به‌روزرسانی Expert RAW سامسونگ با یک قابلیت کاربردی

برنامه Expert RAW سامسونگ به عنوان یک برنامه عکاسی جایگزین عالی برای دارندگان یک گوشی هوشمند گلکسی قصد دارد کنترل بیشتری بر روند ثبت عکس ارائه دهد.

به گزارش تکناک، Expert RAW همانطور که از نامش پیداست، تصاویر را با فرمت JPG و RAW ذخیره می کند و طبق گفته سامسونگ، این برنامه بهبودهایی مانند محدوده دینامیکی گسترده‌تر و عکس‌های روشن‌تر و واضح‌تر در شرایط نور کم در مقایسه با برنامه پیش‌فرض دوربین ارائه خواهد داد.

سامسونگ به طور مرتب Expert RAW را به‌روزرسانی می‌کند و کیفیت تصویر را بهبود می‌بخشد. اکنون به نظر می‌رسد سامسونگ در به‌روزرسانی بعدی، امکان تنظیم میزان اشباع عکس‌های ثبت شده با استفاده از Expert RAW را فراهم خواهد کرد. بر اساس اطلاعات افشاگر توییتر Ice universe، نسخه 2.0.10.6 Expert RAW برای گلکسی S23  اولترا به طور قابل توجهی اشباع رنگ را پس از به‌روزرسانی‌های اخیر این برنامه کاهش می‌دهد.

تفاوت در تصاویر قبل و بعد زیر به راحتی قابل مشاهده است. برخی ممکن است از کاهش میزان اشباع ناامید شوند، اما از نظر کارشناسان اشباع کمتر به طور پیش فرض بهتر است، زیرا همیشه می توان اشباع و سایر پارامترها را با استفاده از کنترل های تصویربرداری برنامه قبل از گرفتن عکس یا در مراحل بعد، تغییر داد.

با این حال، به نظر می رسد تصاویر گرفته شده با استفاده از دوربین های فوق عریض و زوم در گلکسی S23 اولترا هنوز اشباع شده‌اند و در حال حاضر به نظر نمی رسد در نسخه 2.0.10.6 این برنامه این ویژگی فعال باشد و در Galaxy Store نیز در دسترس نیست.

اما می‌توان انتظار ارائه این به‌روزرسانی به‌زودی در سطح جهانی را داشت. نسخه جدید بر روی گلکسی S23 اولترا آزمایش شده است، و بدون شک برای همه مدل‌های گلکسی S23 در دسترس خواهد بود. همچنین باید به سایر گوشی‌های سامسونگ که از Expert RAW پشتیبانی می‌کنند راه یابد، اگرچه ممکن است تغییر در اشباع عکس در به‌روزرسانی همه دستگاه‌ها لحاظ نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.