تدوین اولین مقررات جهانی برای بازار رمزارزها

به گزارش رویترز، سازمان بین المللی کمیسیون های اوراق بهادار (IOSCO)، که ناظر جهانی اوراق بهادار بین المللی الست، اولین مجموعهمقررات جهانی را برای تنظیم دارایی رمزارزها و بازارهای دیجیتال پیشنهاد کرده است.

به گزارش تکناک، این یک پیشرفت قابل توجه به دنبال ضررهای عظیم مصرف کنندگان با سقوط ارزهای دیجیتال در سال گذشته محسوب می شود.

حتی پس از سال‌های متمادی، ارزهای دیجیتال و دارایی‌های دیجیتال، مقرراتی برای حمایت از مصرف‌کننده ندارند. در کل، این صنعت تنها از سیاست‌های ضد پولشویی دولت‌ها و مقررات موقتی پیروی می‌کند که در حوزه‌های قضایی در سطح جهان متفاوت است.

با فروپاشی صرافی ارزهای دیجیتال FTX در سال گذشته، نیاز فوری به اطمینان از محافظت از سرمایه‌گذاری‌ها و رسیدگی به ریسک‌های بازار وجود دارد. پس از مشورت بین اعضا، IOSCO اولین مجموعه قوانین جهانی خود را برای این بخش معرفی کرد.

مقررات جهانی پیشنهادی برای  رمزارزها

به گزارش رویترز، مقررات جهانی دیده‌بان اوراق بهادار به تضاد منافع، دستکاری بازار، همکاری‌های نظارتی فرامرزی، نگهداری رمزارزها، ریسک‌های عملیاتی و رفتار با مشتریان خرده‌فروشی می‌پردازد.

سازمان دیده بان از تجربه خود در تنظیم دارایی های بین المللی و اقداماتی که معمولاً در بازارهای متعارف استفاده می شود برای پوشش بخش های مختلف تراکنش ها در صنعت رمزارز استفاده کرده است.

ژان پل سرویس، رئیس IOSCO، توصیه‌های پیشنهادی این هفته را نقطه عطفی برای صنعت رمزارز نامید. هدف تنظیم کننده این است که استانداردهای پیشنهادی را تا پایان سال نهایی کند، پس از آن، 130 کشور عضو می توانند از آنها برای رفع شکاف های موجود در مقررات خود استفاده کنند که به یک سیاست یکسان تر در سراسر جهان منجر شوند.

اعضای IOSCO شامل کمیسیون بورس و اوراق بهادار  ایالات متحده (SEC)، آژانس خدمات مالی ژاپن، اداره امور مالی بریتانیا و BaFin از آلمان است.

این اقدام در حالی انجام می شود که اتحادیه اروپا (EU) قوانین خود را برای صنعت رمزارز در ماه گذشته نهایی کرد و بر بریتانیا و ایالات متحده نیز فشار وارد کرد که قوانین خودشان را رسمی کنند.

مقررات برای صنعت رمزارز یک تقاضای طولانی مدت بوده است، حتی از سوی مشاغل در این بخش. در صورت ورشکستگی یک شرکت، فقدان مقررات هیچ پوشش امنیتی برای سرمایه گذاران ایجاد نمی کند.

پس از بیش از دو سال روند رو به رشد، دارایی های مبتنی بر رمزارز در سال گذشته با یک شکست بزرگ مواجه شدند. تغییرات در شرایط اقتصاد کلان باعث شد که بانک فدرال ایالات متحده سیاست پولی خود را سفت و سخت بگیرد و هزینه استقراض افزایش یافت.

با توجه به اینکه بانک‌های مرکزی سیاست‌های سخت‌گیرانه خود را حتی در حال حاضر حفظ کرده‌اند، بعید به نظر می‌رسد که دارایی‌های رمزارز به این زودی‌ها رشد چشمگیری داشته باشند. امیدواریم که کشورها تا آن زمان تدابیر نظارتی را اعمال کرده باشند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.