تست انتقال بی سیم برق در آلمان انجام شد

انتقال بی سیم برق

آژانس فضایی اروپا (ESA) قصد دارد از طریق ابتکار SOLARIS خود، فناوری‌های کلیدی مورد نیاز برای تبدیل انرژی خورشیدی فضایی به واقعیت را بررسی کند.

به گزارش تکناک، انرژی خورشیدی را می‌توان در دوردست‌ها در فضا جمع‌آوری کرد و به‌صورت بی‌سیم به زمین به هر کجا که نیاز باشد منتقل کرد.

اخیراً در آلمان، انتقال برق بی‌سیم، به عنوان یکی از این فناوری‌ها، به مدیران تجاری و دولت نشان داده شد.

این نمایش در کارخانه نوآوری X-Works ایرباس در مونیخ برگزار شد. از پرتوهای مایکروویو برای انتقال انرژی سبز بین دو نقطه که یکی «فضا» ودیگری «زمین»  فرض شده بود در فاصله 36 متری از یکدیگر استفاده شد.

از انرژی الکتریکی دریافتی از انتقال بی سیم برق برای روشن کردن یک شهر نمونه و تولید هیدروژن سبز با تجزیه آب استفاده شد. حتی برای خنک کردن اولین نوشیدنی جهان که با برق  بی سیم در جهان در یخچال قبل از سرو شدن برای تماشاگران استفاده شد.

برای یک نسخه قابل اجرا از یک سیستم انرژی خورشیدی فضایی، ماهواره‌های انرژی خورشیدی در مدار زمین باید نور خورشید را به صورت دائمی جمع آوری ‌کنند و سپس آن را به امواج مایکروویو با چگالی کم تبدیل می‌کنند تا با خیال راحت به ایستگاه‌های گیرنده روی زمین بتابند.

این ماهواره‌ها باید بزرگ باشند، در حد چند کیلومتر، تا قدرتی معادل یک نیروگاه هسته‌ای معمولی تولید کنند. همین امر در مورد جمع‌آوری «rectennas» روی سطح زمین نیز صادق است.

برای دستیابی به این چشم‌انداز، پیشرفت‌های فنی در زمینه‌هایی مانند تولید در فضا و مونتاژ رباتیک، فتوولتائیک‌های کم‌هزینه با راندمان بالا، الکترونیک پرقدرت و شکل‌دهی پرتو فرکانس رادیویی مورد نیاز است.

تحقیقات بیشتر برای تایید اثرات امواج  مایکروویو کم توان وبی خطر بر سلامت انسان و حیوانات و سازگاری این امواج با هواپیما و ماهواره نیز انجام خواهد بود.

SOLARIS ( که به وزرای فضای اروپا در شورای آژانس در سطح وزیران در 22 تا 23 نوامبر پیشنهاد شده است ) در مورد این فناوری ها تحقیق خواهد کرد تا به کشورهای عضو آژانس اجازه دهد انتخاب آگاهانه ای در مورد اجرای آینده انرژی خورشیدی مبتنی بر فضا به عنوان منبع جدید داشته باشند. برق پاک و همیشه با بار پایه که منابع انرژی تجدیدپذیر موجود را تکمیل می کند و به اروپا کمک می کند تا اواسط قرن به خالص صفر برسد.

علاوه بر این، هر گونه پیشرفتی که در انتقال بی سیم برق به دست آید، برای بسیاری از دیگر تلاش‌های پرواز فضایی و همچنین کاربردهای زمینی مفید خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.