به‌روزرسانی Reading mode اندروید با یک قابلیت کاربردی

گوگل در ماه دسامبر ارائه Reading mode (حالت مطالعه) را اعلام کرد. هم اکنون اندروید اولین به‌روزرسانی بزرگ آن با پشتیبانی از پخش پس زمینه را منتشر خواهد کرد.

به گزارش تکناک، نسخه 1.1 Reading mode امکان گوش دادن به صدای در حال پخش هنگام استفاده از دیگر برنامه‌ها یا خاموش بودن صفحه را فراهم می‌کند. قبلاً، با خروج از صفحه آن یا قفل کردن دستگاه، تبدیل متن به گفتار بلافاصله متوقف می‌شد.

اکنون، Reading mode به پخش ادامه می‌دهد و یک اعلان پخش‌ رسانه با امکان پخش/توقف، مراجعه به جمله بعدی یا جمله قبلی و پاک کردن کل مقاله ظاهر می‌شود. یعنی می توان بررسی یک مقاله طولانی را شروع و تلفن خود را قفل کرد. این عملکرد هنگام قدم زدن به عنوان یک شبه پادکست یا تجربه موسیقی بسیار عالی خواهد بود.

با مراجعه به تنظیمات از گوشه پایین سمت چپ و رفتن به تب Audio امکان خاموش‌ و روشن کردن «Play in background» به منظور استفاده از حالت قدیمی آن نیز وجود دارد. با توجه بیشتر به طراحی این گزینه می‌توان به طراحی مطابق با Material You آن پی برد.

نسخه 1.1 Reading mode اندروید با پشتیبانی از پخش پس‌زمینه در حال حاضر از طریق Google Play Store در دسترس است، اما هنوز به طور گسترده منتشر نشده است. همچنین امکان دانلود آن از این لینک وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.