تتوهای هوشمند جای فناوری های پوشیدنی را میگیرد

اعضای لابراتوار کرنل تتوهای هوشمند ابداع کرده اند که به راحتی قابلیت اتصال و جدا شدن از بدن را دارد و پتانسیل کاربرد های فراوانی را دارد

اعضای لابراتوار هیبریدی بدن کرنل تتویی هوشمند ابداع کرده اند که به راحتی قابلیت اتصال و جدا شدن از بدن را دارد و می توان از آن برای اهداف مختلف ( از نظارت بر سلامت گرفته تا مد) استفاده کرد.

به گزارش تکناک، استفاده از سیستم‌های شخصی در طول سال‌ها به شکل رایانه رومیزی، لپ‌تاپ، تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها، ساعت‌های هوشمند و عینک‌های هوشمند، همواره ریزتر و خصوصی‌تر شده‌است.

نسل بعدی فناوری‌های پوشیدنی  به منظور سلامتی و تندرستی، تعامل اجتماعی و کاربردهای بی شمار دیگر حتی از ساعت یا عینک به کاربر نزدیک‌تر خواهد بود و روی پوست چسبانده می‌شود.

رابط‌های روی پوست که گاهی به عنوان “تتوی هوشمند” نیز شناخته می‌شوند  پتانسیل عملکرد بهتری نسبت به قابلیت‌های حسی فناوری‌های پوشیدنی فعلی دارند. اما ترکیب راحتی و دوام آن چالش‌برانگیز بوده‌است.

پین سونگ کو، دانشجوی دکترا و عضو آزمایشگاه، نویسنده اصلی مقاله SkinKitبیان کرد: کیت ساخته شده برای نمونه‌سازی اولیه رابط روی پوست در سپتامبر ۲۰۲۲، در کنفرانس مشترک بین‌المللی انجمن ماشین‌های محاسباتی با موضوع محاسبات فراگیر و گسترده ارائه شد.

سیندی (هسین-لیو) کائو، استادیار طراحی انسان محور در کالج بوم شناسی انسانی، و نویسنده ارشد مطالعه گفت: ما سال ها روی این موضوع کار کرده ایم و فکر می کنم در نهایت بسیاری از چالش های فنی آن را کشف کرده ایم. هدف ما ایجاد رویکرد مدولار برای تتوهای هوشمند به منظور تبدیل ساخت آن به راحتی درست کردن لگو بوده‌است.

آزمایشگاه کائو همچنین نسبت به تفاوت‌های فرهنگی بسیار آگاه است و از اهمیت ارائه این دستگاه‌ها به انواع جمعیت‌های مختلف صحبت و عنوان می‌کند: افراد از فرهنگ‌ها، پیشینه‌ها و قومیت‌های مختلف می‌توانند برداشت‌های بسیار متفاوتی نسبت به این دستگاه‌ها داشته باشند. ما احساس کردیم که در واقع بسیار مهم است که به افراد بیشتری اجازه دهیم در مورد عملکرد مدنظر خود از این تتوهای هوشمند ، صحبت کنند.

ساخت آن با استفاده از کاغذ تاتو موقت، تثبیت کننده پارچه سیلیکونی و آب، با ایجاد یک پوشش نازک چند لایه ای اتفاق می‌افتد و به آن “پارچه پوستی” می‌گویند. مواد لایه ای را می توان به شکل های دلخواه برش داد ( در این  مطالعه ، محققان از مربع های سه چهارم اینچی با خطوط برش نر و ماده به منظور اتصال قطعات به هم استفاده کردند) و به ماژول تخته مدار چاپی های مینیاتوری انعطاف پذیر، با هدف انجام طیف وسیعی از وظایف مجهز کرد.

کو گفت: نقطه شروع، پیدا کردن یک فرم فاکتور مناسب و سپس مقیاس پذیر کردن آن بود. ما الگوی موزاییکی را برای مقیاس بندی در نظر گرفتیم. بنابراین کاربر خود می تواند یک مدار طراحی کند و سپس با کنار هم قرار دادن چندین ماژول طرح بندی را سفارشی کند.

به گفته کو یکی از مزایای طراحی آنها، قابلیت استفاده مجدد است.

وی همچنین  گفت: استفاده کننده می تواند به راحتی آنها را متصل و یا جدا کند. فرض کنید امروز می‌خواهید از یکی از سنسورها با هدف خاصی استفاده کنید، اما فردا آن را برای هدف دیگری لازم دارید.

برای آزمایش SkinKit، محققان ابتدا 9 شرکت کننده با سابقه علوم پایه مهندسی و طراحی به منظور ساخت و پوشیدن دستگاه‌ها انتخاب کردند. نظرات آنها در طول این کارگاه 90 دقیقه ای به یافتن و شناسایی اصلاحات بیشتر کمک کرد، و قبل از انجام مطالعه‌ی وسیعتر دو روزه با 25 شرکت کننده با شرایط قبلی این اصلاحات را اعمال کرد.

دستگاه‌های طراحی شده توسط این 25 شرکت‌کننده موارد زیر را در نظر گرفت: سلامت و تندرستی، از جمله سنسور دما برای تشخیص تب ناشی از COVID-19. ایمنی شخصی، کمک به فرد در رعایت فاصله اجتماعی در طول همه‌گیری. اعلان، از جمله وسیله ای برای یک دونده و هشدار و لرزش هنگام نزدیک‌شدن وسیله نقلیه. فن‌آوری کمکی، مانند حسگر مچی برای نابینایان و لرزش هنگام برخورد با اجسام.سایر برنامه ها برای اهداف اجتماعی، مد و تمرینات ورزشی بودند.

کائو گفت که اعضای آزمایشگاه او، از جمله خودش، در کنفرانس اکتشافات شغلی که در تابستان در آن شرکت کردند و تقریباً 10 دانش آموز مقطع راهنمایی از شمال ایالت نیویورک دستگاه های SkinKit خود را ساختند.

کائو گفت: من فکر می‌کنم این محصول پتانسیل زیادی برای استفاده در آموزش علوم پایه، به‌ویژه جذب افرادی که علاقه‌ای به یادگیری علوم پایه ندارند به ما نشان می‌دهد. با ترکیب آن با هنر بدن و مد، به نظر پتانسیل زیادی برای جذب نسل بعدی و جمعیت گسترده‌تر برای کشف آینده تتوهای هوشمند وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.