تغییرات جذاب رابط کاربری برنامه Google Messages

گوگل در آخرین به‌روزرسانی برنامه Google Messages، تصویر پروفایل اختصاص داده‌شده به مخاطبین هنگام ارسال پیام را به بالای صفحه اضافه خواهد کرد

گوگل در آخرین به‌روزرسانی برنامه Google Messages، تصویر پروفایل اختصاص داده‌شده به مخاطبین را هنگام ارسال پیام  به بالای صفحه اضافه خواهد کرد و با ضربه روی آن، کاربر به Contact card آن شخص منتقل خواهد شد.

به گزارش تکناک، برای ایجاد فضای آواتار، گوگل (شرکتی آمریکایی فعال در زمینه اینترنت، فناوری و تکنولوژی) عملکرد جستجو و نماد ذره بین را از بالای صفحه حذف کرده‌است و در صورت تمایل به جستجو، امکان دسترسی به آن از منوی بازشو سه نقطه وجود خواهد داشت.

Google Messages، پلتفرمی شامل خدمات ارتباطی بسیار (RCS) و دارای همان ویژگی‌های پلتفرم iMessage در آیفون است. هر دو شامل رمزگذاری سرتاسری، امکان ارسال تصاویر با کیفیت بالاتر، رسید دریافت، نشانگرهای تایپ و موارد دیگر هستند.

در صورت پیوستن یک کاربر آیفون به چت گروهی RCS چه اتفاقی خواهد افتاد؟ در حال حاضر دسترسی به ویژگی‌های دوست‌داشتنی آن مانند پیوستن یک کاربر اندرویدی به یک چت گروهی iOS غیر ممکن است. گوگل بیش از حد مایل به فراهم کردن امکان پیوستن اپل به پلتفرم RCS برنامه پیام‌رسانی اپل است. با این حال، احتمالا تیم کوک، مدیر عامل اپل، ترجیح می دهد یک اپلیکیشن پیام رسان بین پلتفرمی ایجاد نشود.

RCS در برنامه Google Messages در دسترس است. اما در برنامه‌های پیام‌رسانی بومی شرکت مخابراتی در تلفن اندروید در دسترس نیست. به عنوان مثال، اگر از برنامه Verizon Messages، برنامه T-Mobile Messages یا هر برنامه پیام رسان اندرویدی خارج از برنامه Google Messages استفاده ‌کنید، امکان دریافت پیام RCS وجود ندارد.

برای کارکرد RCS، شما و بقیه گروه باید از برنامه Google Messages استفاده کنید. با توجه به رنگ حباب پیام دریافتی، امکان اطلاع از استفاده دیگران از برنامه Google Messages وجود دارد. اگر رنگ آن آبی تیره باشد، شما در حال چت از طریق RCS هستید. و اگر با عنوان Text message پیام ارسال شود، به معنی ارسال پیام به یک کاربر آیفون یا یک کاربر اندروید خارج از برنامه Google Messages است. چنین پیام هایی به جای استفاده از پلتفرم RCS، از SMS قدیمی استفاده می کنند.

اگر پیام عنوان RCS را نشان دهد، در این صورت درحال ارسال پیام با برنامه Google Messages به کاربر اندرویدی دیگر هستید و به همه ویژگی‌های RCS دسترسی خواهید داشت. اگر Google Messages را در گوشی اندرویدی خود ندارید، می توانید با استفاده از این لینک، آن را نصب کنید.

نحوه دسترسی به ویژگی های جدید

ویژگی جدید Google Messages شامل عکس نمایه شخصی در پیام‌ها، ابتدا توسط 9to5Google مشاهده شد. برای دیدن تصاویر نمایه باید از نسخه 20230313_01_RC00.phone.openbeta_dynamic برنامه Google Messages یا جدیدتر استفاده کنید. برای اطلاع از نسخه در حال اجرا، Google Messages را باز کنید و روی عکس نمایه خود در سمت راست در بالای صفحه بزنید. سپس در قسمت Messages settings تا آخر به پایین بروید.

آخرین گزینه About, terms & privacy را بزنید. اولین مورد در این قسمت نشان‌دهنده اطلاعات نسخه است. اگر هنوز تصاویر نمایه را در برنامه Google Messages خود مشاهده نکرده‌اید، ممکن است در حال حاضر تنها برای آزمایش‌کنندگان بتا این برنامه در دسترس باشد. برای استفاده از نسخه بتا، به Play Store بروید، و Google Messages (Messaging application developed by Google) را در قسمت جستجو تایپ کنید. سپس برنامه را انتخاب کنید. در این قسمت به پایین صفحه بروید. در صورتی‌که Google (American multinational technology company) آزمایش کنند‌گان بتا بیشتری برای برنامه بپذیرد، دکمه ای برای پیوستن به برنامه(join) وجود خواهد داشت.

حتی اگر یک آزمایش‌کننده بتا نیستید، امکان مشاهده تصاویر نمایه در نسخه پایدار آینده Google Messages وجود خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.