تاکسی هوایی تمام برقی اولین پرواز آزمایشی خود را انجام داد

شرکت Vertical Aerospace در بیانیه ای مطبوعاتی از انجام اولین پرواز آزمایشی کامل تاکسی هوایی برقی خود در روز دوشنبه گذشته انجام داد.

شرکت Vertical Aerospace در بیانیه ای مطبوعاتی از انجام اولین پرواز آزمایشی کامل تاکسی هوایی برقی خود در روز دوشنبه گذشته انجام داد.

به گزارش تک ناک،VX4 Flying Taxi یک تاکسی هوایی برقی مسافت کوتاه است که قادر به حمل چهار مسافر تا مسافت 160 کیلومتر با سرعت بیش از 320کیلومتر خواهد بود. پرواز آزمایشی این پرنده حدود 10 دقیقه به طول انجامید و در داخل آشیانه انجام شد. قرار است قبل از عرضه تاکسی هوایی برقی برای استفاده تجاری، پروازهای آزمایشی طولانی تری در ارتفاعات بالاتر انجام شود.

این تاکسی هوایی تماماً برقی است و حمل و نقل هوایی بدون آلایندگی را فراهم می کند. شرکت سازنده مدعی است اهدفش تأمین انرژی هواپیماهای خود با انرژی های تجدیدپذیر در هر زمان ممکن است.

این شرکت فاش کرده است که هواپیمای VX4 eVTOL می تواند به سطوح نویزی دست یابد که 30 برابر ساکت تر از پرنده های مشابه است. از آنجایی که این تاکسی هوایی از نظر آیرودینامیکی کارآمد است، می‌تواند ماموریت‌های خود را با انرژی بسیار کمتری نسبت به یک هلیکوپتر انجام دهد.

VA-X4 دارای محافظ ضد یخ خواهد بود
VA-X4 دارای محافظ ضد یخ خواهد بود

این شرکت گروه مهندسی موتوراسپرت فرمول 1 MGI Consultancy را در اکتبر 2019 خریداری کرد که اکنون Vertical Advanced Engineering نامیده می شود. Vertical Aerospace در بیانیه مطبوعاتی خود در 26 آگوست 2020 اعلام کرد که هواپیمای VA-X4 eVTOL در حال توسعه هواپیماهای پیشرفته با ترکیب سوختگیری و نظم هوافضا با سرعت و چابکی F1 است .

این خبر خوبی برای امریکن ایرلاینز است، زیرا این شرکت در سال گذشته با خرید 250 هواپیمای VX4 موافقت کرد وقرار است تا سال 2025 از آنها برای جابه‌جایی مسافران به فرودگاه‌ها و برگشتن آنها استفاده کند. امریکن ایرلاینز سرمایه‌گذاری 25 میلیون دلاری در Vertical Aerospace انجام داده ست. ماه گذشته، هواپیمایی یونایتد همراه با Archer Aviation به طور مشابه 10 میلیون دلار پیش پرداخت برای 100 تاکسی پرنده برقی پرداخت کرده اند.
شرکت هواپیمایی امریکن ایرلاینز نیز اخیراً علاوه بر سرمایه گذاری در سفرهای سریع و مسافت کوتاه، با خرید 20 هواپیمای مافوق صوت برای پروازهای پرسرعت و فرا اقیانوسی موافقت کرده است. طبق گزارش ها خطوط هوایی یونایتد با خرید 15 فروند از همین هواپیما موافقت کرده است. این هواپیمای مافوق صوت قرار است در سال 2029، چهار سال پس از آنکه انتظار می‌رود تاکسی هوایی برقی VX4 اولین مسافران خود را جابجاکند ، وارد باند فرودگاه شود.
هنوز اطلاعاتی در مورد اینکه این تاکسی هوایی در کدام فرودگاه قرار است استفاده شود و یا هزینه پرواز با این تاکسی پرنده چقدر است مشخص نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.