیستم های قدیمی شما خواهد بود.

به گزارش تکناک، اخیراً به دلیل قیمت‌های مناسب قطعات سخت‌افزار کامپیوتر، زمان خوبی برای ارتقاء سیستم های قدیمی و ورود به بازی‌های رایانه‌ای است اما باید گزینه های مناسب مختلفی بررسی شود.

برخی از این گزینه ها شامل SSD و هارد دیسک‌های داخلی و خارجی و قطعات گرافیکی  به ویژه کارت‌های گرافیکی AMDمی شود. در این مطلب که در Neowin  منتشر شده است، به بررسی مزایای خرید 20GB RX 7900 XT پرداخته می شود که یکی از بهترین کارت‌های گرافیکی رده بالا و  با کیفیتی است که می توان تهیه کرد.

کارت گرافیک RX 7900 XT  در عملکرد rasterization حدود 10 درصد سریع‌تر از RTX 4070 Ti  است و به همین ترتیب در خروجی ray tracing  نیز حدود 10 درصد کندتر است. با این حال، بزرگترین مزیت برای 7900 XT فریم بافر بسیار بزرگ آن است که به اندازه 20 گیگابایت است. همانطور که وارد دوره بازی‌های کنسول نسل بعدی می‌شویم، بازی‌های AAA بیشتر و بیشتری از VRAM استفاده می‌کنند.

digikala

کارت‌های گرافیکی 8 GB آخرین نسل Nvidia مانند RTX 3070 و RTX 3070 Ti و همچنین RTX 3080 با حداقل 10GB  دارای مشکلاتی شدیدی حتی در کیفیت p1080  در برخی از این بازی‌ها هستند. این زمانی اتفاق می افتد که بافر از حافظه موجود فراتر رود و پردازنده گرافیکی مجبور شود از حافظه سیستم برای گذرگاه PCIe استفاده کند.

با اینکه کارت گرافیک 12GB VRAM  4070 Ti  برای بازی در p1440  یا K 4 به مدت یک سال یا بیشتر کافی است، حجم 20 گیگابایت در XT برای مدت زمان طولانی‌تری کفایت خواهد کرد و احتمالاً به سناریوی معروف FineWine منجر خواهد شد.

 

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.