تاریخ رونمایی شیائومی 14 مشخص شد

طبق شایعات، شیائومی 14 اولین گوشی‌ هوشمندی هستند که توسط چیپست Qualcomm Snapdragon 8 نسل 3 قدرت می‌گیرند.

به گزارش تکناک، بنابراین، انتظار می رفت که سری شیائومی 14 در ماه نوامبر رسمی شوند. این به این دلیل است که نسل بعدی SoC موبایل پرچمدار کوالکام تنها در پایان این ماه رونمایی خواهد شد.

اما اکنون، منابع متعددی می‌گویند که این دستگاه‌های شیائومی در خود ماه اکتبر معرفی خواهند شد. بیایید به جزئیات بپردازیم.

مطابق گزارش ITHome، چندین بلاگر در Weibo  گفته‌اند که سری 14 گوشی‌های Xiaomi (Chinese electronics company) در تاریخ 27 اکتبر رونمایی خواهند شد. حتی یک کارمند فروشگاه شیائومی هم همین موضوع را تکرار کرده است.

اگر این صحت داشته باشد، گوشی‌های هوشمند پرچمدار شیائومی (شرکت چینی تولید کننده تجهیزات الکترونیکی) در روز بعد از نشست Snapdragon Summit 2023 معرفی خواهند شد. برای اطلاعات بیشتر، کنفرانس کوالکام برای چیپست Snapdragon 8 نسل 3 از 24 تا 26 اکتبر در هاوایی برگزار خواهد شد.

طبق اطلاعات و شایعات منتشر شده، سری شیائومی 14 شامل مدل‌های Xiaomi 14، Xiaomi 14 Pro و Xiaomi 14 Ultra خواهد بود. با این حال، تنها مدل‌های وانیلی و Pro امسال عرضه خواهند شد، در حالی که مدل Ultra در سال آینده معرفی خواهد شد.

این دو مدل با طراحی اصلاح شده عرضه خواهند شد. حتی دسترسی به کاورهای مربوط به نسخه Pro تغییرات طراحی را تأیید می‌کند.

گوشی‌های Xiaomi 14 و Xiaomi 14 Pro ترتیب دارای شماره مدل 23127PN0CC و 23116PN5BC هستند. این دو مدل به تازگی توسط سازمان‌های 3C و TENAA مورد تأیید قرار گرفته‌اند.

هر دوی این گوشی‌ها با دوربین‌های تنظیم شده توسط Leica و سه فاصله کانونی مختلف عرضه خواهند شد. همانند  iPhone 15 Pro  و iPhone 15 Pro Max، شایعات حاکی از این است که Xiaomi 14 Pro همچنین قابلیت داشتن چارچوب تیتانیوم و اتصالات ماهواره‌ای را خواهد داشت.

آخرین نکته این است که این دستگاه‌ها اولین دستگاه‌هایی خواهند بود که با MIUI 15 بر پایه Android 14 عرضه می‌شوند. این نسخه جدید نرم‌افزار موبایل شیائومی همچنین همراه با گوشی‌ها معرفی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.