تزریق واکسن کرونا در آمریکا پولی نمی‌شود

شرکت مدرنا اعلام کرد که تزریق واکسن کرونا پس از پایان مهلت اضطراری بهداشت عمومی در ماه می رایگان خواهد ماند.

شرکت مدرنا اعلام کرد که تزریق واکسن های کرونا پس از پایان مهلت اضطراری بهداشت عمومی در ماه می رایگان خواهد ماند.

به گزارش تکناک، این اعلامیه به دنبال نگرانی‌ها و انتقادات سیاستمداران در مورد افزایش قیمت واکسن این شرکت است که طبق گزارش‌ها تا 130 دلار در هر دوز تعیین شده است.

افراد دارای بیمه، بدون توجه به افزایش قیمت ها و قطع شدن بودجه دولتی، احتمالاً برای تزریق واکسن کرونا هیچ هزینه ای نخواهند داد. قابل توجه ترین موضوع در اطلاعیه اخیر شرکت مدرنا، اضافه شدن “برنامه کمک به بیمار” است که این شرکت با اینکار قصد دارد به افراد تحت پوشش بیمه و افرادی که بیمه ندارند، اطمینان دهد که قرار نیست برای پرداخت واکسن هزینه ای پرداخت کنند. البته درمورد جزئیات این موضوع در این بیانیه صحبتی نشد.

این کمپانی در این بیانیه اعلام کرد: مدرنا متعهد است تا اطمینان حاصل کند که مردم ایالات متحده بدون توجه به توانایی پرداخت، به واکسن‌های کووید-19 دسترسی خواهند داشت.

در بیانیه ای، شرکت فایزر نیز گفت که متعهد است اطمینان حاصل کند که همه به واکسن دسترسی دارند و این شرکت قبلاً برنامه کمک به بیمار خود را برای ساکنان ایالات متحده بدون بیمه درمانی اعلام کرده بود. البته شرکت فایزر تأیید کرد که قیمت تجاری برای یک آمپول تک دوز برای افراد 12 سال و بالاتر، 110 تا 130 دلار خواهد بود.

همانطور که اخبار STAT گزارش می دهد، درباره اینکه مدرنا چگونه به وعده خود عمل می کند، ناگفته هایی نیز وجود دارد، از جمله اینکه چگونه تضمین می کند که افراد دارای تحت پوشش بیمه پولی برای این واکسن ها پرداخت نمی کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.