بهره‌وری گوگل آن‌ طور که باید باشد نیست

پیچای می گوید : «نگرانی‌های واقعی وجود دارد که با این تعداد کارمند به طور کل  بهره‌وری گوگل آن جایی نیست که باید باشد».

مدیرعامل گوگل معتقد است هنوز با شرکتی که انتظارش را دارد فاصله دارد.

به گزارش تک ناک، پیچای اخیراً در یک جلسه عمومی درباره بهره‌وری گوگل پس از گفتن این که شرکت “در حال حاضر” در حال برنامه ریزی برای اخراج کارکنان نیست – گفت که او گوگل کارآمدتر ,  می خواهد.

پیچای در این گزارش می گوید : «نگرانی‌های واقعی وجود دارد که با این تعداد کارمند به طور کل  بهره‌وری گوگل آن جایی نیست که باید باشد». مدیر عامل شرکت افزود که او می‌خواهد “فرهنگ سازمانی در گوگل  ایجاد کند که بیشتر بر اهداف و محصولات متمرکز باشد،و همچنین  بیشتر مشتری محور باشد. ما باید به این فکر کنیم که چگونه می‌توانیم حواس‌پرتی‌ها را به حداقل برسانیم و سطح برتری محصول و بهره‌وری را بالا ببریم.”

درخواست برای تمرکز بیشتر پس از گزارش درآمد سه ماهه دوم گوگل در هفته گذشته صورت گرفته است، جایی که شرکت مادر گوگل، آلفابت، انتظارات درآمد خود را در میان آنچه که مدیر مالی روث پورات “عدم اطمینان در محیط اقتصادی جهانی” مینامد، از دست داده است. همچنین پیچای ماه گذشته اعلام کرده که قصد دارد نرخ استخدام را برای بقیه سال کند کند (به آرامی پیش ببرد). گوگل همچنین روند ارزیابی عملکرد خود را در سال جاری با هدف “ایجاد مسیر آسان تر برای تبلیغات” و “شکستن بوروکراسی” اصلاح کرد. افشاگری نیویورک تایمز در سال 2021 در مورد سبک مدیریت پیچای، گوگل را به عنوان یک شرکت رو به زوال و بلاتکلیف در “یک بوروکراسی فلج کننده” توصیف کرد.

در این جلسه پیچای برنامه “Simplicity Sprint” را برای دریافت بازخورد از کارمندان معرفی کرد. این برنامه شامل یک نظرسنجی با سوالاتی مانند “چه چیزی به شما کمک می کند تا با وضوح و کارایی بیشتر در خدمت به کاربران و مشتریان خود کار کنید؟ کجا باید سرعت گیرها را حذف کنیم تا سریعتر به نتایج بهتری برسیم؟ چگونه ضایعات را حذف کنیم و کارآفرین و متمرکز بمانیم در حالی که رشد می کنیم؟

از بیرون، به نظر می‌رسد که منبع اصلی ناکارآمدی گوگل چرخه بی‌پایان ریزش و تکثیر محصولات باشد، که بدترین نمونه آن 10 برنامه پیام‌رسانی است که گوگل از زمانی که پیچای در سال 2015 به قدرت رسید، تولید کرده است. بهترین بینش ما در مورد سیاست دفتر گوگل از مجموعه‌ای از کمیک‌های گوگل که قبلاً فقط داخلی توسط Manu Cornet ساخته شده بود، آمده است، که اغلب راه‌اندازی یک محصول جدید در گوگل را به عنوان ساده‌ترین راه برای ارتقاء در مقایسه با حفظ و بهبود محصولات موجود توصیف می‌کنند.

سبک مدیریت پیچای، «بگذار هزار گل شکوفا شوند» به این معنی است که بخش‌های ضعیف‌تر خط تولید گوگل برای ایجاد اختلال در این پروژه‌های تقویت‌کننده تبلیغات که برنامه‌ای بلندمدت ندارند، آماده هستند. بدون هیچ سیستم مدیریت  از بالا به پایین که مسیری را برای این محصولات کمتر تثبیت شده تعیین کند، گوگل در نهایت سیاست اداری را بر رقابت ترجیح می دهد

به سختی می توان فهمید که اهداف اصلی پیچای چیست. می‌توانید روایت «از همه چیز دو تا» را با بسیاری از کلیدواژه‌هایی که برای توصیف تغییرات اخیر پیچای استفاده می‌شوند، تصور کنید، اما اظهارات مبهم پیچای مبنی بر«کارآمدی»، تشخیص  آنچه در حال تغییر است را دشوار می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.