تسلط اپل بر بازار تلفن همراه چین

بازار تلفن همراه چین بزرگترین بازار جهان و یکی از پردرآمدترین آنهاست. همچنین، این بازار بسیار پیچیده و رقابتی است به نحوی که بسیاری از برندهای تلفن همراه از دشواری‌های موجود در بازار موبایل چین جان سالم به در نمی برند.

به گزارش تک ناک، برندهای بومی زیادی با عملکرد مناسب در بازار موبایل چین وجود دارد. اکثر این برندها دستگاه های بسیار ارزان و برآورده‌کننده نیاز‌های کاربران را به فروش می رسانند. با این حال، به دلیل پیچیدگی این بازار، هنوز جایگاهی برای مارک های غیر چینی وجود دارد. در واقع، چند برند غیر چینی در این کشور شرق آسیا عملکرد بسیار خوبی ارائه می‌کنند.

طبق گزارش Canalys سفارشات عمده تلفن همراه چین در سال 2022 با 14 درصد کاهش سالانه به 287 میلیون دستگاه خواهد رسید. در ده سال گذشته این اولین بار است که تعداد آنها به زیر 300 میلیون واحد می رسد. برند Vivo، مدعی مقام برتر بهترین عملکرد است. با این حال، از نظر رشد، تنها آنر و اپل به ترتیب به رشد سالانه 30 و 4 درصدی دست یافته اند. این شرکت ها به ترتیب در رتبه های دوم و سوم بازار قرار دارند.

بیشترین فروش دستگاه‌های رده‌ بالا توسط اپل

مشتریان متقاضی دستگاه‌های رده‌ بالا در این آشفتگی اقتصادی همچنان از دستگاه‌های اپل استفاده می‌کنند. این تقاضای ثابت به همراه استراتژی تخفیف ویژه روی محصولات اپل، موجب رسیدن سهم سالانه آن از فروش بازار به رکورد ۱۸ درصد شده‌است. همچنین طبق این گزارش، در فصل چهارم سال 2022، بازار تلفن همراه در چین همچنان در سطح پایینی قرار دارد و مجموعاً 74.4 میلیون محموله ارسالی خواهد داشت که نسبت به سال قبل نشان‌دهنده کاهش 14 درصدی است.

به طور مشخص علی‌رغم تداوم تولید در فاکسکان ژنگژو ، اپل با افت سالانه 24 درصدی روبرو شد. اما همچنان با تکیه به فروش 16.4 میلیون دستگاه از سری آیفون 14، رتبه اول را به خود اختصاص داد.

در رقابت با فصل اوج اپل، Vivo با 17 درصد از سهم بازار در رتبه دوم قرار گرفته و 12.7 میلیون دستگاه فروخته است.

OPPO (از جمله وان پلاس) نیز با فروش 12.5 میلیون دستگاه در رتبه سوم قرار گرفت و عملکرد خود را در فصل سوم حفظ کرد.

آنر با فروش 12.2 میلیون دستگاه به رتبه چهارم از نظر فروش نزول کرد و شیائومی با فروش 8.5 میلیون دستگاه جایگاه پنجم خود را حفظ کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.