تعمیر خانگی کدام گوشی ها آسان تر است ؟

تحقیقات نشان می دهد که گوشی‌های سامسونگ Galaxy S22 Ultra و گلکسی A40 ساده‌ترین گوشی‌ها برای تعمیر خانگی هستند.

به گزارش تکناک، بر اساس تحقیقات صورت گرفته درباره مدت زمانی که افراد برای تعمیر گوشی خود در خانه صرف می کنند و پیچیدگی دستورالعمل‌های مرحله ای تعمیر، بطور میانگین گوشی‌های سامسونگ گلکسی که در سال 2022 عرضه شده اند، بهترین محصولات برای تعمیر خانگی هستند. سامسونگ در سال گذشته بالاترین رتبه را داشته است و پس از آن شرکت‌های اپل، موتورولا، گوگل و شیائومی در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند.

تحقیقی که توسط وب‌سایت اطلاعات فناوری Electronics Hub انجام شده است، میانگین زمان تعمیر و اطلاعات مربوط به سختی راهنمای تعمیر را از iFixit جمع‌آوری می‌کند تا مشخص کند کدام گوشی‌های هوشمند آسان ترین و کدام سخت‌ترین مدل برای تعمیر در خانه هستند.

با توجه به این اطلاعات، Galaxy S22 Ultra  پس از Galaxy A40 (2019) و Moto G7 سومین گوشی هوشمند آسان برای تعمیر است که در همان سال با گوشی های سریA  عرضه شده است.

متوسط زمان تعمیر گلکسی A40 در هر بار تعمیر 32.6 دقیقه است و 42.9 درصد از تعمیرات به راحتی انجام می شود. به همین ترتیب، متوسط زمان تعمیر گلکسی S22 Ultra در هر تعمیر 48.1 دقیقه است و 33.3 درصد از تعمیرات به راحتی قابل انجام هستند.

تعمیرات سخت Galaxy Note 10

 در مقابل، دشوارترین گوشی هوشمند برای تعمیر، Google Pixel 7 (2022) است که میانگین زمان تعمیر خانگی آن 60.3 دقیقه است. Galaxy Note 10 با میانگین زمان تعمیر 58.4 دقیقه در رده دوم قرار دارد. هر دو گوشی موبایل دستورالعمل های تعمیر را خیلی پیچیده عنوان کرده اند و در نتیجه رتبه 100 درصد در سختی تعمیر را دریافت کرده‌اند.

گوشی های Galaxy A53 و Galaxy A72 نیز در شرایط مشابهی هستند. با وجود اینکه میانگین زمان تعمیر این گوشی‌ها در هر تعمیر کمتر از Galaxy S22 Ultra بود، تعمیر این تلفن‌ها در خانه به دلیل سختی مراحل، کار ساده‌ای نیست.

گوشی‌های سامسونگ سال 2022، ساده‌ترین گوشی‌ها برای تعمیر خانگی هستند

با توجه به راهنمایی‌های تعمیر خانگی که در سال‌های اخیر برای گوشی‌های هوشمند منتشر شده، مطالعات نشان می‌دهد که گوشی‌های سامسونگ از جمله آسان‌ترین گوشی‌های قابل تعمیر در خانه هستند. برند برتر،  Asusاست پس از آن HTC، LG،  Samsungو  Apple  در رتبه های بعدی قرار دارند.

از سوی دیگر، گوشی‌های هوشمندی که در سال‌های اخیر تولید شده اند؛ مانند Sony،Xiaomi، Huawei ، OnePlusو Honor جزء سخت ترین برند ها برای تعمیر به شمار می روند.

جالب است که بدانید تحقیقات نشان می‌دهد که سامسونگ در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴، به عنوان برترین برند دوستدار تعمیرات خانگی شناخته شده بود و پس از آن رهبری را به شرکت‌های گوگل، موتورولا، اپل و حتی در برخی موارد شیائومی داد.

اما در سال 2022، سامسونگ به طور چشمگیری از Apple پیشی گرفت و دوباره به برند پرطرفدار در زمینه تعمیرات موبایل تبدیل شد. این مطالعه شامل مدل‌های سال 2023 نمی شود. اما احتمال بسیار بالایی وجود دارد که سامسونگ در سال جاری همچنان به رهبری ادامه دهد. زیرا بسیاری از تلفن‌های 2023 این برند از جمله سری Galaxy S23 اکنون با کیف باتری همراه عرضه می‌شوند که تعویض باتری را تا حد زیادی ساده می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.