تصفیه خانه های فاضلاب منبع اصلی تولید متان در شهرها

بر اساس مطالعه ای که هفته گذشته منتشر شد تصفیه خانه های فاضلاب منبع اصلی تولید گازهای گلخانه ای(متان) در شهرها هستند.

بررسی محققان نشان می دهد تصفیه خانه های فاضلاب منبع اصلی تولید گازهای گلخانه ای(متان) در شهرها هستند و متولیان امر باید اینگونه تصفیه خانه ها را مورد بازبینی مجدد قرار دهند.

به گزارش تکناک، وقتی صحبت از کاهش گازهای گلخانه‌ای می‌شود، معمولاً تصفیه‌خانه‌های فاضلاب نادیده گرفته می‌شوند، اما تحقیقات جدید دانشگاه پرینستون نشان می‌دهد که این تاسیسات دو برابر بیشتر از آنچه قبلاً تصور می‌شد متان منتشر می‌کنند.

بر اساس مطالعه ای که هفته گذشته منتشر شد، متان یک گاز گلخانه ای بسیار قوی است و تصفیه خانه های فاضلاب به عنوان منبع اصلی تولید این گاز باید بخشی از هر برنامه ای برای کاهش انتشار   گازهای گلخانه ای باشد باشند.

مارک زوندلو، استاد مهندسی عمران و محیط زیست در پرینستون و یکی از نویسندگان این تحقیق، گفت: تصفیه خانه‌های فاضلاب منبع اصلی گازهای گلخانه‌ای در شهرها هستند و ما باید بازنگری آنها را آغاز کنیم.

این گزارش که در مجله Environmental Science and Technology منتشر شده است، بزرگترین گزارش انجام شده در مورد آلودگی متان از تصفیه خانه های فاضلاب در ایالات متحده است. دانشمندان 63 تاسیسات را در کالیفرنیا و سایر ایالت های ساحل شرقی بررسی کردند. تحقیقات آنها نشان داد که متان حاصل از این تأسیسات بیش از برآوردهای آژانس حفاظت از محیط زیست و به میزان معادل 5.3 میلیون متریک تن دی اکسید کربن است.

دانشمندان از معادل دی اکسید کربن به عنوان معیاری برای استاندارد کردن انتشار انواع مختلف گازهای گلخانه ای استفاده می کنند. بر اساس گزارش سازمان حفاظت محیط زیست ایالات متحده آمریکا (EPA) برآورد قبلی برای انتشار گازهای گلخانه ای توسط تصفیه خانه های فاضلاب معادل 6.3 میلیون تن دی اکسید کربن بود. مطالعه جدید محاسبه می‌کند که انتشار فعلی در حال حاضر معادل 11.6 میلیون تن دی اکسید کربن است.

جیسون رن یکی دیگر از نویسندگان این مطالعه و استاد مهندسی عمران و محیط زیست گفت: ما بیش از یک میلیون مایل فاضلاب در ایالات متحده داریم که پر از مواد آلی غنی است و باعث انتشار متان می شود، اما ما درک بسیار کمی از دامنه این انتشار داریم.

در حالی که متان برای مدت طولانی مورد توجه دانشمندان و دوستداران محیط زیست بوده است، اخیراً دولت ها بر روی مهار گازهای گلخانه ای تمرکز کرده اند. کاهش انتشار گاز متان در سریع ترین زمان ممکن می تواند سرعت گرم شدن سیاره را به شدت کاهش دهد.

بزرگترین عامل انتشار متان در تصفیه فاضلاب، ظرف گنبدی شکلی است که در انتهای فرآیندی به نام هضم بی هوازی استفاده می شود. این فرایند حاوی میکروب های کوچکی مانند باکتری است که می تواند بدون اکسیژن عمل کند و به تجزیه میکروب های مضر موجود در زباله های ما کمک کند. در حالی که این فرآیند به طور طبیعی متان تولید می کند، در گذشته دانشمندان نشت در این ظروف ظاهراً غیر قابل نفوذ را دست کم می گرفتند، نادیده گرفتنی که منجر به محاسبه نادرست انتشار متان شد.

دستورالعمل های مورد استفاده توسط EPA توسط پانل بین دولتی تغییرات آب و هوا IPCC، (سازمانی در سازمان ملل متحد که هر چند سال یک بار گزارش هایی در مورد تغییرات آب و هوا منتشر می کند)، تهیه شده است. اما این دستورالعمل های IPCC نتوانستند تغییرات گسترده ای را در انتشار گازهای گلخانه ای در تاسیسات مختلف تصفیه فاضلاب در نظر بگیرند. محققان پرینستون کشف کردند که ثابت‌ترین عامل در کشف انتشار بالای گازهای گلخانه‌ای، استفاده از فرایند هضم بی هوازی است.

ما می دانیم که شهرنشینی افزایش خواهد یافت، می دانیم که تصفیه متمرکز پسماندها قطعاً در ایالات متحده و در سرتاسر جهان، افزایش خواهد یافت. پس بیایید تلاش کنیم و راهی برای انجام درست این کار پیدا کنیم که یک معامله برد برد هم برای آب و هم برای هوا خواهد بود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.