تب اشتراک گذاری سفارشی کروم به اندورید آمد

تب اشتراک گذاری سفارشی کروم چندین سال است که ارائه شده است، اما اکنون این قابلیت در  نسخه تلفن همراه این مرورگر در اندروید ۱۴، ارائه شده است.

به گزارش تکناک، تب اشتراک گذاری سفارشی کروم در اندروید 14 شامل آیکون سایت، نام صفحه و نشانی وب با دکمه کپی برجسته در سمت راست می‌شود و اقدامات خاص مرورگر به شما امکان دسترسی به اسکرین‌شات طویل از صفحه، چاپ، ارسال به دستگاه ها و اسکن QR code را می‌دهد.

نسخه آتی سیستم‌عامل به توسعه‌دهندگان اجازه افزودن اقدامات سفارشی برای اشتراک‌گذاری تب‌های در حال بارگیری مجدد را می‌دهد و احتمالاً به همین دلیل مرورگر گوگل اجرای سفارشی خود را کنار خواهد گذاشت.

در این صفحه یک ردیف از مخاطبین و گروه‌ها برای اشتراک مستقیم نشان داده می‌شود. با اسکرول صفحه به بالا، این تب به طور کامل گسترش می یابد و همه گزینه های موجود را به ترتیب حروف الفبا در اختیار شما قرار می دهد. پیش از این، دسترسی یک فرآیند دو مرحله‌ای بود که اکنون مراحل اولیه آن شامل اقدامات کمتر می‌شود.

به نظر می‌رسد گوگل گزینه «Create card» را برای متون قالب‌بندی‌شده و نقل‌قول‌ها و میان‌بر معمولی «screenshots» را در تمام نسخه‌های سیستم عامل حذف کرده است. حذف گزینه دوم منطقی به نظر می‌رسد، زیرا چندین راه برای گرفتن یک اسکرین شات معمولی وجود دارد، با این حال این گزینه مفید و سرگرم کننده بود.

این تغییر تب اشتراک گذاری سفارشی کروم در اندروید و جدیدتر با Chrome 116.0.5845.92 اتفاق می‌افتد، و اکنون از طریق Play Store به صورت پایدار در حال عرضه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.